Gå til innhold

Pro vitaminD og mot vaksinefolk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var så skeptisk til vaksine for en mnd siden at jeg valgte litt alternativ måte å beskytte meg mot sykdom.

Nemlig det mange snakker om her inne: vitaminD.

VitD er et fettløslig vitamin og bør ikke doseres for høyt.

Jeg spiste 1 ss tran som tilsvarer 10 ml tran daglig pluss d vitamin dråper ment til barn.

Men tilslutt sparket legen meg i leggen og jeg lot meg vaksinere.

Det er jeg idag glad for.

Nå har nemlig jg fått påvist for høye leververdier i blodet ant. Pga for mye tran og d vitaminer..

Jeg må jo ha vært dum som et brød:(

vil bare advare dere som tror at vitaminer er tingen for å unngå sykdom. Det kan faktisk skade også.

Jeg håper virkelig alt er bra med barnet og syntes det er fryktelig at jeg ble revet med av angst for vaksine og influensa..

Nå blir jeg fulgt nøye opp på sykehus bare fordi jg trodde jeg visste best og knasket vitaminer i god tro!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jævla møkkakjerring...

Glede seg over andres frykt og skrive: " smartass"

hormonell ufyselig kommentar

Skrevet

Hvor mye vit D tok du?

Anbefalt døgndose for gravide er 10 ml, og for at det skal være skadelig må man normalt opp i 5-10 ganger anbefalt dose.

VitD er kjempe sunt og viktig, særlig i den norske vinteren, men man må jo ikke 'selvmedisinere' uten å vite hva man driver med.

• 2 uker senere...
Skrevet

Vitamin D er riktignok fettløselig, men er likevel ikke det verste vitaminet å ta for mye av. (vitamin A er atskillig verre) Det som kan være skadelig er at kroppen tar opp mer kalsium med mer vitD, og kalsium i mykvevet kan være ganske skadelig ja. Mange mennesker har for lite magnesium som kan føre til at fordelingen av kalsium blir likt i hele kroppen. Pass på å ta magnesium i tillegg til Vitamin D så vil kroppen ta opp mer kalsium i skjelettet hvor det skal være!

Skjønte ikke helt HI; anbefaler du at folk ikke tar vitaminer? Vitaminer er livsviktig, og det er ikke stort man får i seg i maten nå for tiden så alle bør ta tilskudd! Når det kommer til tran er nok ikke det det beste kosttilskuddet å ta lenger pga toksiner og at fettsyrene kan være harske, som faktisk vil være mer skadelig enn at det styrker kroppen. Selv om man kan bli syk uansett hva man gjør så ikke la være å ta vitaminer av den grunn! Vaksine er heller ingen garanti for ikke å bli syk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...