Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på første svangerskapskontroll forrige uke, og fikk beskjed av legen min om at jeg hadde en bilyd på hjertet. Hun sa ikke så mye mer enn dette, og den siste uka har jeg tenkt en del på det og bekymret meg. Jeg skal høre mer med henne neste gang jeg skal, men dette er jo ikke før den 2212, så jeg trenger litt info før den tid. Er det noen som vet noe om dette? Er det kanskje noe som er mer vanlig under graviditet? Er det farlig? osvosv..

Takknemlig for svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forekomst

* De fleste bilyder i hjertet hos voksne oppdages tilfeldig og ikke sjelden ved legeundersøkelse

* Mange voksne med påvist bilyd er hjertefriske

* Den vanligste bilyden hos voksne er en systolisk bilyd, det vil si at en hører blodet når det klemmes ut av hjertet. I mange tilfeller er dette bare uttrykk for at hjertet pumper en større blodmengde enn normalt, som ved feber, ved høyt stoffskifte, graviditet eller lav blodprosent

(http://nhi.no/sykdommer/hjerte-kar/symptomer/bilyd-hos-voksne-1508.html)

Skrevet

Jeg har forresten lest litt om dette, og det kan visstnok forekomme under graviditet.. Men jeg er mye mer kortpustet enn vanlig - er dette kanskje vanlig under svangerskap? Jeg er 10+0 idag..

Skrevet

tror ikke det er noe farlig,jeg har hatt bilyd på hjertet i mange år,å jeg er å blitt mye mer kortpustet under graviditeten:) er 11+6 i dag :)

tror ikke du trenger å bekymre deg :)

lykke til videre

Skrevet

Tusen takk for det:) Må jo tro at legen ville utbrodert litt mer om det var noe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...