Gå til innhold

Sliten og trøtt.....???

Anbefalte innlegg

er det andre som har det samme? Jeg er så trøtt og sliten at det faktisk går ut over jobben... Jeg klarer ikke å være nok fokusert til å yte en god jobb, eller gjøre jobben min og mine kollegaer får ikke det vanlige smilet lenger heller for å si det sånn.... :/

Jeg er våken alt fra 1-3 ganger pr natt, har mensmurringer, vondt i korsryggen og er konstant trøtt/sliten... Jeg vet at det å være gravid ikke er en sykdom, og heller ingen grunn til å være sykemeldt..... Men jeg har forsøkt med middagshviler, legger meg rundt kl 20.30 - 21.30 og skal da få sove ca 10timer på en natt (minus alle toalettbesøk - eller magevondt)... Alikevell er jeg helt utslitt...

Prøver å ha fokus på at ting skal bli bedre når jeg kommer til 2.trimester (det jeg har blitt fortalt), men syns dagene går så sakte..

Nå ble det veldig mye syting... Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, vurderer å bli hjemme fra jobb for å komme meg ovenpå igjen, klarer liksom ikke å se noen enda på ting akkurat nå... Hadde jeg bare fått sovet en hel natt... Tips og råd eller andre erfaringer??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141047402-sliten-og-tr%C3%B8tt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også kjempe trøtt, klarer nesten ikke å stå opp på morningen. er kjempe trøtt på jobb, går å gjesper hele dagen og gleder meg til pause (da må jeg nesten sove). Etter pause gleder jeg meg til middagskvilen da jeg sover 2-3 timer. Jeg legger meg 11-12 tiden og sover hele natta.

Vet at hvis jeg ikke hadde hatt jobb på dagen så hadde jeg kunne sove 12-13 timer, altså til 12 tiden.

Jeg trur det som hjelper er å trene litt eller å gå seg en tur. Trenger ikke å være kjempe lenge, men bare 10 min. Trur det hjelper.

Selv har jeg vært hos legen idag der jeg fikk en grusom nyhet. Graviditetstesten var negativ. selv om den var positiv på fredag og søndag. Legen mener at jeg har rettogslett mistet den. Selv håper jeg på at det var testen hos legen var ødelagt og ikke virket riktig. Skal teste meg neste uke igjen, får krysse fingre.

Jeg har det helt likt, er sliten og trøtt hele tiden - har INGEN energi. Jeg er lærer, men nå har jeg blitt sykemeldt i 3 uker. Jeg sover mesteparten av døgnet og er kvalm hele tiden jeg er våken omtrent. Hadde aldri i verden klart å stå foran klassen og undervise hele dagen og være på alle møter og alt annet. Klarer såvidt å hente i barnehagen (har en sønn på tre fra før). Heldigvis har jeg en fantastisk mann som gjør ALT nå, og akkurat nå er jeg glad for det!

Er 7+4 i dag, og har allerede vært kvalm i 2 uker. Håper det går over snart, det er ikke noe moro å være i så dårlig form!!

Det er så godt å høre at det er andre som har det sånn også.. Jeg har ingen barn fra før og er veldig glad for det akkuratt nå.. .Fint at du har en mann som stiller opp. Min samboer er blitt mye flinkere nå og har innsett at han bare er nødt til å ta seg av husarbeidet fremover..

Jeg er heldigvis ikke noe særlig kvalm, men heller svimmel.. Skal til legen til uken så får jeg se hvordan arbeidsdagen i morgen går og om jeg klarer å få nok søvn i helgen... Jeg blir hvertfall helt utmattet av dette... Jeg er 6+2 nå og jeg krysser fingrene for en bedring av formen relativt fort :)

Ha en fin kveld. Nå er det natta for meg :)

Eg har vært plaga med trøtthet siden dag 1. Har alltid trengt lite søvn og sove ca. 7 timer natt. No treng eg 10 timer minst!! I tilegg vil eg gjerne duppe av på dagen.

Mitt tips er å legge seg tidlig, veldig tidlig, so ein får ein skikkelig nattersøvn. Du kan jo også ta deg 15min i lunsjen på jobb? 15 min er akkurat nok til å forfriske hjernen syns eg, men eg e student så det er nok lettere for meg å ta ein hvil på dagen.

Lykke til!

