Gå til innhold

må bare få ut litt tanker.. ang. barnehageplass.

Anbefalte innlegg

har søkt bhg plass fra mai (men søkte ikke før 30.sept) og det virker som om jeg er ganske langt bak i køen når det gjelder plass.

hvordan løser man det om man ikke får bhg plass da?

dagmamma? ( synes det høres tryggere ut å ha ungen i bhg enn til en dagmamma jeg ikke kjenner..)

ulønnet permisjon fra jobben kan gå hvis det bare er for noen mnd, men det går nok ikke så lenge.. i tillegg så kan det gå litt utover jobbsituasjonen min er jeg redd for. For arbeidstaker kan vel omplassere meg eller lignende hvis jeg tar lenger permisjon - eller har jeg de samme rettighetene?

mannen skal på jobbintervju neste uke, så får krysse fingrene for at han får den - det kan kanskje gi oss litt flere valgmuligheter.

måtte bare få ut litt tanker.. dere må gjerne kommentere.

er det bare jeg som er begynt å småstresse litt med hvordan kabalen skal gå opp etter permisjonen?

Fortsetter under...

huff, har ikke søkt engang jeg. men tenkte at lillegutt skulle begynne i barnehagen i august. når er søknadsfristen for de? er den ikke i mars neste år?

den der kabalen blir vanskelig å få til her også, men vi satser på litt hjelp fra besteforeldre og håper vi får det til:)

jeg er usikker på om det der med omplassering, håper noen andre her inne kan svare deg:)

hovedopptaket er i mars, men de går etter ventelistedato.. dvs at jo tidligere du søker jo nærmere plass er du. men du er jo sikret plass i august etter loven da, men de plikter bare å tilby deg plass i kommunen. Så du kan risikere å få plass på andre siden av byen..

lurt å søke - du kan endre på den så mye du vil men den første søkedatoen er den de går etter.

jeg søkte jo 30.sept og på den ene barnehagen er jeg på nr 93 på venteliste...

men kommer sikkert an på hvor du bor :) her er det veldig populært, så de fleste søker med en gang de får personnummer.. med andre ord så var jeg litt sein;)

har ikke søkt ennå, trodde man skulle søke i mars eller april. blir vel fra aug etter fars 2 mnd og ferie regner jeg med. må snakke litt med sjefen å høre.

Jeg trodde man stilte likt dersom man søker innenfor fristen ved hovedopptaket? Men dersom man søker utenom hovedopptaket om plass fra august stiller man i køen ettersom når man søker. Er det ikke slik da?

Kan dere ikke benytte ferie for å få kabalen til å gå opp? Vi har 12 uker ferie som vi kan ta ut på tampen av permisjonen for å strekke den lenger. Ikke at vi trenger det, for vi valgte 80%dekning. Så vi får lang ferie neste høst i tillegg til at lille begynner i bhg i aug.

Det høres jo ut som du har valgt 100% dekning og kortere perm? Kan du ikke høre på jobben hvordan det da er å ta ut ulønnet perm til gullet skal i bhg. Det kunne jo være at du ville vært ute av jobb så lenge uansett dersom du hadde valgt annen dekningsgrad og da ville jobben måttet klare seg uten deg uansett?

Jeg har en annen ting ang bhg, men det kommer i ny tråd...

nei, ikke her i bergen i alle fall. (har kun søkt private barnehager, men har inntrykk av at det er det samme med offfentlige). De går etter ventelistedato når de tilbyr plass.. Eneste er at man er jo sikret plass i august etter loven, men det kan liksågodt være i en barnehage på andre siden av kommunen. Alle barnehagestyrerne jeg har snakket med har i alle fall sagt at de går etter venteliste og tilbyr plass (de begynner med det som regel i mars, da det er da hovedopptaket er). så den som søkte først får først tilbud, osv. hvis en i køen foran meg har barnehagen på 3.plass kommer han/hun likevel foran meg selv om jeg har barnehagen på 1.plass. Med mindre han får tilbydt plass fra 1.eller 2.ønsket sitt.

i bydelen jeg bor så sies det at det er full bhg dekning, så jeg tror nok at jeg skal få en bhg som ikke er veldig langt unna, men man vil jo helst ha de barnehagene i nærområdet og som man kjenner best til.

Jeg har 80 permisjon (skal i jobb igjen midten av mai), men jeg har 5 uker ferie jeg kan ta ut hvis det blir krise da. Ulønna permisjon er også en mulighet, men ikke det mest optimale for oss. Men vi har jo en bestemor som vi sikkert kunne brukt som dagmamma i en måned eller to hvis det blir helt krise. i tillegg så ble mini født en uke før termin, og vips så var permisjonen 1 uke kortere.

de sa til meg at mai var et godt tidspunkt å søke plass fra, da mange barnehager tar inn noen på den tiden også, så det ikke blir så veldig mange nye på en gang i august.

pappaen er selvstendig næringsdrivende, og det passer svært dårlig å ta ut permisjon til våren, og han har helst lyst å ta den ut seinere..

for all del, vi klarer alltid å ordne det på en eller annen måte, men jeg er et sånt planleggingsmenneske, og når det da er så mange usikkerhetsmomenter så blir jeg frustrert ;) hehe

Annonse

Ånei du... er ikke bare deg!! =)

Kjenner planleggeren i meg har våknet for fullt nå etter snuppa kom til verden. Jeg var i kontakt med jobben i går ang når jeg kommer tilbake, at jeg vil gå redusert stilling, feire og lignende. Nå er jeg veldig heldig å ha en fantastisk mamma som nettopp pensjonerte seg og har sagt seg villig til å ta snuppa om vi ikke får bhgplass. =)

Hvis man ikke får plass, blir det vel som du sier.. ulønnet permisjon eller dagmamma! =) Og er som deg heller skeptisk til dagmamma!!

Rettigheter og sånne r jeg heller grønn på, vet bare du har rett på redusert stilling med småbarn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...