Gå til innhold

Hva har dere til dessert julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er vant med multer og krem, mens mannen er vant med riskrem. Egentlig liker vi ikke spes. godt noen av delene, så vi har lyst å lage vår egen dessert-tradisjon. Forslag?

Skrevet

hjemmelaget karamellpudding, det har alltid min mormor laget til oss til jul.

Skrevet

Akkurat det samme her. Jeg er vant med multer og krem, sammen med krumkaker og annet moms.. Mannen er vant til riskrem med rød saus. Jeg liker egentlig riskrem best, men savner småkakemumsen til..

Følger spent med på denne tråden:-)))

Skrevet

Her er multekrem og hjemmelaget karamellpudding obligatorisk.. Ellers settes det frem litt småkaker som pepperkaker, peppernøtter, colakaker, kakemenn - ja, de tradisjonelle julekakene. Men alle er jo så mette før desserten at det er genialt med karamellpudding - den sklir jo ned av seg selv, hehe! :)

Skrevet

Jeg simpelthen elsker multekrem og syns ikke det blir jul uten. Men de andre i huset vil ha riskrem. De vinner for å si det sånn. I fjor lagde jeg litt multekrem etter lunsj, så tok vi en kaffeskvett da, det hjalp. :)

Skrevet

Himmelsk lapskaus eller multekrem, og 1. juledag er det karamellpudding.

Skrevet

Mövenpique maple walnut is med eggelikør

Skrevet

Jeg lager hjemmelaget karamellpudding.

Skrevet

Her går det i iskrem med sjokoladesaus, mandelpudding og rødsaus og gele til de minste. Kun geleen er hjemmelaget ;)

Skrevet

Riskrem med rødsaus.. Finnes det andre alternative desserter til jul, altså?? ;-)

Skrevet

julaften: Riskrem med rødsaus

1.juledag, multer med fløte

2. juledag varme skogsbær med vaniljesaus

Skrevet

Hos mamma får vi hjemmelaget karamellpudding og fruktsalat med deilig vaniljekrem til.

Hos svigers får vi hjemmelaget moccais.

Vi har ingen dessertradisjoner ennå..

Skrevet

vi har riskrem med rød saus etter maten og multekrem litt seinere på kvelden vi da:)

Skrevet

vi har feiret jul i eget hjem i 5 år.. og har begges familier på besøk julaften...så hos oss er det litt blandede tradisjoner..og derfor ulike desserter på bordet. De tre vi har hvert år er fruktkompott med vaniljesaus, riskrem med rød saus og hjemmelagd karamellpudding.. vi har alle tre hvert år...slik at alle får sitt liksom... i tillegg til dette har vi også kransekakepinner og krumkaker på bordet...

Skrevet

Når vi feirer med mine foreldre har vi riskrem med ferskt syltetøy, med svigers er det hjemmelaget karamellpudding - digg begge deler!

Skrevet

Bær med vaniljesaus og is til.

Marinerte bære med et samme over kjempegodt

Skrevet

Det kommer litt an på hvor mange vi er, men er vi bare den harde kjerne så er det deeeeeeilig fruktsalat og is.. namanm. Er det flere så lager mor sin nyyydelige riskrem og herlige rødsaus. namnam. Nå fikk jeg lyst på det.

Skrevet

Bruker ikke å ha dessert.

Spiser godterier. :P

Skrevet

Han jeg bor sammen med pleide å få en eske med temmelig utsøkt konfekt i julegave fra en kunde på jobben. Den har vi pleid å ha som en dessert. Vi er så mette og slitne etter middagen at det er helt greit å hoppe over desserten, og drikke kaffe.

Nå jobber han ikke lenger der, så nå kjøper vi konfekt. :-)

Skrevet

Hos oss lages det alltid et par ordentlige kaker i tillegg til de tradisjonelle småkakene. Så etter middagen rydder vi av bordet, koker kaffe og setter frem alt av kaker. Deretter koser vi oss med kaffe, konjakk og kaker mens vi åpner presanger. Kjenner jeg gleder meg til julaften nå :-)

Skrevet

Riskrem.. Liker det ikke noe spesielt godt, men det er jo tradisjon..

Semulepudding med rød saus synes jeg er godt og passer til julemiddagen..

Skrevet

Riskrem med rødsaus :) Men er som regel så mett at det er så vidt vi smaker på det etter middag...Blir heller en posjon til kvelds!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...