Gå til innhold

Da var vaksina i kroppen :)

Anbefalte innlegg

I dag har jeg tatt svine-vaksina saa hvis dere ikke hoerer noe mer fra meg saa vet dere hvorfor... Haha... neida. Tror alt skal gaa saa fint saa. :)

Er ikke redd for alle konspirasjons-teoriene der ute (se detaljeg paa innlegg "skal dere ta vaksina i uke 12?")

Jeg er i 11 uke naa. Skal sies at jeg er i Australia hvor de har en annen vaksine som anbefales i 1. trimester ogsaa...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141038610-da-var-vaksina-i-kroppen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huhei.

Jeg skal ta vaksina i dag også. Gruer meg! Har skikkelig skrekk for sprøyte i armen! Bloprøve kunne jeg tatt hele dagen. Og sprøyte andre plasser glør ingen ting. MEN I ARMEN!!! Jeg har lysst og grine=(

Men bra vi får vaksina da. Taknemlig for det ja=)

Annonse

Jeg er akkurat over i uke 13 og skal ta den i dag. Kommunen holdt av et glass da de viste at jeg ikke kunne ta sammen med de andre. Så nå har de fått samlet 9 andre (10 doser i et glass) som skal ta det sammen med meg. Det er skikkelig service her:-)

Har vasket ferdig huset for helga, usikker på om formen blir dårlig så greit å være føre var.

tenk dere godt om før dere tar sprøyta......Jeg skal IKKE ta sprøyta. Er en god grunn for at de i andre land har en annen variant av sprøyta til de gravide. De ..og vi vet ingen ting om bivirkninger på fosteret....langtidsbivirkninger. Har hørt det at om ca 1 år så kommer det en annen variant sprøyte her til lands som er beregnet på de gravide. sååå tenk dere om.......!!!

Jeg har ikke hatt noen bivirkninger. Ikke saa mye som litt vondt i armen en gang...

Anonym 22.24: Hvorfor er du anonym egentlig? (jeg bare lurer fordi jeg har erfaring med vaksine-konspirasjonsteorister som gjemmer seg bak "anonym" siden jeg har avsloert at de egentlig er ute etter aa selge "naturprodukter"/healing/homeopati etc for aa gjoere profitt paa svineinfluensaen...)

Aa si at vi ikke vet noe om langtids-bivirkninger er litt feil... Vaksinen er den samme som blir gitt aarlig for andre influensa typer. Det eneste som er forskjellig er de delene av viruset (proteiner paa det ytre skjellet) som stimulerer immunforsvaret. Alt annet er det samme som aarlig blir gitt til (hundre-) tusenvis av gravide kvinner hvert aar i blandt annet USA. Ingen langtidsvirkninger er rapportert for dette (folk trodde en stund dette foraarsaket autisme, men dette er blitt kraftig motbevist). (du kan lese om dette paa FDA sine hjemmesider: fda.gov.com)

Grunnen til at det finnes forskjellige vaksiner der ute er rett og slett fordi det er flere produsenter. De lager alle forskjellige varianter av vaksinen. Grunnen til at Norge ikke anbefaler aa ta den i 1. trimester er fordi de vil vaere paa den sikre siden, ikke fordi noe tyder paa at den skal vaere farlig (av forskning mener jeg).

Et annet viktig poeng, som jeg nevnte i en anen traad er at det er farlig for gravide aa ha influensa, og det er farlig for fosteret spessiellt (dette gjelder all influensa).

http://www.newscientist.com/article/dn17920-flu-in-pregnancy-leaves-a-mean-le gacy.html

http://diseases-viruses.suite101.com/article.cfm/h1n1_swine_flu_in_pregnant_w omen

http://www.cdc.gov/h1n1flu/guidance/pregnant.htm

Det kan derfor mest sansynlig vaere mer farlig for baade deg selv og fosteret aa IKKE ta vaksina. Men det er klart, du bestemmer selv... Jeg vil bare at folk skal sjekke dette ordentlig og ikke tro paa alle kospirasjons-teoristene som er der ute...

Hvis du har noen motargumenter saa kom gjerne med de. Jeg vil gjerne lese kildene dine. Jeg er dessuten ikke redd for aa diskutere med synlig nick. Det er bare en diskusjon, ikke et angrep... :) (Og jeg er ikke ute etter aa tjene penger paa noe).

Annonse

må å si meg veldig enig med Tullball sitt siste innlegg:)

er så lei av alle de som kommer med sånne uttalelser de egentlig ikke har peiling på, eller bare har lest om i avisene (som skriver den ene dagen at alle skal ta vaksina mens neste dag står det med stor skrift at den og den har død av vaksina, noe ingen har klart å bevist enda)

Supert med litt stoette!!!

Foeler at jeg gaar litt i mot stroemmen om dagen. Har masse venner som syntes jeg er gal fordi jeg tar vaksina... Men jeg er som sagt ikke redd for aa diskutere, og jeg har satt meg godt in i dette for aa gjoere meg opp en ordentlig mening basert paa vitenskap, ikke nyhetsartikler, rykter etc...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...