Gå til innhold

Trenger mange synspunkter ang vogn/søskensete/ståbrett 2 år og 5 mnd mellomrom

twoboys & a girl

Anbefalte innlegg

Vet ærligtalt ikke om jeg trenger søskenvogn, søskensete eller stårett.

Blir nesten 2,5 år mellom de to minste.

Slik det er nå så bruker vi nesten ikke vogn til daglig, kun vis vi går tur eller er i sentrum.

Har en emmaljunga duo edge hvordan vil det være å få tak i søskensete eller ståbrett til den?

Eller vil den største bli veldig baby å vil sitte i vogn??

Har ikke bestemt meg for om barnet skal gå i bhg og om det blir fullt eller delt....

Alle barn er forskjellig, men noen som har erfaringer eller synspunkter?? Alt mottas med takk:o)

Fortsetter under...

akkurat 2år mellom mine gutter,jeg kjøpte søskenvogn med tanke på til og fra barnehagen++. Men den ble brukt de 2 første mnd. kunne like godt latt det vere!! Jeg vil ikke tro du kommer til å trenge det!

• 2 uker senere...

Med mine 2 første er det 2 år og 5 mnd imellom, jeg kjøpte søskenbrett og trengte ikke annet. Når de er 2,5år er det litt tidlig å forvente at de skal gå like langt som oss men med brettet så hopper de bare på og av som de vil. Dette passet bra for oss!

2år og 8mnd mellom mine..jeg trengte kun ståbrett. men så skal det sies at jeg hadde eldstemann i barnehagen å at han ikke har likt å sitte i vogna etter han begynnte å gå. Han ville heller gå bak å skubbe vogna.. Du må gjøre det som passer best for dine barn. Lykke til:)

Hei.

Har 17 mndr mellom mine. Jeg vurderte også ståbrett/søskensete, men endte opp med å ha kjøpt en søskenvogn i stedet. Dette fordi at eldste som nettopp hadde begynt å gå ikke var så keen på å stå/gå på kortere turer, ble fort trøtt og ble litt mer baby når hun så at babyen fikk ligge i vognen.

I tillegg var det veldig greit iom at min eldste sov en time eller to på dagtid, så om vi var ute slapp vi å haste hjem igjen for at hun skulle få sove. Vi hadde forøvrig eldste fulltid i bhg, men søskenvognen ble godt brukt likevel :)

Men jeg vil anbefale deg, iom at du vil få ca 2.5 år imellom dem til å prøve deg litt frem, før du evt kjøper søskenvogn.

Søskenvognen er tyngre, bredere og tar mer plass, så jeg tror jeg ville avventet og sett litt :)

Lykke til :)

Annonse

Hadde 23 mnd mellom mine to første, og brukte ingenting - dvs den eldste gikk selv. Vi hadde ikke veldig langt å gå til barnehage og butikk/tog, da.

Vi hadde forresten en BRIOsitty-trille i tillegg, slik at når vi som familie skulle på noe langvarig opplegg (feks 17. mai, åpen gård eller lignenede) så trillet vi voksne hver vår vogn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...