Gå til innhold

Hvor mange helsetepper og andre babytepper trenger jeg egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har det rast inn med gaver fra kommende bestemødre og andre som ikke greide dy seg, så har nå:

- 5 babypledd fra jeg og samboeren var små (skikkelig myke og gode etter en tur i tørketrommelen)

- 2 nye babypledd i bomull

- 3 nye babypledd i fleece.

- 6 nye helsetepper

+ at jeg vet det kommer minst 1 (mest sannsynlig 2) ulltepper (Mor Signes) i barselsgaver.

Trenger jeg virkelig så mye? Tar jo opp et helt skap!!!!!

Fortsetter under...

Skrevet

hohoo, du hadde mye pledd ja! :-p

Jeg har 3 fleece-pledd, ett helseteppe, og to andre baby-pledd :-)

Skrevet

Du har mer enn nok tepper.

Jeg hadde 3 helsetepper, 2 fleecetepper, 2 ulltepper, og 2 bomullstepper. Og det holdt for så vidt, måtte vaske de ofta da men. Hadde storgulper, så gikk gjerne et par, tre tepper for dag den første tiden(født i januar, så ble brukt en del tepper i begynnelsen.)

Skrevet

Du har mer enn nok tepper. Trenger ihvertfall ikke flere. :P

Vi hadde 3 helsetepper, 2 babypledd, og to fleecepledd.

Skrevet

Oy, jøss.

Jeg har strikket to, har to fleccetepper fra ikea og ett par arvede i bomull, samt vurderer å kjøpe ett par helsetepper. Tenker at det viktigste er å ha så det holder de første dagene hjemme fra sykehuset, så kan man kjøpe mer etterhvert som man ser hva man trenger, og hva som funderer best ift matreale og sånt. Det er ikke fordi jeg er gjerrig å ikke vil bruke penger på det, men synes det er unødvendig å kjøpe en masse ting man ikke har bruk for...

Skrevet

Hehe, vil nok si du har nok pledd ja :)

Jeg har også et par fra jeg var liten, men fant ut at dem ble ikke brukt som pledd, så jeg brukte dem som stelleunderlap på stellebordet :) Mykt og godt til babyen, også fikk jeg brukt dem.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...