Gå til innhold

inspirert: har mannen vært mye alene med babyen enda?

Anbefalte innlegg

min har ikke det nemlig, annet enn at jeg har vel vært på butikken 1 gang.. :)

men til helgen skal jeg og en venninne en tur ut på byen (begge har "barnefri") så da skal mannen til pers;)

hva med dere andre?

Fortsetter under...

Mannen har hatt knerten et par kvelder når jeg har vært ute. Prøver også å komme meg ut litt alene på dagen i helgene nettop for at de to skal kunne være alene litt uten at jeg henger over skulderen og sier "jeg gjør alltid sånn jeg". Men blir jo ikke så lenge av gangen på dagen i og med at jeg må tilbake å gi pupp. Og har nå ikke blitt så ofte heller. Har jeg vært borte på kvelden, har han fått flaske.

I januar skal han ha han en hel helg alene. Noe jeg gruer meg og gleder meg til på samme tid. Lurer på om jeg i det hele tatt klarer å komme meg avgårde, hehe.

Gleder meg litt til vi er ferdig med amming og han ikke er så avhengig av meg jeg. Selv om det sikkert blir vemodig også på et vis.

Ja, han er flink til å ha han alene. Jeg prøver å gjøre litt alene sammen med storesøster, så vi er av og til på shopping bare vi to mens gutta er home alone. Og en gang i uka er jeg på turn med storesøster.

Sist fredag var jeg på julebord. La lillebror før jeg dro og dro avgårde og regnet med å være bare noen timer. Ble kalt hjem etter 45 min. Da vrælte lillebror og pappa klarte ikke roe han ned. Så det var det julebordet. Men skal jo sies at lille var helt utslitt da jeg fikk lagt han med puppestund kl 21 og etterpå sov han helt til 5 om morgenen. Så min juleborderfaring var dårlig i år. Han var ikke helt pappavennlig den kvelden - for å si det sånn...

Men ellers er jeg heldig som har en mann som gjerne sender jentene sine på tur mens han er hjemme med babyen.

Her er pappa alene med han 2 kvelder i uken. Jeg trener fotball en dag, og er hos venniner en kveld. Da får lillegutt NAN på flaske, og det fungerer flott.

I begynnelsen ringte jeg hjem hele tiden for å høre om det gikk bra. Men nå har jeg roet meg, og stoler på at de klarer seg helt fint selv:)

Er så godt å få kommet seg ut å gjør noe annet av og til!!

Pappan har hatt henne endel alene, men jeg måtte pushe litt på i starten, for tror han syns det var litt skummelt, hva om hun begynte å grine liksom? ;o)

Skulle nok ønske at han ville tatt litt mere initiativ til å gå tur med henne da. Sånn at jeg fikk leiligheten for meg selv en gang i mellom. Tatt henne med til moren sin eller no... Menmen, blir nok enklere når jeg ikke ammer mer. Selvom jeg også gruer til hun ikke vil ha pupp mer ;oP

Annonse

Her har ammingen vært mer trøbbel enn kos og jeg har vel sagt i alle fall 10 ganger at nå gir jeg meg og gidder ikke mer. Først nå når han er 4,5 mnd går ammingen sånn noenlunde greit. Så det kan nok også hjelpe på at jeg egentlig bare ser frem til når jeg er ferdig med det. Dersom ammingen hadde gått finfint hadde kanskje jeg også vært litt mer vemodig ang det. Også er det jo litt ekstra styr når jeg først ammer, så lager flaske (siden jeg grunnet all trøbbel ikke har nok melk). Men rart med det, kommer nok en liten tåre eller to likevel når det plutselig er slutt, samma hvor trasig det har vært.

har ikke vært mye alene sånn i lengden. men fra starten har han hatt tassen når jeg har gått på tur med hunden og vært i butikken. ellers er han flink til å være sammen med han når jeg lager mat dusjer osv.

har fra starten vært mye sammen, noe vi syntes er viktig for å skape et sterkt bånd. merker at de har et pappa sønn forhold. (litt tidlig å si det kanskje men de er hvertfall veldig glad i hverandre)

Kan ikke akkurat si det nei.. men det kommer seg!! =)

Ble sendt på Byggmakker alene her om dagen, fikk helt sjokk og skyndet meg av gårde før han ombestemte seg. Hehe..

Det er ikke alltid lett for disse mennene som nesten aldri har tatt i en beibi før de får sin egen.

Det er allikevel utrolig å se hvor glad hun blir når han kommer inni rommet. Synes det har vært litt viktig å ta det i hans tempo, ingen tjener på en grinete unge med en stresset pappa! ;o) MEN i det siste har jeg sagt at vi må øve oss alle tre på å ikke være sammen heletiden, så den har han tydeligvis tatt.. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...