Gå til innhold

Raser ned i vekt pga kvalme!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 10+4 nå og spyr mellom 3-4 ganger om dagen og får ikke i meg spesiellt mye. Jeg er litt bekymret fordi i teorien burde jeg vel ha lagt på meg et par kilo, mn jeg veier nå over to kilo mindre enn hva jeg gjore før jeg ble gravid og det virker som det bare raser nedover. Men det snodigste er at jeg blir breiere rundt magen og hoftene for hver dag som går og jeg er veldig oppblåst, så jeg skjønner ikke helt hvor jeg tar den vekten fra :/

Noen fler som opplever sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff det høres ikke bra ut å kaste opp sånn...

Tror ikke du trenger å bekymre deg alt for mye i forhold til vekt. Spiren tar alt den trenger fra dine lagre, det er deg og formen din det går ut over. Sørg for å få i deg nok drikke, og skulle det bli ille for deg ville jeg tatt kontakt med legen. Jeg har ikke vært plaget av kvalme, men har likevel gått ned 2 kg i de første 12 ukene.

Når det gjelder form på mage og bredere hofter, så betyr jo det bare at kroppen din gjør seg klar for en voksende livmor! Og det er jo bare å være glad for :-)

Skrevet

Som det står over her er det viktigste å få i seg bittelitt og nok væske. Fosteret stiller først i køen, så det er du som ikke får nok næring når det er for lite. Jeg er 12 uker på vei. Gikk opp 1 kg i starten, men har i løpet av siste 5 1/2 uke gått ned 5 kg. Ser ikke helt hvor, men spyr og i tillegg orker jeg lite annet enn å ligge. Da går det jo ut over muskler også i tillegg til at man ikke får i seg tilstrekkelig med mat. Vet jeg får i meg nok væske og har i tillegg klart å få inn vitamintabletter på tidspunkt hvor jeg ikke spyr så mye (selv om det ikke er like lett å beregne alltid). Oftest får maten vært i kroppen 1-2 timer før den kommer opp igjen også, så da må jo noe næring tas opp.

Det kjekkeste er at jeg ikke har spydd de to siste dagene, så kanskje det blir bedre nå. Håper det :)

Skrevet

Følg med på vektnedgangen. Legen sa til meg at hvis jeg gikk ned 5 kg, så måtte jeg ta kontakt. I mellomtiden har jeg vært så kvalm at jeg fikk Afipran i forrige uke, kvalmestillende. Det har hjulpet veldig. Hvis du kaster opp så mye ville jeg ringt legen hvis du ikke har gjort det allerede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...