Gjest amandine Skrevet 25. november 2009 #1 Skrevet 25. november 2009 Omtrent sånn som på take away?... Så fortell meg gjerne hvordan;)
chrisallic Skrevet 25. november 2009 #2 Skrevet 25. november 2009 Jeg lager ris i riskokeren(jasmin)steker opp kyllingbiter ,løk og amerikansk blanding og blander med risen til slutt .Utrolig lettvindt.
verdens heldigste mamma Skrevet 25. november 2009 #3 Skrevet 25. november 2009 Jeg er så lat at jeg kjøper ferdig krydderblanding til Nasi Goreng (="stekt ris" på indonesisk). Koker ris og steker med purre, paprika, kylling og egg (evnt speilegg på toppen i steden). Rekene kommer på til slutt. I tillegg steker jeg bananer og serverer med en peanøttsaus. Og en søt soyasaus evnt. Veldig godt!
Gjest amandine Skrevet 25. november 2009 #4 Skrevet 25. november 2009 Takker! Jeg er menlig så glad i det...og glad i å lage maten selv ( i kombinsjon med totalt fravær av ok kina-take-away i nærheten...)
Gjest amandine Skrevet 25. november 2009 #5 Skrevet 25. november 2009 Ser skrivefeilene florerer... God natt! Blir stekt ris til middag i morgen!
Babyønske �� Skrevet 25. november 2009 #6 Skrevet 25. november 2009 Jeg bruker: Kokt Jasminris(i følge kinesiske oppskrifter skal risen kokes dagen før) Finhakket paprika Finhakket løk Grovstrimlet gulrot Mais Vårløk Evt også frosne grønnerter Strimlet kylling(ferdiggrillet) et par Egg Freser grønnsakene raskt i olje, tilsetter litt soyasaus og grovkvernet pepper, og evt et par dråper sesamolje. Blander inn kyllingen. Pisker sammen et par egg og rører inn i grønnsakene. Så blander jeg alt sammen med risen tilslutt. Evt kan man røre eggene inn til slutt, men jeg syns det er litt tungt å røre det inn i risen, og den blir lett for klebrig av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå