Gå til innhold

innvilget, men disse kiloene da ...

Anbefalte innlegg

Vi skal i gang med prøverør i januar (jippi !)

Men så var det de kiloene da, også nå i jula !

Hadde jo vært en fordel og gå ned i vekt da jeg ligger akurat innenfor. Motivasjonen er der MEN himmel hvor vanskelig det er alikavel.

Så her er planen:

"leker" på wii fitt 2-3 g. i uka, spinner her hjemme og gå tur 2-3 ganger i uka.

Sparke igang kiloene med "sykehusdietten" i 1 uke og fortsette med det kostholdet jeg har nå MINUS SJOKOLADEN ! :/ For kostholdet er egentlig bra.

Så kan dere være så snille og gi mine 83kg et spark bak så jeg kommer ut av go`stolen !

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141038302-innvilget-men-disse-kiloene-da/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er der du er ja. Jeg har holdt på med Herbalife i en uke nå, og ser at det hjelper, bare man hadde giddet å gå litt, så kanskje det hadde hatt mer suksess.

Har hatt ett mislykket forsøk i oktober/nov bak med med beskjed om å ta av 10 kilo. Så jeg tenker å få de fort av og så prøve på nytt...

Slår deg med 1 kilo, så kanskje man skulle kommet seg ut litt. Bare synd at jeg ikke kan trimme nå når jeg sitter her med influensa ;)

hei rypefest, så synd med misslykket forsøk :(

Vi får kjempe for å få av noen kg sammen og så sitter spiren i 2010 !

Til tross for regnvær har jeg spasert til butikken, 20 min en vei. fornøyd med det i dag jeg :) (Jeg har fibromyalgi så det begrenser seg hva jeg klarer på en dag.)

Jeg brukte herbalife i mange år ( selger). Men jeg har ikke noe god grunn for hvorfor jeg sluttet, det bare ble sån ... Men det funker :)

Influensan varer ikke evig :) så da kan du ut å gå.

Førstemann ned 2 kg ! ?

Er med på den;)

Æsj med den fibromyalgien din da. Det viktigste er jo å være i bevegelse uansett..

Det værste med herbalifen er at jeg får for få måltider. Har spist 6 måltider for dagen i masse år, og sliter litt med bare 3. Vet jeg kan spise masse frukt til, og at jeg skal drikke masse vann, men blir likevel ikke nok måltider. Har du noen gode råd?

Juu-huuu!!! Jeg er også med!! Begynner på medisiner i slutten av desember for første gang. Starta på Grete Roede for halvannen uke siden, og har allerede gått ned 2,5 kilo. Er godt fornøyd, ja:-)

Matglad som jeg er, er jeg litt over gjennomsnittet interssert i å spise "godt" for å si det sånn.. Begynner å "komme inn" i GR-tankegangen og prøver meg fram. Spiser nå hver 3. time og har som mål å trene 2 ganger i uka, det er da et minimum. Alt over tar jeg som bonus;-)

Er Herbalife sånn måltids-erstatter? Åh huff, tror ikke jeg hadde klart det..hehe.. Må liksom kjenne at jeg "tygger" noe...hehe..

velkommen pærebanan. Vi får kjempe sammen :)

Herbalife er pulver ja. 2 shake og 1 middag hver dag.

rypefest bruker du fiber, te, grønn og beige også ? De har kommet med en proteinbar også, sån hvis søtsuget blir for stort eller du trenger litt ekstra energi. Men ikke legg den i kjøleskapet, blir stein hard. Men det kan den du kjøper av.

At du kan spise frukt er nytt for meg.

Grete R. er bra, jeg har brukt tabellen på nett, sån for og se hva jeg spiser.

Men nå tenker jeg å sparke kroppen igang med "sykehuskuren". Så får vi se hvordan det går. Alle kilo i minus er bra :)

Frøkna på 5,5 år går på lavkarbo-diett (veldig ustabilt blodsukker, så mye legebesøk stakkar) Men da følger jo vi stort sett den også, så det som får kiloene i pluss her er sjokolade og lite trening :(

Men har en mann som er flink til og muntre meg opp og får lov og "kjefte litt" på søndag hvis han ser at jeg ikke har brukt wii fitt hele uka hehehe. Alle mål og hva jeg trener blir lagret på meg der, så ikke lett og snike unna :)

Annonse

Hei hei!=)

Kan jeg få henge meg på dere?Jeg har også behov for å slippe noen kg før fryseforsøk i jan/feb.

