Gå til innhold

Hva synes du om navnet Alva Elen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg liker godt begge navnene. Alva er pent. Elen har jeg smakt på en del i det siste etter at jeg møtte en jente som het det. Tror ikke jeg vet om andre enn hun som heter det. Liker det kjempe godt!

Er generelt imot bubbelt navn. Dette er to pene navn. Jeg synest de stiller i hver sin "kategori".

Men du gjør som du føler er rett! Navnet blir uansett barnet.

Annonse

Alva er nydelig :-) Elen er ok, litt uvant siden jeg bare har hørt det en gang før. Men jeg syns ikke de passer sammen, Er ikke så glad i dobbeltnavn selv, syns Alva er nydelig alene.

Det første som slo meg hvis det skal være et navn etter Alva er Alva Sofie.

Jeg syns Alva er et nydelig navn, mens jeg er litt mer usikker på om jeg liker Elen. Men når du sier det er et slektsnavn blir det med en gang kulere. Liker at folk vil bruke slektsnavn og gamle navn.

Syns kanksje ikke dette er det fineste du kunne kombinert Alva med, men det funker jo...

Alva er et av de vakreste jentenavnene jeg vet om - men som jeg dessverre aldri får brukt selv.

Elen er jeg nok mer i tvil om. Det første jeg tenkte da jeg leste overskriften var at det høres ut som det mangler en bokstav i Alva Elen, det klinger nok bedre med Alva Helen eller Alva Marlén, da blir det ikke to vokaler etter hverandre. Men samtidig har jeg sansen for å bruke navn fra slekta. Vi har gjort det selv, og det er veldig hyggelig å bruke navn på barna som betyr noe for dere. Vil dere ha Alva Elen, så kan dere helt fint bruke det.

Alva Madeleine kunne godt funka, men kusina mi heter Madeleine så det ble litt nært i tid og person. Vi tenker litt Alva Mari, etter oldemor til bebisen...er kanskje litt for spesielt med Elen...Elen er et noe gamlere namn som dukka opp i begge slekter. Ikke lett dette med navn!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...