Gjest Skrevet 25. november 2009 #1 Skrevet 25. november 2009 Min baby på snart 4 mnd vil nesten ikke sove på dagen. Står opp ved 6-7 tiden og ved ti tiden legger jeg han i vognen ute og da sover han som regel i tre timer. Men etter det er det umulig å få han til å sove. Hva gjør dere når dere skal få deres babyer til å sove på dagen?
Mamma´n til lillemor Skrevet 25. november 2009 #2 Skrevet 25. november 2009 Vi har hatt våre perioder... Da har det blitt noen trilleturer ute og over dørstokken inne for å si det sånn.
Studine mevik Skrevet 25. november 2009 #3 Skrevet 25. november 2009 Vi hadde en lang periode hvor prinsen kun sov 30min av gangen på dagen. Det begynte vel når han var rundt 2mnd tror jeg og det er først nå de siste ukene at han har gjort det til vane å sove lenger av gangen og nå er han snart 5,5mnd. En periode bysset jeg han i armene for å få han til å sove og en periode var dørstokken redningen. Innimellom gikk vi tur, men gadd ikke ut når det regnet veldig. Han brukte også veldig lang tid på å sovne og kunne finne på å hyle i et kvarter før han gav seg selv på armen. Til slutt ble senga redningen. Han protesterte til å begynne med der også, men etter noen dager så sovnet han greit i senga selv om det bare var 30min hver gang. Nå kan han sove i 2timer i slengen. Han sover like mange timer i døgnet nå som han gjorde da han hadde kortere dupper. Tror det løsnet av seg selv fordi han klarte å være lengre våken av gangen uten å trenge en hvil. Det blir jo litt annerledes enn hos deg. Hvordan er han på kvelden før han skal legge seg? Er han da overtrøtt og grinete eller går det greit. Det kan jo være at han får den søvnen han trenger og at du eventuelt kan dele opp de 3timene han sover på dagen i to lurer istedenfor 1. Det hender jeg må vekke prinsen min for at han ikke skal ødelegge døgnrytmen sin
Gjest Skrevet 25. november 2009 #4 Skrevet 25. november 2009 Ja han er veldig survete etter fra litt over fem til han skal legge seg kl 7, så det er ikke morro. Kanskje jeg skal prøve å legge han i senga, har vært litt redd for det fordi senga er liksom natta, og har vært klar på å skille dag og natt. Men nå vet han jo klart hva som er dag og natt og sover i 11 timer i strekk om natta. Så da er det kanskje ikke så farlig?
Studine mevik Skrevet 25. november 2009 #5 Skrevet 25. november 2009 Jeg også var veldig nøye på dette med at senga betød natt i begynnelsen, men de lærer seg det ganske fort når de får faste leggerutiner på kvelden. Jeg vet ikke hvordan du gjør når han sover i vogna, men det hjalp ihvertfall litt å henge et mørkt teppe over vogna sånn at det ble mørkt når han skulle sove. Ellers så anbefaler jeg på det sterkeste å vekke han halveis inn i luren og heller legge han igjen litt senere på dagen. Er ihvertfall verdt et forsøk. Prinsen her tar den søvnen han trenger uansett så hvis han har fått en kortere lur på dagen så tar han det igjen på ettermiddagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå