Gå til innhold

Attføring og gravid?!?!?!

ღღTrininho _gravid nr 3 ღღ

Anbefalte innlegg

Hei

Vi planlegger nr 3, jeg omskolerer meg og er pr dags dato lærling,er 26 år.

Får attføringspenger,mn har forstått det slik at jeg da får bare engangsstønad??Ikke foreldrepenger?

Hva med de nye reglene,avviklingspenger??

Noen som vet,eller som kan hjelpe??

Fortsetter under...

Lurer også på dette med 6/10 mnd...

I mine to siste sv.skap har jeg hatt store plager med bekkenløsning,hva om det blir like ille denne gangen? Og jeg ikke klarer å jobbe 6 av 10?Hva er forskjellen på sykemelding og permisjon her??

Sykemelding gir samme grunnlag som om du hadde jobba i forhold til permisjonspenger.

Når det gjelder attføring så får du per i dag bare engangstønad, men fra mars neste år (LITT usikker på akkurat når det trer i kraft) vil den nye stønaden som erstatter attføringen gi rett til opptjening på lik linje med arbeid/sykemelding.

Så hvis jeg blir gravid nå, og la oss si at dette trer i kraft i mars,har jeg da opparbeidet meg penger?, kommer jeg innunder denne ordningen da?

Og hvis jeg da blir sykemeldt la oss si etter bare 2 mnd ut i sv.skapet,har allerede jobbet her i 4 mnd, får jeg da 6/10 mnd??

Har hørt folk anbefale å sykemelde seg,fremfor å gå ut tidlig i permisjon?? Er ikke så inne på alt dette lenger. De to jeg har fra før fikk jeg mens jeg studerte, og fikk bare engangsstønad.

Håper jeg slipper bekkenløsning, men jordmor sa sist at det blir bare verre dess flere barn man får hvis man først er plaget:/

Er fri fra bekkenløsning når jeg ikke er gravid da heldigvis :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...