Jeg har gått ned 4 kg,opp 3 og ned 3 de siste mnd!Ligger nå på 79.

Hadde uttak og negativt insett i oktober,så ble litt trøstespising,men er egentlig på god vei ned igjen,men mister motet innimellom,og da står det stillt!

Kostholdet er egentlig bra,så det jeg sliter med er sukkerbehovet.

Er nok en anelse sukkeravhengig ja,og det er ikke bra!

Men sjokolade er jo så utroolig godt!=)

Jeg prøver å trene 3 ganger i uka,men det hender det blir mer faktisk!=)

Jeg har begynt å trene Zumba hjemme i stua,og jeg synes det er kjempegøy!!=)Jeg har alltid syntes trening var supergørr,og er så glad for at jeg endelig har funnet noe jeg liker!=)

ønsker dere masse lykke til med slitet!=)

Høres spennende ut dette med Herbalife, men jeg er litt for glad i mat til å kutte ut måltider. Rode funker bra, så langt.

Når det gjelder dette med søtsug, så er jeg skikkelgi sjokoladeelsker!!!! Men, nå når jeg spiser hver 3. time, så har det faktisk gått kjempebra, til min forbauselse. Jeg kjenner at de gangene jeg av praktiske årsaker ikke får spist så reglemessig, men at det går opp mot 4 og 5 timer blir jeg "akutt" sulten og søtsugen.. Nå klarer jeg å komme det i "forkant".

Ang trening, var i går og jogga 6 km. Kjempehærlig følelse i kroppen etterpå. Blir motivert igjen bare jeg tenker på det!!

Også var jeg på vekta i morges, da var jeg faktisk 73, og ikke 77 som var startvekta for noen uker tilbake:-) O'lykke:-)))

Hei jenter.

Jeg ser at flere av dere veier rundt det samme som meg og lurer litt på hvor høye dere er?

Jeg er vel på ca 82 kg og er 170 cm høy. Men ikke fått beskjed i Porsgrunn om at jeg ligger tett opp til noen grense eller at jeg må/burde miste noen kilo.... Ser godt at jeg kunne mistet mange kilo jeg altså, he he......men ble litt overrasket hvis noen har fått beskjed/oppfordring til å miste vekt for å lykkes og ikke jeg har fått den beskjeden.

Har dere fått noen tilbakemelding av lege om dette og evt hvor mange kilo de anbefaler?

Må jo virkelig sette i gang for fullt her jeg også med å miste litt kilo (ja sååååå lett da i desember måned må jeg innrømme), skal ha nytt regime (kort) på 2.icsi i januar.

Er nok litt lavere enn deg ja. Er ikke større enn 167cm over bakken og noen kilo tyngre enn deg.

Tenker at jeg går ned det jeg kan før jul. Tar en god pause for å kose meg i jula, men regner med at jeg ikke tar helt av. Og begynner igjen i januar.

Må si at Herbalife funker, jeg har gått ned 1,5 kg den første uka, så dette lover godt...

Hei hei alle sammen!

For en fin gjeng =) godt å ha flere å dele erfaringer med det dette evigvarende kilojaget......

Men vil bare dele min erfaring!

Fikk også beskjed om å gå ned 10% av kroppsvekten her i Norge. Klarte dessverre ikke det. Jeg har PCO og insulinresistens, og derfor ikke veldig lett med disse kiloene.

Etter 3 mislykkede forsøk dro vi til Danmark - ingen som nevnte noe om vekten der, og min vekt er dessverre tre sifret...... Men jammen satt det på første forsøk =) Har nå en nydelig prinsesse på 3 år.

Håpte å få gjort mye med kiloene når jeg var hjemme i permisjon, men neida, det ble helst galeveien =(

Ruger nå på første søskenforsøk - men skal ikke teste før i neste uke... Så utrolig spent hva de klarte i DK denne gang - valgte å reise rett dit pga. av mye bedre opplevelse! Fantastiske folk som virkelig tok vare på oss.

Vekten kan nok gi utslag, men ikke nødvendigvis - og jeg tror i noen tilfeller gir det bare enda større stressfaktor!!!!

