Gå til innhold

Tror jeg mister nå...

Astra71 - tvillingmor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Bjørnen Collargol*gravid

Helt utrolig deilig å lese dette innlegget fra deg!

Jeg hadde en veldig god følelse på at det gikk bra med deg og jammen var alt godt :)))

Nå er du jo også forberedt når det skjer igjen....

Kos deg masse med spirene og mannen din i helgen og lade batteriene igjen :)

KLÆM

Tusen, tusen takk for alle gode ord fra dere fantastiske damer! Det er så godt å vite at vi her inne tenker på hverandre og støtter hverandre gjennom alt dette! Det betyr veldig mye for meg.

Jeg blør fortsatt noe, har vel i grunnen hatt blødninger tilsvarende en vanlig menstruasjon etter styrtblødningen på onsdag. Men jeg føler meg likevel ganske rolig nå. Jeg tenker som så at dette hemotomet (blodansamlingen) må ut på et eller annet tidspunkt, og så lenge jeg ikke får magesmerter og fortsatt har graviditetssymptomene (den kvalmen vil for eksempel ikke gi seg), så må jeg nesten stole på at dette vil gå bra. Det er jo også grenser for hvor mye bekymringer kroppen orker å ha over tid, så det regulerer seg vel litt av seg selv etter hvert.

I morgen er jeg 11 fulle uker. Bare ei uke igjen til jeg er over i 2. trimester. Rart å tenke på. Fremdeles litt risiko fram til uke 20, men hvis alt fremdeles ser bra ut på UL i neste uke, så må da dette gå veien? :-)

Ha det riktig fint alle sammen, jeg ligger ganske utslått på sofaen det meste av tiden, så blir ikke så hyppige oppdateringer fra meg. Men kommer innom med jevne mellomrom for å se hvordan det går med dere :-)

Klem fra meg

Glemte å si at Haugesund ringte meg og sa jeg bare kunne slutte på Klexane. Det føles som en enorm lettelse! Jeg tipper det er en sammenheng mellom denne medisinen og hemotomet. Og veldig deilig å slippe den daglige sprøyten, begynte å bli temmelig lei den nå :-)

Annonse

Gjest Bjørnen Collargol*gravid

Så godt å høre at det går bedre med deg!

Ja det er jo en økt sjanse for blødninger når man går på blodfortynnende absolutt!

Hva var grunnen til at du skulle gå på det forresten?

Ta det med ro du og passe på spirene dine, oppdateringer får du komme med når du føler for det vet du :)

Klæm

Jeg spurte vel egentlig legen i et desperat forsøk på å prøve noe nytt om det kunne ha noe for seg å ta blodfortynnende i forbindelse med forsøket. Han mente at vi godt kunne forsøke det. Jeg tror jeg hadde litt dårlig blodgjennomstrømning i livmoren på den ene siden (1,9, tror jeg det var), for etter at jeg begynt på Klexane og legen skulle sjekke gjennomstrømningen, så hadde den gått noe opp, og da sa legen at den var normal (over 2). Etter innsetting fikk jeg så beskjed av legen om å fortsette på Klexane de første tre månedene. Det betyr nok at han mente det kunne bedre sjansene mine, for jeg vet at han ikke bare gir medisiner som det ikke er medisinsk grunnlag for å gi (jeg spurte ham også om vi kunne forsøke et slags kortison som noen anbefalte meg å forsøke, de hadde fått det hos Hausken, men det ville han ikke fordi han mente det ikke var forsvarlig). Men siden den samme legen nå har gitt meg beskjed om å avbryte Klexane-bruken, så antar jeg han mener jeg vil klare meg fint uten, også :-)

Tusen takk, Rose, det varmer med en klem i disse nervepirrende tider :-) Selv om jeg nå begynner å øyne håp, siden jeg nærmer meg 12 uker. Hadde aldri trodd jeg skulle få oppleve den dagen...det blir rart, og veldig godt. Ingenting er selvsagt sikkert ennå, men ved 12 uker er man ihvertfall et godt stykke på vei :-) God klem til deg, og!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...