rebecca88 Skrevet 25. november 2009 #1 Skrevet 25. november 2009 Jeg har tatt tre positive tester, og er ca.3 uker på vei. Jeg vet ikke hvordan jeg skal reagere. Har fra før ei nydelilg prinsesse på 14 mnd. Nr.2 kom uventet og på et dårlig tidspunkt. Min datter vil være 1 år og 11 mnd nå neste kommer, så helt gale er det ikke. To klassetrinn i forskjell. Det kan godt hende det bare er jeg som er nervøs og usikker, og derfor ikke helt klarer å glede meg. Vi har det så bra sånn vi har det nå,min samboer, vår datter og jeg. Dette blir rart! Hvordan reagerte dere på nr.2?
Canari Skrevet 25. november 2009 #2 Skrevet 25. november 2009 Er ikke det helt normalt da, å være litt ambivalent den første tiden - gleden kommer nok etterhvert, skal du se!!
Mjølkekua Skrevet 25. november 2009 #3 Skrevet 25. november 2009 Gratulerer! Vi hadde planlagt nummer 2 vi da, og det vil kun bli 18 mnd i mellom våre. På tross av planleggingen har det gått mye rare tanker igjennom hodet mitt - om hva vi har begitt oss ut på, hvordan vi skal få hverdagen til å gå opp med jobbene vi har nå, om vi vil få enda mindre tid til hverandre etc. etc. Tror dette er veldig vanlig, men jeg kjenner meg tryggere og tryggere på at dette kommer til å gå veldig fint :-) Som annengangs VET vi hva vi går til, men våkennetter, slitsomme dager, logistikk, osv. Derfor tror jeg man blir litt mer realistisk ovenfor hele graviditeten. Første gang gikk jeg rundt på en rosa sky hele graviditeten... :-) Bare ta tiden til hjelp, så er jeg sikker på at det du nå føler vil bli endret til en stor glede ettersom magen vokser og tiden går. Etterhvert kan du involvere datteren din, gi henne en rolle som storesøster, og forebrede familien på det som kommer (som jo er et lite mirakel).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå