Gå til innhold

Tisser seg ut hver natt, tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår sønn på snart 2 år våkner hver natt og gråter, ikke så rart, for han er klissvåt gjennom pysj, koseklut og senga. Han drikker jo en del i barnehagen sier de, prøver å begrense om ettermiddagen, han drikker vann til middag, men ikke så mye, og en flaske melk i armkroken før han legger seg, MEN det har han jo alltid gjort! Tips ang bleier, eller annet utstyr? Han sover i fosterstilling på magen, så hele fronten blir våt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ville jeg forsøkt på ulike typer bleier og størrelser. Må jo være noe med passformen til bleia da, skulle en tro.

Vil på en måte anbefale ullpysj så han ikke blir så kald, men på den andre siden er det jo like greit at han våkner når han er så tissevåt.

Jeg har gode erfaringer med både pampers, libero, coop sine, landlord-bleiene og spesielt de lidl hadde, den gang de fantes i byen:) Knerten bruker kun pampers, men storetulla var innom mange merker, for hun hadde litt lekkasjeproblemer på nattestid, så vi måtte stadig variere merker.

Skrevet

Vi hadde samme problemet (mini sa riktignok ikke fra da...), men pampers night dry holder faktisk tett :-) Den har et ekstra absorberende lag i fht aktiv. Han må forresten gå opp en str, når han nesten er kommet opp i vektklasse på str over...

- Vår drikker lite i barnehagen (om ikke har tid, eller ikke har godt nok tilbud veit jeg ikke), men drikker masse på kvelden. Bleia er seriøst tung enkelte morninger!

Om du ikke finner en god løsning, ville jeg nok valgt å enten hatt en tøybleie (sperrelag) utenpå, eller en vanlig "papir" bleie i en større størrelse. Ingen har godt av at han er våt igjennom alt.

Skrevet

Mini tisset seg ogsaa ut mye. Naa bruker vi to stk bleier hver natt. Han er ca 10 kg og bleiene er 12-16 kg. Veldig greit om morgenen for da tar vi bare av den innerste og bruker den ytterste paa nytt. Hos oss er det kun en modell av pampers som funker, alle andre tisser han ut gjennom paa sidene. Jeg tenkte kanskje at han ville bli veldig klam og roed av to bleier men vi ser ingen forskjell. Verdt aa proeve!

Skrevet

Går det an å legge tissen hans nedover? Ofte peker guttetisser oppover, og det er visstnok bevist å forårsake mye lekkasje.

Skrevet

bytt til hakket større bleier.. funket hos oss...

Skrevet

Hei.

For det første så vil jeg ha kuttet ut flasken, han er tross alt snart 2 år. Ingen 2 åring trenger flaske :-) Prøv en annen sort bleie eller en størrelse større, slik at den kommer lengre opp på magen.

Skrevet

Vår 2 åring får fortsatt flaske på natta... Så ikke alle barn er like.. Ikke uttal deg om andre barns behov og ikke du, 01:50..

Skrevet

Hei.

Så lenge at man legger inn innlegg og spør om ting, så må man akseptere at man kan få mange forskjellige svar, hvis ikke så må man ikke legge inn noe som man lurer på da. Noen er for ting og noen er imot, sånn er det bare. Noen er kvasse i svar, andre går rundt grøten og noen glatter over sannheten.

Beklager, men sånn er virkeligheten.

Skrevet

Jeg ville nok også som en anonym over her sier, kuttet ut flasken og heller ikke drikke så mye de to siste timene før leggetid. Det er mange som setter ungene på potte før leggetid slik at de får tisset litt og dermed mindre i bleien om natten.I tillegg er det jo bare å prøve andre bleier og for større vekt (men du har kanskje prøvd dette?).

Skrevet

Litt på siden, men fantes det ikke forskjell på jente- og guttebleier før..? Minnes å huske det fra min kusine var liten, altså ca 15-18 år siden.. De tisser jo forskjellig..

Skrevet

Takk for masse bra svar!! (",) Er igang m å prøve ut! :-)

Ang "krangelen" nederst på siden , er ikke jeg en av de anonyme, jeg så dette først idag. Klart at når man legger inn innlegg,må man tåle litt av hvert (har jeg fått med meg, hi hi....) Så jeg blir ikke snurt over at noen svarer negativt.

Ha en fin dag alle sammen!

:-)Happy mama

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...