Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 26. november 2009 #1 Skrevet 26. november 2009 Selv var jeg til kontorll på torsdag. Jeg har ikke vært på Ullevål siden lille prinsen ble født, og lå der. Da jeg rundet hjørnet og så de kjente byggningene presset tårene litt på. Jeg ble rørt. Sist vi var på Ullevål var med lille prinsen som var til kontroll. Og sist vi var på IVF avd. var da vi fikk satt inn gullegget. Og nå var jeg tilbake, igjen med håpet om at det hele skal ende i en baby. Alt så fint ut, og jeg tok den første spøryten i går. Det tok lang tid før jeg klarte å stikke med selv. Er fortsatt, på torss av alt, litt sprøyte sky. Men etter å ha pørvd å amle mot i nesten 45 min. fikk jeg endelig satt stikket, og vi er enda nærmere uttak, insett og rugetid. Hvordan går det med dere andre? Bjørnen Collargol, hvordan går det med den lille spiren?
Sarah70-har 2 gull Skrevet 26. november 2009 #2 Skrevet 26. november 2009 Åh, den følelsen kjenner jeg!! Jeg klarer heller ikke å gå forbi inngangen til kvinneklinikken på Ullevål uten å få tårer i øynene. Nå tar det tid også i denne runden for vår del, etter 4 forsøk hvorav ett avbrutt måtte jeg opereres. Nå har jeg fjernet muskelknuter og polypp, og er klar på nyåret. Skal ha ett privatforsøk før vi tar siste forsøket på Ullevål....Men vi holder på og er stadig optimister :-)
natalina Skrevet 26. november 2009 #3 Skrevet 26. november 2009 Hei Cocco og prinsen! Tenkte sende deg en en melning..men postkassa di er kanske full?? Fikk ikke sendt deg noe. Vi er igang med søsken forsøk vi og =0) Hadde lyst å skrive litt mer til deg personligen =0) Kænde sånn igjen meg i det DU skrev. Hilsen Natalina
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 27. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 27. november 2009 Nå er det plass i postkassen min
Svimå Skrevet 27. november 2009 #5 Skrevet 27. november 2009 Første søskenforsøk er gjennomført for vår del, gå nå bare i den ulidelige spenningen og venter på å teste... Akkurat en uke siden innsett av to fine egg - så nå er det å håpe at hvertfall ett har klora seg fast! Tester neste uke! Trodde ventetiden skulle bli lettere denne gang, nå som vi allerede har ei prinsesse -men neida! Synes medisin perioden gikk over all forventning, men denne rugetida er grusom =( Har hatt en bra dag i dag, men gårsdagen var det tårer for ingenting..... Utrolig hva vi skal måtte gå gjennom!! Lykke til videre!
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 27. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 27. november 2009 Så spennende med test, men skjønner at vente tiden kan føles uendelig lang. Jeg synes spray perioden nå var så lang, kan ikke huske at den var så lang da vi ble gravide med lille prinsen vår. Nå har jeg også vært syk i nesten 2 uker, så i dag føltes alt helt endeløst. Syk, sliten, trøtt og hodepine. Men håper formen tar seg opp til i morgen, slik at jeg kan dra på jentefest, men jeg skal kjøre, slik at jeg ikke trenger å tenke på en unskyldning for ikke å drikke. Jeg drikker nemlig ikke alkohol når vi er i gang med forsøk. Vet det er delte meninger om det, men det er mitt valg. Oi, på tide med dagens spøryte nå gitt...
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 27. november 2009 #7 Skrevet 27. november 2009 Så gøy at det er så mange søskenforsøkere her. Vi skal igang i januar.Blir innsetting i uke 3 tipper jeg. Jeg føler egentlig ikke så mye i forhold til kvinneklinikken,men nå slapp vi unna med 1 ivf,etter neg aih. Skal ha fryseforsøk om 1,5 mnd da,og kjenner jeg begynner å grue meg litt.Er jo litt av en karusell denne prøvingen. Men,men.Går det ikke så går det ikke,da sitter vi igjen med verdens deiligste jente:-) Lykke til alle sammen!
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 28. november 2009 #8 Skrevet 28. november 2009 Vi skal ha vårt 9 søskenforsøk i februar en gang....var veldig optimist da vi startet og har vært gravid flere ganger...men ingen baby enda... Jeg har samme følelsen for Riksen. Var veldig lei meg da vi ikke fikk flere forsøk etter de tre første...ville at begge barna mine skulle ha samme start :-) Forstår godt hva du mener :-) Lykke til...
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 28. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 28. november 2009 Nå er det ihvertfall helg, og vi hadde med lille prinsen på jule gate åpning i dag. Alle husets adventstjener er nå på plass å klare til å tennes. Jeg elsker å pynte til jul og advent, så her er det ikke noe minimalistisk pynting! Og nå synes jeg det ennå mer stas å pynte og ordne, nå lager vi jo barndomsminner for lilleprinsen Skjønt det er kanskje ikke så mye han kommer til å huske fra sin andre jul og advent heller, men i fjor flyttet vi rett før jul, så i år skal vi ta den helt ut! Er litt deilig nå kjenner jeg, å allerede ha et barn i hus, det er lettere å tenke på noe annet enn bare forsøk. Julen er også lettere å feire nå, med eget barn. Vi får ikke bare masse julekort med andres barn, vi sender også julekort med verdens skjønneste unge, vår egen:) Ha en fin helg alle sammen, med lystenning og familiekos!
74skytte Skrevet 29. november 2009 #10 Skrevet 29. november 2009 Hei! Vi er ikke i gang med søskenforsøk ennå, men lurer på et par ting, og tenkte dette var riktig tråd. Fikk en liten ivf gutt i mars etter 3,5 år med prøving. Tenkte å prøve aktivt igjen ut på nyåret, men vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det. Går ikke på noe prevensjon nå siden vi sleit med førstemann og jeg ammer. Derfor liten sjangs for at det skjer noe, og skjer det, så skjer det. Håper på å få igjen mensen etter ammeslutt, men det er mitt problem at jeg har bare den (mensen) hvert jubelår (sjelden). Vi får prøve å være aktive en tid,men hva gjør vi den dagen vi skjønner vi ikke klarer det på egenhånd? Kontaktet dere lege/gyn først og fikk henvisning, eller kontaktet dere ivf klinikken med en gang? Starter vi da på første forsøk selv om vi hadde to sist? Håper vi slipper hjelp denne gangen, for jeg vet vi kan klare det selv. Vi sliter bare med tidspunktet siden mine sykluser er på 35-65 dager. Tror jeg da. ;-) Lykke til med forsøkene til dere som er i gang! :-)
lillemor2 Skrevet 2. desember 2009 #11 Skrevet 2. desember 2009 Hei. Er ikke i gang med søsken forsøk enda vi heller. Tok kontakt direkte med ivf klinikken på Ullevål der vi var sist.Man starter da på første forsøk uansett hvor mange forsøk man hadde sist.Fikk innvilget søskenforsøk men måtte ta noen blodprøver først. Det viste seg at jeg hadde forhøyet FSH nivå (11,9)og måtte ta en blodprøve til. Dersom verdien er over 12 får vi ikke tilbud om søskenforsøk:-((( Venter på svar som jeg ikke får før neste uke.Krysser fingrene for at verdien holder seg under 12. Hadde verdi 4 ved første IVF. Jeg tok blodprøven ved 1 mens etter fødsel så håper det er derfor verdiene ikke var lavere,men at de nå har stabilisert seg. Lykke til med forsøkene til dere som er i gang:-)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå