-68mamma Skrevet 25. november 2009 #1 Skrevet 25. november 2009 Jeg er helt i sjokk her - var jo hos gyno på fredag - hun fant en bitteliten tom fostersekk, drøye 7 mm stor bare. Altfor liten til å være nesten 7 uker og dessuten - tom. Tok hcg-prøve og den var på 2000. Hadde egentlig tenkt å drite i ny prøve - siden jeg har lest meg til i etterkant at hcg kan fortsette å stige selv om fostersekken er tom, men dro likevel (takk maddemor!) til labratoriet på mandag og tok en ny test - den viste bare 2200. Stigninger er altfor lav til å være bra - den skal fordobles annenhver dag i dette stadiet - og det var jo minimal stigning. Snakket derfor meg legen og ble enige om at jeg skulle få ta en utskrapning idag, men skulle oppom henne for en sjekk først. La meg på benken, ultralyd staven på plass - og hun sier : "ja, det er akkurat samme som sist"....men nå er det 13 mm fostersekk, dvs dobbelt så stor ! "Men vent litt, nå er det noe inni der !" Jeg var helt sånn : nei, nå tar du feil, det kan ikke stemme - ER det noe der ?!? Du tuller nå !! Og jadda - der var det et bittelite rusk - med hjerteaktivitet !!!!!! Jeg kunne både se det blinke såvidt og fikk høre det på høytaleren at hjertet slo. (og selv da - i koma som jeg var av sjokk - påsto jeg at legen tok feil, at det måtte være min puls hun hørte..) "Så her blir det ikke noe sykehus på deg idag" , sa hun - "her er det liv" Jeg er helt skjelven, skjønner ingenting !! Hun holder fast på teorien om at jeg er 2 uker kortere på vei enn jeg tror (hvilket vil si jeg fikk positiv test rett etter befruktning - lite sannsynlig - dessuten vet jeg jo når jeg hadde EL) Men hun kunne ikke foklare at hcg-tallet mitt steg så sakte, men som hun sa - noen ganger kan ting ikke forklares, og labratoriet kan også gjøre feil. (En gang hadde hun henvist en dame til fertilitetsbehandling og hun hadde fått konstatert via prøver at hun ikke hadde hatt noe eggløsning den syklusen - men like fullt var hun 3 uker gravid da hun møtte opp til behandlingen samme dag. Så snodige ting kan jo skje...) Men dette er jo nesten uhyggelig rart ! Og så jeg som tok influensavaksinen på mandag da !!!!! Var jo bombesikker på at jeg ikke var gravid - med så lav hcg-stigning og tom fostersekk og alt !! Hva er det egentlig som skjer med så små embryo og vaksinen ? Blir det abort, eller blir det skader på fosteret ? Legen sa at vi kan uansett ikke gjøre noe med det nå, men at det var fint at jeg ikke hadde fått noe reaksjon på vaksinen - det får bare stå til. Så jeg rusla ut fra legen med seks millioner tanker i hodet og helt forvirret - jeg var jo fastende og klar for å reise rett på sykehuset....og nå banker det er hjerte nede i magen min ?! Skal tilbake den 7.12 for ny UL og tenkte ta et par hcg-blodprøver hos fastlegen min sålenge, for å se om stigningen fortsetter å være så lav - hvilket er veldig urovekkende synes jeg. Har forsøkt å lete litt på nettet om lave hcg-tall - men finner ikke noe relevant - er det noen her som vet hva dette kan være et tegn på ? Truende abort, men er det også etter at hjerte har begynt å slå ? Kan det være et tegn på alvorlig fosterskade ? Herlighet - dette ble langt og rotete.....men jeg er helt i svime av sjokk, vet ikke om jeg skal le eller gråte nå.
Tobarnsmamma!!! Skrevet 25. november 2009 #2 Skrevet 25. november 2009 Herregud, gratulerer!!!!!! Helt merkelig, men undere kan jo skje i vår business. Lykke, lykke til videre. Så fantastisk hyggelig med sånne gledelige overraskelser innimellom.
Superteam GRAVID <3<3<3<3 Skrevet 25. november 2009 #3 Skrevet 25. november 2009 åååå Fikk en tåre i øyekroken nå! Må være en helt ubeskrivelig følelse!! Skjønner du er frustrert!! Er det noe galt? kommer jeg til å miste igjen? kommer det til å gå bra? er barnet friskt? vaksinen? ja! Ser du har mye tanker i hodet nå!! Men det er jo ikke noe annet å gjøre enn å ønske deg masse lykke til!! Håper virkelig at hcg stiger masse, barnet vokser og at det kommer en frisk unge:) Du skal til ul 7 des! jeg har ikm 7 des!! Spennende dag :D Masse masse lykke til!!! Håper det gåt bra!!! (hvisker litt stille gratulerer igjen)
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 25. november 2009 #4 Skrevet 25. november 2009 Herregud nå står pelsen over hele meg 68-mamma! Dette var jo fantastiske nyheter! Spør du meg kan det høres ut som embryoet har gått litt i dvale for så å begynne å vokse igjen. Kan ikke det forklare både str og at hcg ikke steg noe særlig da? Tipper at nå vil prøvene vise riktig stigning fremover og dette skal gå bra kjære deg! For en utrolig hyggelig melding å lese fra deg vennen! Stooooooor klem
ms.førstegang Skrevet 25. november 2009 #5 Skrevet 25. november 2009 ÅÅÅJ! Såå bra :-D Ble glad på dine vegne nå!!
sissam Skrevet 25. november 2009 #6 Skrevet 25. november 2009 Så fantastisk.Ble veldig glad på dine vegne. Ønsker deg lykke til videre og håper alt går som det skal.
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 25. november 2009 #7 Skrevet 25. november 2009 Ååååååhhhh - HERREGUUUUUD, for en fantastisk solskinnshistorie!!!!! Har faktisk hørt historier om kvinner som har vært til lege og fått konstatert MA og for sikkerhets skyld har det blitt tatt en ekstra UL hvor det plutselig er liv der inne - kan ikke forklares, men det er ett mirakel!!!! Du skal se at dette går bra kjære deg - tipper du får tett oppfølging etterhvert nå, men skjønner du har mange spørsmål Kos deg og nyt svangerskapet nå, nå ble jeg veldig glad på dine vegne, snufs - tørker bort en gledeståre, hehe :) :D Stooooooooor klem fra
GuttemammaTilTo Skrevet 25. november 2009 #8 Skrevet 25. november 2009 så flott 68-mamma!!! masse lykke til videre!! hold oss gjerne oppdatert:-D
Dotten Skrevet 25. november 2009 #9 Skrevet 25. november 2009 Oj, oj, oj såååååååå flott Vi må jo bare XXXXXXXXXX alt på at det er liv laga og at den lille spiren din vokser seg stooooooor og sterk. Vi får håpe at vaksinen ikke gjør noe med lille og at du nå snart bare kan puste ut og slappe helt av Gratulerer så vanvittig masse og lykke lykke til Stor klem!!
Drømmer om 4 ♥ ♥ ♥ ♥ Skrevet 25. november 2009 #10 Skrevet 25. november 2009 Oj, oj, oj, nå ble jeg helt rørt og satt ut! Så fantastisk!!! :) Jeg har desverre ingen gode forklaringer på hvorfor dette skjer, men er det ikke gasnke vanlig at et forster kan gå i dvale?? Det var det første jeg tenkte på. Jeg tror det går helt fint selv om du tok vaksinen!! ♥lig lykke til!!! Krysser fingre og alt (utenom ben hehe) for deg!!!
2småihus!:) Skrevet 25. november 2009 #11 Skrevet 25. november 2009 Åh,sitter her med tårer i øynene etter et fantastisk innlegg! skjønner godt alle tankene dine, men vi kan da ikke gjøre annet enn å håpe at alt går bra! gratulerer så masse i hvert fall!:) Gleder meg til å høre fortsettelsen på dette og om mirakelet ditt har bestemt seg for å klare seg! Masse lykke til!!
pifi med tre nurk Skrevet 25. november 2009 #12 Skrevet 25. november 2009 Jeg leste innlegget ditt da du hadde vært på UL første gang..og av en eller annen grunn hadde jeg på følelsen av at siste ord i saken ikke var sagt...og da jeg så innlegget ditt nå fik jeg helt frysninger på ryggen! Noen ganger skjer det ting som ikke lar seg forklare...det er vel en del av av det å vær et menneske! Jeg håper inderlig at spiren fortsetter å vokse og gro der inne...det virker jo som det er et lite frø med stor livslyst der! Gratulerer!!
mamman til Anna07_4.mars.2012 Skrevet 25. november 2009 #13 Skrevet 25. november 2009 håååå, noe så fantastisk:D mirakler kan virkelig skje! jeg ønsker deg og den lille spiren din i magen masse lykke til framover!
