Gå til innhold

Har tatt sukkerbelastning i dag....

Anbefalte innlegg

Da jeg var på første kontroll sist fredag, fant de sukker i urinen min, så jeg måtte komme inn i morgest å ta en sukkerbelastning.

Møtte fastende og fikk tatt blodsukker først. Det viste 5,6 og det er litt høyt, men ikke for høyt. Er det over 7 blir det grunn til bekymring.

Men jeg var litt misfornøyd med resultatet og synes vel at det var i høyeste laget. Serlig når jeg visste at jeg skulle drikke en halvliter med sukkervann også.

Men jeg drakk da denne sukkerlaken som for øvrig var kjempekvalmende. Det var så vidt jeg klarte å holde det nede.

Så satt jeg i 2 timer og slappet av før ny prøve ble tatt. Da var blodsukkeret nede i 3,5. Ikke skjønner jeg hvordan det gikk til, men de sjekket det 2 ganger, så det må jo være riktig.

Heldigvis skulle de sende begge blodprøvene inn til analyse, så jeg er spent på resultatet.

Slik det ser ut nå er det visst ingen grunn til bekymring for svangerskaps diabetes :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141043714-har-tatt-sukkerbelastning-i-dag/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Da er svaret på blodprøvene som ble sendt inn kommet.

Det viser seg at kroppen min produserer plenti med insulin.

Nesten litt i overkant og derfor ble blodsukkeret mitt så fort lavt.

Beskjeden er at jeg ikke er i fare for svangerskaps diabetes, men heller må spise oftere for å holde blodsukkeret oppe i normalt tall.

Hei Helenpia...

Jeg var på min første kontroll hos lege i dag, 9 +1 i dag... De fant sukker i urinen min også... Skal tilbake neste uke for å ta nye prøver og levere ny urinprøve, håper det ikke er svangerskapsdiabetes eller noe annet.. De sa det ikke var uvanlig at man kunne ha litt sukker i urinen når man var gravid, men skal hvertfall få tett oppfølging slik at det kan sjekkes ut...

Fint det ikke var noe fare for svangerskaps diabetes for deg :)

Jeg hadde sukker i urinen hver eneste kontroll med førstemann. Tok også glucosebelastning, noe som var helt forferedelig når en er kvalm og sulten! Hos meg var det også helt greit, er ikke uvanlig at nyrene kan skille ut litt sukker i graviditetet. Har ikke hatt noe utslag på glucose hverken med andremann eller nå:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...