Ønsker dere uansett masse lykke til med kilojakten og forsøkene!!!

Ha en fin fin fredagskveld!

Porsgrunn har satt bmi på ca 33,( 83kg og 160høy) har du over det får du ikke starte.

Det er jo frivillig og gå ned, men odsen øker for hver kg i minus mot normalvekt ( ikke bra og være undervektig heller)

Så da skal jeg gjøre så godt jeg kan frem til jul, kose meg i juleuka og fortsette frem til uke 3. Da er det sprøytestart !

En kg har rømt denne uka :)

Annonse

Kjekt å høre andres erfaringer:=)

Ser helt klart at det er bra å gå ned kilo for min del altså, misforså meg på ingen måte... he he. Men ble bare så overrasket over om noen hadde fått beskjed om å miste kilo for å lykkes, i og med jeg helt klart er overvektig selv og ikke fikk noen snakk om det.

Men ja...kampen mot kiloene er hard, og et evindelig jag. Føles litt tungt. Gikk ned en del i våres, men gikk opp igjen når jeg gikk på sprøyter i august. Så litt tungt å starte på å miste kilo igjen når jeg regner med de kommer i januar igjen når sprøytene melder sin ankomst:=). Men sånn er det, kan det hjelpe så er det jo mer enn verdt litt ekstra slit!!

Nå skal jeg forsøke å være flink før jul jeg også, ta en liten pause fra fokuset i juleuken og så tenke fokus på riktig mat etterpå igjen. Ingen brus, normal middager og kosthold og kun litt snop i helgen.

Jeg skal i gang med sprøyter i midten av januar og uttak/innsett i uke 4, så fokuset om å miste kilo må virkelig i gang for fullt for min del:=)

Da er vi vel nesten likt da, lure:). Du ligger vel kanskje en uke etter meg. Kort eller langt regime?

Skal ha kort regime og starter i uke 3 , så da ligger jeg ca en uke etter deg -to snart tre.

Blir spennende, mitt 1. søskenforsøk. Sist satt spiren på 1. forsøk tross overstimmulering med 10 dager på sykehus. Æsjjjj for noen dager, men det gikk jo bra og har ei på 5,5 år nå. Tok litt tid før jeg torte og prøve igjen så er ganske spent på hvordan kort regime vil virke.

Men nå er det advent og fokuset er og øke odsen for spire. Så da får en gjøre sitt for at noen kg forsvinner, uten og bli helt hysterisk og rå kjøre kroppen, ikke bra det heller.

Ha en kjempefin 1.søndag i advent alle sammen

Lykke til med slankingen:-)

Jeg har også slitt med for mange kilo. Har tatt 9 ivf forsøk med alt for mange kilo på kroppen. Og resultatet ble negativt hver gang.

Men høsten 08 bestemte jeg meg for at nå er det nok...... Brukte ett år på å ta av 28 kg( grete roede).

12 november 09 satte vi oss på flyet til danmark igjen. 2 egg ble satt inn.

26 novemer tok jeg første test og den var POSITIV!!!!!! Nå etter 3 tester til har jeg begynt å tro på at det er et lite frø som vokser inne i magen min:-)

Hei lure.

Når du sier at du ligger akkurat innenfor, hva betyr det? Hva er din BMI (hvis jeg kan spørre om det)? Jeg har fått beskjed om at det ikke gjør noe om jeg går ned litt i vekt, men ikke noe mer enn det.

Jeg har forresten en bmi på 28, altså går jeg under kategorien overvektig. Har trent endel etter at jeg startet med stimulering 1. gang, men ingen endring på vekten, tiltross for noe synlig resultat. Lurer på om det delvis kan skyldes medisinene. Spiser veldig regelmessig, men tror kanskje jeg spiser for sjeldent. Har nok kanskje blitt litt for mye godteri i helgene (spiser ikke i uka).

Hei Lure :)

Da du er insulinresistens, burde du ikke satse på lavkarbo? Har du målt c-peptid og fastende insulin?

Jeg er også ins.res., men klarte like vel å gå ned noen få kg før siste frosøk nå, ved lavkarbo. Lavkarbo er nå fint å gå på når det er jul også ;)

Lykke til med forsøket! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...