Ladybug~N&E Skrevet 25. november 2009 #2 Skrevet 25. november 2009 Sjokolade kake uten egg 1 porsjon 3 dl hvetemel 2 dl sukker 1 ss kakao 2 ts bakepulver 2 dl melk 2 ss smør FREMGANGSMÅTE: 1 porsjon gir ca 12 stykker Bland alt det tørre. Tilsett melk og smeltet smør. Hell i smurt og strødd form og stek ved 225 grader i ca 30 minutter. Sjekk med bakepinne. eller Saftig sjokoladekake uten egg Denne er nesten best dagen etterpå. En god sjokoladekake med kulturmelk og uten egg. Den er god for alle annledninger. Ingredienser 1 liter kulturmelk ( tine blå kartong) 500 gr sukker 800 gr hvetemel 4-8 ss kakao 4 ts natron 250 gr smeltet smør krem: 100 gr smeltet smør 8 ss kaffe 500 gr melis 4 ts vaniljesukker ca 2 ts kakao (du ser hva du liker) Kokosmasse til pynt. Slik gjør du Ta kulturmelk og sukker oppi en stor bakebolle, ta litt vann i kartongen og rist denne så du får alt ut. Ca 1 dl vann. Rør dette sammen i ca 1 min. Bland det tørre ( hvetemel, kakao og natron) oppi melkeblandingen. Smelt smør, avkjøl og tilsett til slutt. Krem: Smelt smør, kaffe og kakao i en kjele. Avkjøl dette og ta oppi melis. Legg dette på avkjølt kake. Pynt med kokosmasse. stek kaken 175 grader ,nederste rille, i ca 45 min.
Helverine Skrevet 25. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. november 2009 Jeg fant også denne da jeg googlet, men har du smakt den og vet at den er god?
Ladybug~N&E Skrevet 25. november 2009 #4 Skrevet 25. november 2009 nei, men den så så god ut!! (også var det lettere å google enn å gå ned i 1etg å hente oppskiften, hehe) her er en jeg har smakt: 4dl hvetemel 1,5dl sukker 2ts bakepulver 3ss kakao 2ts vaniljesukker 75gram smeltet margarin 2dl lettmelk den er til rund form, 22cm i diameter. stekes på nederste rille i 40min på 175grader. god nok i massevis!
Helverine Skrevet 25. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 25. november 2009 Flott takk Da satser jeg på at den sklir ned med masse glasur ;o)
Miiia Skrevet 25. november 2009 #6 Skrevet 25. november 2009 gå på www.detsoteliv.no, der er det masse oppskrifter, heeelt sikkert noen uten egg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå