Melle *prøver på nr 2* Skrevet 24. november 2009 #1 Skrevet 24. november 2009 Kaster heldigvis ikke opp hver dag...enda! *bank i bordet* Men hver gang jeg kaster opp, kommer det først "vanlig" oppkast de første brekningene, så kommer det opp noe mørkerosafarget, nesten rødt... og tilslutt kommer det litt slim med mørkeblå/sorte renner.. Noen andre som har det sånn? Spiser ikke mat med denne fargen på, så er ikke det som gjør det! I dag eksempelvis, spiste jeg grovbrødskiver med leverpostei 8.30, og kastet opp rosa kl 11.. Jeg har heller ingen kontroll over når jeg må kaste opp, kan bli kvalm på sekunder bare, er ikke alltid jeg har kommet meg til toalettet engang Litt bekymret og usikker på hva dette skyldes. Føler meg ikke dårlig ellers og har ikke vondt noe sted.
AneG Skrevet 24. november 2009 #2 Skrevet 24. november 2009 Hadde nok villet sjekket det bare for å være sikker...ring helsestasjonen så kan sikkert de gi deg et godt svar, eller sende deg videre.. Kanskje det er helt naturlig..
Håp~~J99~G03~J10~~ Skrevet 24. november 2009 #3 Skrevet 24. november 2009 Fargen på oppkastet kan brukes til å bedømme årsak og omfang av blødning. Blod i magesekk eller tolvfingertarm påvirkes av magesyren, noe som gjør den svart. Ved svært kraftig blødning rekker ikke syren å ødelegge blodet, slik at det er lyserødt eller tydelig rødt når det kommer opp. Dog skal du være klar over at en blødning av annen årsak i spiserøret kan gi rødt oppkast. kopiert fra: http://nhi.no/sykdommer/mage-tarm/magesekk/magesar-blodning-29807.html Sjekk med legen din du ) Håper ikke du har dette....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå