Gå til innhold

Har du fjernet galleblæra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk operert den ut for en tid tilbake, pga gallestein og forstørret lever.

Etter operasjonen har jeg ikke vært meg selv etterpå.

Jeg får sinnsykt vondt i magen rett etter jeg har spist. Skikkelig mageknip. Når magesmertene har holdt på mellom 5 og 15 minutter må jeg på do, og har da selvsagt diaré...hver dag!!!

Fikk jo informasjon om at jeg burde spise fettfri mat osv, men det spiller ingen rolle om jeg spiser en liten salat, eller om jeg spiser feit julemat. Får like fordømt vondt i magen uansett.

Jeg har vært hos legen, og han ber meg bare stappe i meg imodium.. Men imodium funker ikke bestandig, og jeg får også vondt i magen av den.

Så hva skal jeg gjøre?

Jeg klarer ikke jobbe en gang. Er livredd for å drite meg ut bokstavelig talt.

Så jeg isolerer meg, og er for det meste hjemme.

Jeg går her hjemme uten inntekt, fordi jeg ikke er sykmeldt av legen.

Ikke får jeg annen hjelp av nav heller.

Så hva burde jeg gjøre??

Er sliten, lei og oppgitt!

Fortsetter under...

Skrevet

Hei, det du beskriver høres jo ikke noe gøy ut. Jeg fikk galleblæren min operert vekk men har ikke hatt noen problemer som deg i ettertid. Jeg fikk beskjed om å leve og spise normalt. Det eneste er at jeg av og til har vondt der galleblæren var... hehe.

Hvis legen din ikke tar deg seriøst bør du virkelig bytte lege for slik kan du ikke holde på, stakkar. Han burde i det minste sykemelde deg når dette er et så stort problem for deg.

Jeg har ikke så mange råd å komme med utenom at en annen lege bør vurdere dette. Jeg hadde problemer med legen min, hun var bare sur og gretten. Når jeg byttet var jeg helt sjokka hvor snill og flink den nye fastlegen min var:)

Skrevet

Ja, jeg har fjerna galleblæra, men har ikke så mye problemer som du har. Men har endel diarè da :(

Krev flere undersøkelser, og prøv å leve så sunt som mulig.

God bedring.

Skrevet

Tusen takk for svar begge to :)

Jeg har nettopp byttet lege, men jeg må innrømme at jeg gruer meg skikkelig til å ta kontakt og få time hos han.. er redd han også ikke tar dette seriøst.

Men jeg vet hvertfall at jeg ikke kan fortsette å leve sånn jeg gjør nå.

Skrevet

Skjønner godt du gruer deg til ny time hos ny lege. Jeg hadde det likt pga av min forrige. Men forklar han situasjonen om hvordan du har det og hvordan du har blitt behandlet. Nå har du byttet fordi du ikke kan leve slik. Hvis han er normal hehe så må han jo ta dette seriøst og forstå deg:)

Masse lykke til ihvertfall.

Annonse

Skrevet

heisann:) når en fjerner galleblæra skal ikke det ha så mye å si, for galle blir et produsert og skilt ut i tarmen uansett. Galleblæra fungerer bare som et lager. Da skal det ikke oppstå slike smerter som du beskriver. Kanskje smertene kommer av noe annet? siden du får vondt når du spiser fettfri mat også? jeg ville tatt dette opp med en annen lege:)

lykke til!

Skrevet

jeg har akkurat samme problem.... ødelagt for livet føles det ut som.legene finner ikke ut hvorfor det er slik,men de har konkludert med at det må være tarmslyng....... (dette etter mange år....)

jeg vet hva du går igjennom.... man klarer ikke leve normalt og spise ute, for do må være i nærheten,og smertene er uuuulidelig!!!!

jeg får vondt i magen av all slags mat.. uansett! salat eller burger altså..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...