Ella12 Skrevet 25. november 2009 #1 Skrevet 25. november 2009 Hei! Jeg har en liten en på seks måneder. Vi har begynt å introdusert grøt og andre små måltid, men ikke noe som vi gjør hver dag . Nå tenker jeg vi bør begynne å gi middag hver dag osv. Jeg lurer på om noen kan fortelle meg om deres 6mnd gamle ungers spisehverdag? Er det grøt en gang om dagen og resten melk? (ammer ikke). Eller skal grøt være et annet måltid, mens middagen er et middagsglass eller noe man lager selv? Takker for alle svar
megh Skrevet 25. november 2009 #2 Skrevet 25. november 2009 jeg startet etterhvert å gi alle måltidene. Da var det grøt eller brød (veldig små biter) og pupp til frokost, fruktmos+ pupp til lunsj kokt potet/brokkoli/gulrot+pupp til middag grøt+pupp til kvelds.. jeg nattammer fortsatt og gir pupp en gang til før frokost også. henner at hun får litt pupp utenom de andre måltidene også. kanskje dette hjalp deg litt. Jeg fikk en bok på helsestasjon som handlet om dette.
Ella12 Skrevet 25. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. november 2009 Takk, det hjalp veldig Gir du vann til måltidene, eller holder det at hun får melk etterpå?
Julle&LilleBus Skrevet 25. november 2009 #4 Skrevet 25. november 2009 Hei! Slik er vår spisehverdag: 08.00 - 200ml mme 10.30 - 1 porsjon grøt m/ vann til (ikke mye han drikker da..) 12.30 - 0 - 150ml mme (noen ganger han ikke vil ha..) 15.00 - Halvt middagsglass (6mnd) og ca 100ml mme 18.30 - 1 porsjon grøt og ca 200 ml mme Du velger jo selv hvordan du vil gjøre det, men jeg vil at middagen hans skal være så lik vår, og på ca samme tidspunkt som oss. Slik at vi etterhvert kan tilpasse det slik at vi spiser sammen alle 3:) Så gir ikke grøt kl.15 for å si det sånn.
Studine mevik Skrevet 25. november 2009 #5 Skrevet 25. november 2009 Hvordan du gjør det med fast føde til barnet ditt er jo igrunn litt opp til deg. Jeg lever etter noen enkle regler når det kommer til hvor mye og hva prinsen får og det er: Så lenge han er blir mett og fornøyd og så lenge det er mat som magen hans tåler så får han akkurat det han vil ha og de mengdene han vil ha. her går det i grøt og mme til frokost, litt fruktmos og mme til lunsj, mme på ettermiddagen(skal etterhvert få litt middag her) og grøt og mme til kveldsmat. Han er mest glad i flaska, men gaper villig til grøten også. Jeg lager fruktmos selv og det har jeg tenkt å gjøre med middagsmaten også når vi begynner med det. Han er snart 5,5mnd
amn Skrevet 26. november 2009 #6 Skrevet 26. november 2009 hos oss: 08.00: pupp 11.00:grøt + pupp 14.00: middag + pupp 17.00 : frukt+ pupp 19.00 grøt+ pupp og så er det godnatt:) sover hele natten:)
megh Skrevet 27. november 2009 #7 Skrevet 27. november 2009 Jeg gir litt vann innimellom også ja, noen ganger vil hun ha en del, andre ganger nesten ikke. Men det er jo sånn med oss også, at det variere litt hvor tørste vi er
Thea841 Skrevet 28. november 2009 #8 Skrevet 28. november 2009 Her spiser snuppa grøt til frokost og kvelds..Og fruktmos en gang i løpet av dagen...Får da disse måltidene i stedet for melk (kan få melk før fruktmos). Det er jo melkepulver i grøt, så dette skal være nok når han spiser en full porsjon...Gir vann til grøten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå