Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som er det??

Vurderer å hjelpe til i fjøset i jula, men er litt usikker på hvilken arbeid man helst skal unngå. Vet at man ikke skal løfte tunge ting og, men hva er definisjon på en tung ting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har null gårdserfaring, men har sjekket hva som kan og ikke kan gjøres treningsmessig:) Grensa går når du må presse med magen, det er fyfy fra start. Ellers kan du gjøre det som ikke er vondt eller ubehagelig:) Jeg ville nok også holdt meg unna møkkaskuffing av frykt for å få noe i nærheten av munn eller nese, men det er det ikke sikkert noe helsepersonell er enig i:)

Skrevet

Kommer jo helt ann på hva slags produksjon som blir drevet på gården da. Hvis det er gris eller kylling/egg produksjon så ville jeg holdt meg langt unna. Lukta der er helt forferdelig. Jeg for min del blir svimmel bare av å stå utenfor. Er det melke eller kjøttproduksjon, hest eller sau så er det ikke lukta så ille. Hadde holdt meg unna møkking og tunge løft- altså at ting er så tungt at du må holde pusten for å løfte.

Skrevet

Det er en melkegård. Møkk kommer jeg til å få på meg uansett, siden halene til melkekyr flyr litt overalt så de kan spre det som er på rompa/det satt fast i halen.

Møkkskuffing er ikke fullt så tungvindt ettersom møkka faller ned på gitter på gulvet, så det er bare om å flytte litt på de med møkkaskuffer så den faller gjennom gitteret og ned i kjelleren.

Er det møkkabakterier jeg urde unngå, så kan jg nesten ikke være i fjøs.

(Det høres max grose, men jeg trives å jobbe med dyr. Blir godt å jobbe anyways nå i arbeidsledighetstider.)

Skrevet

Hei:) dette måtte jeg bare svare på.. Kos deg i fjøset men ikke ta det for tungt. Møkkalukt,dyrelukt...har aldri skadet noen :) Sist jeg gikk graviddrev jeg i fjøs,stall.hos kaniner.. jeg skuffa møkk,red rolige turer på hesten min,men unngikk det tunge :) Nå får jeg sikkert masse reaksjoner.. men jo mere allergener du utsettes for i graviditeten din,jo mere utsetter du barnet ditt med,mens det er i magen :) da gjør du det motstandsdyktig. Min jordmor anbefaler folk å skaffe seg katt faktisk,men være forsiktig med kattekassen da :) Kos deg i fjøset i jula:) Det skal ihvertfall jeg :)))

Skrevet

Hei:) Du skal bare kose deg i fjøset, det gjør jeg. Har gjort det i mine to tilligere sv.skap også, uten å bli syk. Det du må passe på er å unngå veldig tunge løft, og pass på hygenen. God jul i fjøset!

Skrevet

Tuuusen takk for gode tips og oppmuntringer!!! Ha en forreffelig førjulstid til dere alle :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...