Kronesis Skrevet 25. november 2009 #14 Skrevet 25. november 2009 Oi Oi Oi... dette er fantastisk!! Lykke lykke til!
zassy☆ Skrevet 25. november 2009 #15 Skrevet 25. november 2009 For en historie! Fikk helt gåsehud her! Så fantastisk Masse lykke til videre, måtte alt gå bra med deg og den lille Stor klem!!
kmne+ida+sara Skrevet 25. november 2009 #16 Skrevet 25. november 2009 ja, jeg sitter også med gåsehud! GRATULERER så masse!!! )
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 25. november 2009 #17 Skrevet 25. november 2009 Å HERREGUD!!!!!! nå gråter jeg her. Har tenkt så på deg, hatt så utrolig vondt av deg og hva du måtte gjennomgå. Er jo helt fantastiske nyheter. Har nok bare gått litt lenger tid før du ble befrukta og i tillegg har sikkert egget lagt i dvale en stund. Dette går veien skal du se. Gratulerer. Ikke tenk på vaksinen, det går heeelt fint. Stooor lykketil klem fra meg som gruer til ul neste fredag.
Vårbarnet med to små Skrevet 25. november 2009 #18 Skrevet 25. november 2009 Kjære vene 68 mamma!!! Så utrolig hyggelig historie Håper så veldig at det går bra med deg og den lille spiren din. Gratulerer!!!!! Ikke tenk på vaksinen du.
-68mamma Skrevet 25. november 2009 Forfatter #19 Skrevet 25. november 2009 Herregud så fantastiske dere jenter er !! Så mange gode ord - hvordan kan man fortjene sånn utrolig opp-backing som dere gir meg !? Tusen tusen takk for at dere er der i en tid som er litt kaotisk følelsesmessig :-) jeg kjenner at jeg fortsatt er veldig skeptisk, særlig pga de lave tallene. Orker ikke få opp forhåpningene enda en gang for å så kanskje få en trøkk pånytt. Har nå tatt ny hcg-prøve, og skal ta enda en på mandag - så da får vi se om tallet stiger eller ikke. Det kan vel fortsatt slutte å vokse og leve selv om hjertet har begynt å slå ?
Carina har to små gull Skrevet 25. november 2009 #20 Skrevet 25. november 2009 Men herregud så flotte nyheter da Nå fikk jeg en tåre i øyenkroken. Høres nesten ut som at det hadde gått i dvale for så å kvikne til igjen. Dette skal nok gå bra -68mamma Må vært helt hærlig å ha sett hjerteaktivitet idag. Du får ha masse masse lykke til videre og kos deg videre på 1 trimester
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 25. november 2009 #21 Skrevet 25. november 2009 Ved påvist hjerteaktivitet så øker jo prosentene betraktelig for et vellykket svangerskap og!!! :D:D:D Fantastisk, -68mamma!!! Heier masse masse masse på deg nå!! Dette skal gå såååå fint Skjønner du e redd for å håpe...hadde nok eg vært selv. Men større "mirakler" skjer i hverdagen! Ingen hemmelighet at de første ukene i et svangerskap er ganske så mystisk!! *kryssefingrer og lykketilklem!!!!*
Lotta2010x2012 Skrevet 25. november 2009 #22 Skrevet 25. november 2009 Helt fantastisk:D Urtolig moro å lese! Håper alt går strålende for dere, og at det kommer et friskt nusk om 8 måneder=) Masse lykke til, håper prøvene dine er fine!!
Lille diamant Skrevet 25. november 2009 #23 Skrevet 25. november 2009 Oj, for en nyhet da!! Får håpe hcg-stigningen er bra på de neste prøvene, og at du kan glede over svangerskapet fremover men forstår godt at du er bekymret og skeptisk, det tar på å gå slik å bekymre seg over lengre tid. Masse lykke til, og gratulerer
Gjest Skrevet 25. november 2009 #24 Skrevet 25. november 2009 Så fantastisk! ) Det der var jo kjempegode nyheter
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 25. november 2009 #25 Skrevet 25. november 2009 DET er jenta si med gode nyheter det tenker jeg:)))))))))))) Jeg bare griner og griner jeg nå, hormontrollet kom virkelig frem her:)))) Kjære kjære deg, jeg bare ble så glad på dine/deres vegne, det er mye innenfor medisin som ikke har noen klar forklaring skal jeg si deg:) Så da er vel både du og den lille et lite medisinsk mirakel skal du se:)))) Prøv likevel og senk skuldrene og kos deg med dette positive, nå er du iallfall over de to første hindrene, og vips så kommer du til å få flere positive tilbakemeldinger håper jeg virkelig:))) Mange tusen klemmer fra meg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå