Gå til innhold

Ekstremt suttebehov?! :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er snart 3 mnd. Blid, aktiv og virker fornøyd.

Hun fikk mme i en periode etter fødsel grunnet treg start på melkeproduksjon og dårlig vektoppgang. Ved kontroll 8 uker trappet jeg gradvis ned på mme, nå får hun bare bryst.

MEN, i det siste har hun begynt å spise noe vanvittig på hendene sine. Hun vil ikke ha smokk, og selv om hun klarer å holde på en bitering, så foretrekker hun hendene sine. Sikler masse, gulper svært mye(vanskelig å få henne til å rape), og har gått fra å ha avføring to gang i uken til flere ganger om dagen(konsistensen er også blitt nærmest flytende).

Får hun for lite mat?? Er det andre ting som feiler?

Trenger råd.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være tenner på gang?

Skrevet

Tror det er veldig vanlig i den alderen. Tassen min oppdaget hendene sine da han var 6- uker gammel og etter det har de vært så og si konstant inni munnen :) Gnager på hendene, stikker fingrene så langt bak i halsen at han brekker seg til tider og sikler noe enormt! Blitt en smule bedre nå ( er litt over 4,5 mnd gammel nå)

Har lest flere her inne som har gjort det samme på denne alderen. Men noen får jo tenner tidligere enn andre, så det kan jo være noe på gang der :)

Skrevet

Kan de virkelig få tenner så tidlig?? :)

Det med å putte fingrene inn så langt at hun brekker seg skjer ofte ja, og så blir hun kjempesint og skriker høyt :)

Vekta går oppover, så jeg tror ikke det er for lite mat, hun vil ikke ha mme lengre heller.

Noen som har erfaring med at smokk eller bitering (eller lignende "tyggeleker") hjelper?

Evt hvordan får jeg henne til å ta smokk?

Skrevet

Tassen her tar heller ikke smokk, så han får bare sutte på hendene eller lekene sine :)

Det finnes jo så mange ulike typer smokker, så man må vel nesten bare prøve seg fram og se om hun vil ha noen

Skrevet

Min gutt spiser og på hendene sine. Ofte prøver han å få begge hendene inni munnen samtidig! Han er 4 mnd og dette har vart lenge! Masse sikling blir det :)

Skrevet

Tror jeg har prøvd alle typene som finnes på markedet, men hun bare spytter dem ut eller brekker seg og blir enda mer sint :)

Hun er svært urolig på kveldene, og vil ikke ligge for seg selv. Har prøvd bæresjal, men hun liker hverken det eller at vi bærer henne uten. Noen ganger hender det at hun vil sove på magen min, men nå som hun har blitt større vil hun ikke lengre :) Tenkte kanskje en smokk ville roe henne litt, men gjør som regel vondt verre.

Skrevet

Hehe, må nesten le av meg selv :) Er usikker førstegangsmor som husker lite fra da søsknene mine var babyer. Er sikkert helt normalt dette i likhet med mye annet man bekymrer seg over.

Men hvor tidlig kan det komme tenner på de små?

Og når vil de evt slutte med å prøve å få hele handa inn i munnen?

Skrevet

Dette begynte Lillegutt med også rundt den alderen, og husker jeg spurte her inne. Da fikk jeg til svar at dette var helt vanlig på den alderen.

Han holder nå på sånn enda, her er det fortsatt ingen tenner, og han blir 7 mnd i morgen, så det behøver alldeles ikke være tegn på tenner at de gnager og sikler..

Tror nok du kan slå deg til ro med at "sånn er det bare" ;)

Ang det med smokk: Har du prøvd de aller minste smokkene også? Lillegutt her brakk seg av 0-6 mnd størrelsen, men 2 mnd-størrelsen gikk bra. Etterhvert tok han alle typer smokk.

Det med bæresjal har jeg ikke så mye erfaring med.

Skrevet

Alle jeg kjenner med ca 3 mnd gamle babyer har babyer som spiser veldig på hendene sine :)

De som bruker smokk, spytter ut smokken og spiser på hendene i steden :)

Skrevet

Her har samme begynt å skje siste uka, veldig sutrete i perioder, sutter som bare det enten på smokken eller hendene. han tok ingen smokker, før jeg fant en sånn stor gammeldags rund, bestilte på navnesmokken.no, sjekk det ut :) redder dagene her hehe

Skrevet

Takk for tipset, har lett etter en slik rund smokk, trodde ikke de fantes lengre ;)

Skrevet

Joda di finnes der, tok ca 3 dager og få de posten. Men når du bestiller 3 pk kommer de 3 smokkene i 3 forskjellige str, la ikke merke til det selv med en gang hehe, så satppet jo inn den største også hehe...

Fikk tipset fra en venn som hadde samme problemet, og der funket vare disse smokkene også..

Vel, liggegutt tok disse med en gang, og smatter og koser seg så vi hører det laaaang vei hehe

Håper de funker bedre, lykke til:)

Skrevet

Høres akkurat ut som min lille 3 mnd gamle gutt!! Både med smattinga og bæsjinga! Gikk fra å ha avføring hver 3.dag til flere ganger hver dag... Helt tynt.. og selvfølgelig minst 1 gang om natta!!

Fingerene er konstant i munnen og siklet renner...Har prøvd å få han til å ta smokk da han helt siden fødselen av har vært veldig interessert i å suge på tommelen. Heller smokk enn tommeltottsutter, sier jeg:)! Men han nekter plent å ta smokken. Har forsøkt flere forskjellige typer og størrelser. Selv var jeg tommeltottsmatter helt til jeg var 6 år, og det ønsker jeg ikke for min lille:p...

Slår meg til ro med at det er helt normalt:) og at det helt sikkert går over av seg selv!

Skrevet

Ja hun prøver å få til å sutte på bare tommelen også, og blir selvsagt kjempefrustrert når hun ikke får det til :)

Og så går man der og ser "alle" andre sine babyer på samme alder som tar smokk så lett som bare det......

I tillegg bruker hun puppen som smokk om kveldene, så noen kvelder nekter hun å legge seg før jeg gjør det ;)

Men jeg klager ikke, plutselig en dag har hun det så travelt med alt annet at mammaen er "glemt", og da savner jeg nok babytiden :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...