koalabjørn Skrevet 26. november 2009 #1 Skrevet 26. november 2009 Tenkte vi kunne skrive litt om hvor ofte og når vi ammer ved hvilken alder, og hvor mye/hva annet de spiser. Sikkert like ulikt som det finnes antall babyer, men kanskje interessant? Min baby er litt mer enn 8 mnd. - ca 19.30 legger han seg, - i 22-23tiden, 2-3tiden og 6-7tiden våkner han og får pupp og sovner igjen, - står opp ca kl 8.30. - 10 tiden: frokost i form av en hel porsjon grøt (2ss mel og 1dl vann + litt most frukt) + litt vann eller utblandet juice til drikke. - 13-14 tiden begge puppene og litt grøt eller noen biter skive, men er ikke så interessert i maten. - ca 17 en pupp og middag og vann til drikke (en liten potet og gulrot, et par kvaster brokkoliknopper og kjøtt/fisk eller noe annet men ca den mengden) - 19-19.30 tiden; pupp av og til (noen ganger en og noen ganger begge og noen ganger ingen), og en halv porsjon grøt (2,5ss grøtpulver og 1/2dl vann, ferdiggrøt ikke mel) Bruker alltid å tilby pupp før maten bortsett fra i 10 tiden, den gidder jeg ikke for han vil aldri ha.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #2 Skrevet 27. november 2009 hei! min gutt er bare 10dager gammel, så vi har ikke kommet inn i så mye rutiner ennå. det som er deilig er at på natten sover han 3-3,5timer i strekk, men da ammer jeg i 1-1,5timer mellom soveøktene! (dvs ammer, han sovner til brystet, våkner etter 5min, bæsjer, ammer osv) hadde vært morrå å høre litt om hvor tidlig dere andre kom inn i rutiner! jeg bare venter på den dagen hvor det blir fast at han spiser 3.hver time! noen som vet hvor tidlig det er?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #3 Skrevet 27. november 2009 Heisann. Har en på strax en måned. Rutiner er ganske vanskeli når di er så små men noen har han heldigvis lagt seg av seg selv. Legger han etter han har spist mellom 10 og 11 om kvelden. Er da våken ca halv tre og kl seks for mat før han sover til rundt ellve i gjen. På dagen spiser han ca hver 2.5-3 timer alt etter hvor våken han er. Han sover kansje en time på dagen er jeg heldig men har en lengre dupp på 2-3 timer mellom 6 og 9 en gang. Krever mye på dahtid men heldigvis sover han godt om natten =)
MammanTilEmma❤ Skrevet 27. november 2009 #4 Skrevet 27. november 2009 det med at de skal spise vær 3 time var før i tiden sa helseøster til meg, spurte siden jenta mi vil ha mat oftere av og til. å dette spørs jo på barnet selv, sover det mye så kan det være greit å følge med, men her i huset så er det lite soving... legger seg 10 tiden.. våkner rundt 5 tiden å vil ha mat, sovner igjen å sover til 10 ca:-)
lille sprelle Skrevet 27. november 2009 #5 Skrevet 27. november 2009 hver 3. time var det som instruksjon fra nyfødtintensiven for oss. Det er vel for de fleste et greit prinsipp. Det er dumt om ungen blir hengende i puppen hele døgnet......
Tuddeli Skrevet 28. november 2009 #6 Skrevet 28. november 2009 Min gutt er 4,5 mnd, og fullammes fortsatt. Han våkner ca 06.30, da er han som regel ikke sulten, men tilbys pupp. Så er han våken til ni, ammer litt da, som regel ikke så voldsomt sulten da heller. Og så ut i vogna og sove fra ni til tolv. Så våkner han og får mye mat. Så er han våken til kl to og så er det ut og sove igjen til ca fire-fem og så pupp igjen da. Legging og kveldspupp på sengekanten klokka sju og så er det fortsatt veldig forskjellig hvor ofte han vil ha i løpet av natten, noen ganger hver tredje time, noen ganger bare en nattamming... går veldig opp og ned i grunnen. Han har fått mat når han har vært sulten hele veien, og har lagt på seg veldig fint. På spørsmålet om når det er amming hver tredje time som gjelder, vil jeg vel si at det er umulig å svare på da unger er utrolig forskjellige her. Gutten min begynte å spise merkbart mer av gangen og mye sjeldnere, gjerne 3-4 timer imellom ammingene fra han var ca fire måneder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå