Gå til innhold

Er det noen som teller kcal nå??

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med vekten min en periode, og klart å holde vekta mi ganske jevnt de siste årene. Men nå som jeg er gravid, spiser jeg alt jeg kommer bort i, og har allerde lagt på meg 9 Kg (er i min 17 uke).

Jeg er så redd for at å bli overvektig, pluss at jeg har hørt at det ikke er bra å legge på meg såå mye under svangerskapet.

Noen som vet ca hvor mange kcal man burde få i seg i de forskjellige ukene/måndene???

HJELP!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141046007-er-det-noen-som-teller-kcal-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Vet ikke helt ant. kcal ekstra, men tror ikke det er snakk om mer enn 100-150 ekstra, noe du kan dekke med litt ekstra frukt og etterhver ei brødskive og et glass juice. Legen min sa det fint: du skal spise for to, men ikke som to! Med det mente hun normal mengde mat, bare ekstra sunt og næringrikt.

Men skjønner hva du mener. Har selv spist alt for mye, særlig i starten, og har allede lagt på meg nesten fem kg. Da nytter det ikke å skylde på en pr nå 180 grams bebis :-)

Det verste er jo om man får i seg mye sukker mtp svangerskapsdiabetes. Er man svært overvektig og i dårlig form blir jo fødselen tyngre og evt barnets fødselsvekt høyere enn ønskelig.

MEN, jeg orker ikke tenke vekt nå. Kiloene skal bort, men det blir ikke mens jeg går gravid :-)

Lykke til med resten av svangerskapet og ikke bekymre deg. Pass heller på at du får i deg litt ekstra sunt for juniors skyld!

Kjenner meg sånn igjen,spiser som en hest. Er mitt andre barn og tenkte at denne gang skal jeg bare ha en kul på magen og ingen ting rundt omkring på kroppen ellers:)

Men dengang ei var utrolig sulten de 3 første månedene og nå har jeg fortsatt å spise. Prøver å la være å spise mye sukker,men kiloene raser på når jeg glatt spiser 3 porsjoner til middag.

Lett å tenke at de skal av etter fødselen men vet av erfaring at det er lettere sagt enn gjort. Så prøver å motivere meg hver dag å spise litt mindre så jeg ikke legger på meg 30 kilo denne gangen også!Tok meg 3 år for å få vekk de 5 siste kiloene den gangen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...