Gå til innhold

Jeg er en ny tøybleiebruker.. Kan noen hjelpe meg??:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke brukt tøybleier til sønnen min. Han slutter snart med bleier. Lillesøster som kommer i april skal bruke tøybleier:)

Jeg har kjøpt to BumBenius V3 One Size, og de virker kjempefine:)

Men jeg har lest at de blir litt store til nyfødt.

Hadde tenkt å kjøpe noen fler+BumGenius AIO og kansje prøve ut brettebleier med ullbuker.

Det er planen forløpi.

Så kommer spørsmålene:

Burde jeg kjøpe noen andre?

Har noen noen anbefalinger?

Og åssen skal man egentlig vaske de? Kan man bare legge de rett i vaske maskinen med bæsjen? Nyfødt avføring er jo så løst..

Takker for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen brettebleier i 70*70 og ullbukser er perfekt til nyfødt. Kjøp snappi til å feste med. Gjerne lange ullbukser som du kan bruke som vanlig bukse, da slipper du ekstralag som gir mer klumpete bak.

Om du burde kjøpe andre bleier vet jeg ikke, vi har ikke erfaring med disse bleiene, men anbefaler det tøybleieforumet på tettinntil.no. Der får du mange svar på kortere tid enn her.

Det jeg gjorde med morsmelkbæsjbleiene var å legge dem i en bøtte vann før jeg vasket. Mange gjør ikke det engang, bare legger dem med bæsjen på i bøtta eller wetbagen og kjører en kald skylling i vaskemaskina før hovedvask. Kan bli litt gule flekker, men det blir rent. Etterhvert som det blir fastere, bruker du rispapir inni. Noen bruker papir på flytende bæsj også, men da bruker de tykkere papir. Disana fleecepapir f.eks. Bleieboden har det. Men ja - du kan bare legge de rett i maskina med bæsjen!

Lykke til!

• 2 måneder senere...
Skrevet

BGV3 onesize lommebleier er supre!

Ja, de er litt store til nyfødt i begynnelsen, men ikke så mye at det gjør noe (synes jeg da...hehe). Snuppa var 3340 gram og 51 cm da hun kom til, brukte BG'ene fra hun var 14 dager gammel, så det går så fint så :)

Jeg skylte alltid av bajsen under springen før jeg la dem i wetbagen, men det er nok ikke strengt tatt nødvendig nei, kan bare legge dem i ei bøtte med kaldt vann, eller rett i wetbagen og la vaskemaskina ta jobben for deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...