ida+ lille i magen *fødeklar* Skrevet 25. november 2009 #1 Skrevet 25. november 2009 Lurte på om noen hadde noen smarte forslag. Jeg er ca 20 uker på vei, har vær fri for kvalmen en god stund nå, men nå når eksamen nærmer seg, da skulle jeg plutselig bli kvalm, dårlig og slapp. Har hele tiden vært trøtt, ca 1 time etter jeg har stått opp, kunne jeg gjerne gått å lagt meg igjen. Men nå skulle jeg virkelig skjerpe meg, få lest til eksamen. Men er i praksis mer slapp nå en tidligre og eksamen henger i en tynn tråd. Noen råd eller tips? Vet at jeg burde bare kjøre på, les som bare det, men føler meg faktisk syk, og min imidlerbare instingt sier til meg slapp av ta det med ro og la kroppen komme seg, men har egentlig ikke tid til det. Takk for alle tips og råd
Anonym bruker Skrevet 28. november 2009 #2 Skrevet 28. november 2009 Hvis du er såpass dårlig at du ikke vil klare å ta eksamen er det nok lurt å få en sykmelding av legen. Da kan du ta eksamen ved et senere tidspunkt. Hvis ikke så er det bare å prøve å ta den og se hvordan det går. Står du er jo det kjempe fint. Hvis ikke så er det 'bare' å ta den på nytt. Men litt dumt å bruke et forsøk på det også. Ønsker deg uansett lykke til:)
godteprinsessa Skrevet 1. desember 2009 #3 Skrevet 1. desember 2009 Hei Ida:) Ville bare gi deg litt støtte som "studentkollega" Vet så godt hva du prater om, jeg er straks 32 uker og skal ha to store eksamner om hhv 1 og 2 uker. Sover ikke om natten og har mye vonde kynnere. Jeg tenker bare at jeg får gjøre det beste jeg kan. Du kan jo alltids konte eksamen senere hvis det går dårlig! Vi har lite å tape på å gjøre det vi kan tror jeg, kommer ikke til å angre på det i etterkant Mitt tips er å sette et tidsskjema som du tror du kan holde ift lesing. Bruk litt tid på dette -struktur vil får deg til å slappe av litt også! Når du har kommet deg gjennom det som står på skjemaet er du ferdig for dagen og kan gjøre hva du vil med god samvittighet (feks sove på sofaen som meg hehe). Senk kravene til deg selv litt også. Du MÅ ikke ha en A eller B, og skulle en framtidig arbeidsgiver spørre deg om hvorfor den eksamen gikk dårlig har du jo en legitim forklaring:) Lykke til Klem fra
ida+ lille i magen *fødeklar* Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. desember 2009 Hei HI her. Heldigvis gikk den verste kvalmen og slappheten over et par dager før første eksamen, som var i går. Så fikk lest litt i siste liten, og var heldig med oppgaven. Vis det ikke går, så tar jeg den opp igjen, tappert forsøk, men har i allefall prøvd. Har de 2 siste eksamene igjen, så her går det radig unna. Takk for tips og oppmuntring, var ganske så fortvila og sliten. satt på siste forelesning for høsten, klar til å spring inn på do. One down, two to go! her blir det nok streng strukturering, så e d make or braek om ei uke og så er jeg ferdig, og da skal jeg slappe av og nyte at det er snart jul! og kanksje strikk litt babysokker Det er alt verd det til slutt Vil bare si lykke til! Stå på!
Merikka Skrevet 24. januar 2010 #5 Skrevet 24. januar 2010 Håper det gikk bra Jeg vet hvordan du har hatt det! Trodde at resultatene skulle være dårlige, men fikk en A(og . Hvis man jobber strukturert gjennom hele semesteretså går det bra. Det er min erfaring ihvertfall. Får bedre resultater nå med barn, enn jeg hadde før som "ansvarsløs student". Må gjøre det bra for gutten min Klem:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå