Gå til innhold

Hæ? Gått ned bare 3.5 kg siden jeg var høygravid!


Mammamø!

Anbefalte innlegg

Jeg fødte for 3 dager siden, og gikk nettopp på vekta for første gang siden jeg veide meg da jeg var på siste svangerskapskontroll.

Og vekta viste bare 3.5 kg mindre! Ble så syyyykt skuffet. Var helt sikker på at den IHVERTFALL skulle vise 5 kg mindre! Fødte jo en unge på 3.6 kg, 750 grams morkake, fostervann.. betyr det at jeg har klart å LEGGE PÅ MEG i de få dagene etter fødsel?

La på meg 18 kg i svangerskapet, er en "evig" slanker fra før, så da jeg ble gravid var jeg ca 9 kg tyngre enn det jeg vil veie. Det betyr at jeg nå vil ned ca 23 kg.

Så da er det bare å brette opp armene og starte. Her blir det ikke noen doble lattes, hveteboller og kaker, sjokolade osv.

Skal amme som rakker´n ( hadde tenkt til det uansett, da), gå milevis med vogna og spise ofte, sunt og lite.

Skal gifte meg om 8 mnd, og jeg har ingen planer om å være en tjukk brud!

 

 

Andre med liknende erfaringer og planer?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

 

Føler jeg har noe av det samme problemet som deg...

Etter forrige svangerskap gikk jeg ned alt sammen rett etter fødselen, men gikk opp 7 kg når jeg gikk hjemme. Spør meg ikke hvordan jeg klarte det.

De kiloene ble jeg aldri kvitt, så når jeg ble gravid igjen i fjor veide jeg det samme som når jeg var høygravid. Ikke særlig motiverende akkurat.

Har gått ned alt etter fødselen nå, men har fortsatt de ekstra kiloene jeg så gjerne skulle bli kvitt.

Jeg skal også gifte meg til neste år, så håper å klare å gå ned minst 5 kg.

Gratulerer med bryllup, forresten :) Når er den store dagen? Vi gifter oss 15.mai, så det nærmer seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ariel!

Vi gifter oss i august neste år. Gratulerer til deg også forresten!

Er litt fornøyd i dag da, for jeg hadde gått ned 2.3 kg på et døgn siden i går morges. Fulgte streng Grete Roede meny i går, gikk lang trilletur og ammet masse. Kommer jo ikke til å gå ned 2 kg i døgnet, men det var litt godt å se at det ihvertfall er over 5 kg..

Jeg fødte for bare 4 dager siden, så jeg skal ikke gå opp mer når jeg går hjemme, det er ihvertfall sikkert :-)

Forrige graviditet gikk jeg ned kanskje 6-7 kg med en gang, men brukte 6 mnd på å slanke bort resten- blir nok litt likt denne gangen tenker jeg.

 

Har dere planlagt mye til bryllupet? Vi har nesten ikke begynt, vi. Bare lokale har vi booket. Har vært fokus på svangerskap og fødsel, men nå skal jeg bruke permisjonstiden på bryllupsplanlegging ( og slanking).

 

Lykke til til deg også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Så bra at du har gått ned litt til da :)

 

Dette er ferdig til bryllupet:

Lokale

Kirke

Band

Brudebukett

Kjolen er kjøpt

Innbydelser (snart ferdig, lager selv)

Fotograf

Sang i kirken

 

Deilig og ha permisjon og føle at man har god tid til å drive med bryllupsting :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...