Gå til innhold

Gravid likevel!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å herre!!! Var på ultralyd forrige fredag da jeg var 6+3, men fikk beskjed om at det bare var en tom fostersekk og at det var en blodoppsamling over den og a jeg snart ville begynne å blø. Legen gav meg henvisnng til Ullevål og mente det ikke var nødvendig å komme tilbake for å sjekke en gang til. Jeg fikk time på Ullevål 1. desember og har pint meg gjennom disse dagene, ville bare ha det overstått....men i går fikk jeg en merkelig magefølelse og bestemte meg for å gå til ultralyd i dag for å sjekke hvordan ting lå an. Jeg gikk til en annen gynekolog og begynte å gråte da hun spurte meg om jeg var gravid før jeg fikk fortalt henne hva som hadde skjedd.

Men da hun undersøkte meg sa hun bar: her ser alt perfekt ut!!!! Og hun viste meg den lille og jeg fikk se det lille hjertet banke. Størrelsen viste en uke mindre, men hun sa at de alltid regner pluss/ minus en uke.

Helt utrolig!!!! Er sååååååå ufattelig lykkelig!!!!!

Jeg har fått med meg at noe av det samme skjedde med 68 mamma.....Det er kanskje lurt å vente enda litt lenger før man går til UL selv om det er vanskelig å vente...ikke alltid timingen til det lille nurket stemmer med vårt tidskjema. Jeg er helt sikker på hvor langt jeg er på vei ettersom jeg var på en ultralyd i uke fire for jeg var redd for cyster på grunn av smerter... og da så jeg en liten fostersekk.

Så da kan jeg joine dere igjen, yeeeeaaay!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer, det var gode nyheter:o)

Skrevet

Dette må være mirakeluken :-) Så godt å høre at det ordnet seg for deg også, og ikke minst at du stolte på magefølelsen din!!!

Jeg har hørt fra flere at alt for tidlig ultralyd ikke er å anbefale. Det gjelder både i forhold til størrelse på spiren, men også fordi organene kan ligge på utsiden og dermed gi "feil" inntrykk av om fosteret er friskt eller ikke. Har en venninne som måtte gå i 1 mnd i uvisshet fordi tarmene lå utenfor fosteret, og de trodde dette kunne være en misdannelse. Det viste seg når hun var på UL i uke 12 at det hadde rettet seg opp selv.

Skrevet

Så fantastisk !!!!

Akkurat samme jeg opplevde igår ! Jeg fikk helt sjokk.

Min lege mener også jeg er rundt 2 uker kortere enn jeg sier - men det kan jo ikke stemme at jeg fikk første positive clearblue-test som sa "gravid 1-2 uker" med en gang jeg ble befruktet...

Har lest meg til masse på internet siste døgnet - og dette kan lett skje.

Vet du noe om hcg-nivået ditt ?

Mitt har steget litt sakte - så jeg skal få komme og måle blod to ganger til for å se at det stiger som det skal.

Men jeg er mye mer optimistisk nå som jeg har sett hjertet altså.Vet du hvor stor spiren din var ?

Jeg glemte å spørre - fikk bare med meg at fostersekken var økt fra 7 mm til 13 mm på 5 dager.Fikk med meg bilde men der står det ikke mål dessverre.

Skrevet

Gratulerer så mye:) Lykke lykke til fremover med den lille spiren i magen!!

Skrevet

Gratulerer så mye og masse lykke til fremover! =) Koselig lesing! ikke så mye av det her inne..

Skrevet

Tusen takk for gratulasjonene!!!! :)

68mamma: jeg vet ingenting om hcg-nivået mitt. har ikke vært hos fastlegen min og har ikke tatt noen blodprøver enda. Spiren min var 7 mm som egentlig tilsvarte 6 uker og en dag, men hun mente at det kunne stemme at jeg var kommet en uke lenger. Tror det er best om du kanskje prøver å glemme hcg...av og til er ting kanskje ikke som vi forventer, men det går like bra for det. Har blitt veldig optimistisk nå, etter at jeg har sett hva som kan skje.... :)

Skrevet

Så flott!! Slike historier liker vi :-)

Kos deg masse i lykkerusen :-)

Skrevet

tenk om det og kan være meg ...at jeg er gravid allikavel...men er jo lite sannsynlig seden alle tester viser negativ etter den ene positive...skal til gyn til mandag....ooooo i hope and pray

Skrevet

ÅÅÅÅ for en herlig nyhet!!! skal selv til ul neste fredag (ca 7 uker da) og gruer meg som en gal. Mista i uke 14 sist.

Skrevet

Lykke til dere som skal til ultralyd!!! Går nok bra. :) Krysser fingrene for dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...