Gå til innhold

Ytre Arna (Bergen) - noen som bor der, eller kjenner til stedet,

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde en kjæreste som bodde der for ørten år siden.

jeg liker meg ikke der da, syns ikke plassen er noe spesielt fin.

Men du kan ta tog til sentrum på no time, det er jo ett pluss.

Og liker du råning så er man vel kommet til himmelen?? hehe, neida... men jeg hadde ikke villet bodd der. Men det er MEG ;)

Annonse

Fatter ikkje at noen vil bo der i det hele tatt. Om det er nå indre eller ytre.

Da kan en like så godt bo på voss eller i norheimsund eller noe sånt.

Men ikkje i Arna.

Det er vel ikke uten grunn at indre arna kalles smurfeland og ytre arna bangla... ;) Det er ganske koselig i ytre arna rundt skolen men senrtum er katastrofe og trenger sårt litt renovering.Indre arna er nydelig ;) Garnes er jo som kjent sol siden også.Jeg har sol til 22 om sommerren.Det er deilig etter en lang dag på jobb!

Annonse

miapia..det stemmer dårlig...Arna er vi tilflyttere til..Stedet er en perle-faktisk...Garnes hvertfall.Gode oppvekstvilkår, alt av fritidsyssler, lokalt men likevel kort vei til "byn".. Og "dessverre" har prisene steget med over 30% de siste 5 årene. Vi kommer henholdsvis fra sotra og trond hjem og stortrives =) Men må si det er stor forskjell på Indre og ytre..

Ytre Arna er kjempestort og umulig å si noe ensartet om. Gaupås, feks, er kjempefint. Det er sikkert veldig fint mange andre plasser også, om man er klar for å belage seg på bilkjøring. Bussforbindelsene er relativt dårlige der ute.

Om man liker landlig med kort vei til byen tipper jeg Arna er en fin plass. Ville ikke bodd i indre Arna jeg, da, siden det er liksom tettbebygd og alt du finner i bynære strøk uten å være bynært, hvis du skjønner hva jeg mener. Skal jeg først bo litt perifert, skal det jammen være i en enebolig med stor hage...

Jeg tror på Pumba fra løvenes konge sitt motto: Hjemme er der rompa er. Dvs, har du hyggelige naboer og et hyggelig hus, samt at hverdagen går opp på en god måte kan du bo akkurat hvor som helst. Dette finner du like mye i Arna som at at du risikerer å ikke finne det hvor som helst ellers.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...