Ikkje rart me e trøtte, da e jo eit lite krabat som skapes neri der ;)

Hei. E heilt utslitt om dagen. e så grusomt trøtt heile tida og kvalm.Bekkenløsnina e meldt sæ igjen. Bynt å spy om mårran også.. å spy gul magesyra på mårran e så vannvettig ekkelt,ondt og slitsomt. Så skal man komme sæ på jobb i barnehagen dær æ ikkje klare å vente t dagen skal være over førr d e mye stress og av stress blir æ meir kvalm. og når æ kjæm må æ sove. Samtidig har æ en 3åring som kreve sett.

Æ veit også at graviditet e ikkje en sykdom men kain ikkje sej æ føle mæ så fresk heller!

Og oppi ailt d supernegative, så har æ en super samboer som lage middag, vaske og tar 3 åringen våres med ut på ting når æ ikkje klare.

Skal t legen t uka og håpe æ kan få et par uke sykmeld. førr æ slit heime og ikkje minst på jobb.

Annonse

Hei noenpågang..

Noen ganger må man bare høre på kroppen og si at nok er nok... Det er ingen som takker deg på jobb når du blir skikkelig sliten og kanskje sykemeldt i en lengre periode.. Syns det høres fornuftig ut å be om noen uker sykemelding slik at du blir i bedre form og klare mer...

Hvor langt er du på vei??

Jeg er 6+1 og kommer til å reise til min lege på mandag pga søvnproblemer og konstante magesmerter, jeg er helt utstlitt om dagen.. Det er om kvelden/natten at magesmertene er værst... Gleder meg til jeg er 12 uker på vei :)

hei Anonym.

Takk for tebakemeldinga di. æg e 7+4 i dag ,og e 8+2 når æ skal tel legen. klare ikkje vente tel æ skal dit.kain trøste dæ med at vess du har mye mensmurring-smerta i magen e d heilt normalt og har sjøl ak blitt færdi med den perioden.. det går over!

Sist gang va æ færdig å være kvalm å uvell når æ va 3,5 mnd på vei. så æ gler mæ tel midtn av januar.

Jeg har snart vært sykmeldt en uke pga at jeg rett og slett er utslitt... Jobber i barnehage og der skjer det mye om dagen.... I går sv jeg til 10 la meg da 11,la sammen noen klær,tok ut og inn av oppvaskmaskin. Dette krevde da nesten 2 timer hvile etter på:/ Håper på at det blir bedre snart,men sånn det ser ut så blir nok jeg hjemme ut året. Begynner i ny jobb i januar,så må nesten ha litt oppsamelet energi til det

Mamma08-Med termin26/07/2010<3, har du konstant behov for søvn? Eller sover du ikke gjennom hele natten?

Jeg har et stort behov for søvn for tiden, men jeg klarer ikke å sove en hel natt igjennom pga magesmerter og at jeg må opp på toalettet...

Sover kanskje et par timer også er det opp igjen.. Er hjemme fra jobb i dag og skal ringe legen min etterpå, jeg også er mer eller mindre utslitt...

Lykke til :)

Hei Anonym!

Jeg sover hele natta igjennom. Men har en konstant behov for hvile og søvn igjennom hele dagen... Ikke mye som skal til før jeg må hvile eller sove litt igjen. Jeg var ikke sånn når jeg gikk med førstemann. Jeg syns det er veldig plagsomt,men håper det går over snart.

Nå sliter jeg også med lavt blodtrykk så det har nok også litt å si. Hadde det med forigemann også,men ikke sliten i det heletatt da.

Godt å se denne tråden! Jeg har nemlig følt meg skikkelig "lat" i det siste. Jeg kjører avgårde på jobben i ørska om morgenen, og sitter og mer eller mindre surrer hele dagen, synes jeg får gjort svært lite vettugt på jobb. Så kommer jeg hjem ved 16.30-17-tida, og da er det rett på sofaen. Og der blir jeg helt til jeg legger meg ved 22-22.30-tida. Litt av et liv! Men trøster meg også med at det blir bedre senre.

Annonse

Vet du at jeg kjenner mange som faktisk blir sykemeldte når de er gravide i første trimester.. veldig viktig å lytte til kroppen din.. jeg ville snakket med legen og fortalt hvordan du har det.. kanskje du kan få 50 % sykemelding.. ?legg deg når du er trøtt,kom deg ut i frisk luft,det hjelper både på kvalme og trøtthet,hvil deg masse,gjør det du føler kroppen trenger :) i uke 10-12 pleier det bli bedre og bedre :))))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...