Gå til innhold

Er det min feil??

Mamma til en Prins<3Juli-spire

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten prins på snart 8 uker.. Om kveldene når vi skal legge oss vil han ikke såve. bare ligger i sengen sin å sutrer og små griner. Jeg prøver å gi han litt mer mat og prøver med tutten osv, men det hjelper ikke.. Han begynner bare å gråte enda mer når jeg legger han oppi igjen. Til slutt må jeg bare ta han i våres seng, der roer han seg mesten med en gang...

andre som har eller har hatt det slik?

Håper for all del at jeg ikke har skjempt han bort.. Men trodde ikke det skulle så lite til for å skjemme bort en så liten baby..

Tips? takk,...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har det akkurat på samme viset her. kan holde det gående slik i timesvis på kvelden. blir ikke stilt før hun får sove sammen med oss, og gjerne suge på puppen samtidig. Holder på å bli sprø til tider ! Innimellom hender det at hun klarer å sove i egen seng. Men jeg kommer ikke til å begynne å tenke på rutiner før ungen er rundt 3 mnd. Hører mange si at dette går over av seg selv etterhvert. Så det er jeg håper på ;) Ellers er det "bare" å begynne med avvenning. Men jeg tenker at en 2 mnd gammel baby Skal bli skjemt bort med kos, varme og nærhet ;) ... så lenge det ikke sliter ut foreldrene såpass at det nærmest går på helsa løs da :P

Skrevet

Nei, det er ikke din feil og du har absolutt ikke skjemt bort gutten din!

:)

Når de er så små så trenger de masse kroppskontakt og nærhet, derfor roer han seg sikkert når du tar han opp i senga til dere...:)

Det er helt normalt, og det går ikke an å skjemme bort en så liten baby på kroppskontakt og varme:)

Det er slitsomt, jeg vet!

Snuppa mi sov delvis i sin egen seng og delvis i vår seng frem til hun var ca 8 uker - da flyttet vi henne inn på eget rom - og der roet hun seg mye bedre enn sammen med oss! ;)

Vi har en gjesteseng på rommet hennes, hvor jeg lå og ammet henne om natten. Noen ganger sovnet jeg av der, og noen ganger la jeg henne tilbake i sin seng...

Kanskje det funker for dere og?

Lykke til - og husk at det blir bedre tider etterhvert! :)

Skrevet

Slapp av- dette er heeelt normalt, og slettes ikke din feil i det hele tatt! Husk at babyen din bare er noen få uker gammel- helt ny og fersk i denne verden; de har behov for masse kroppskontakt og nærhet, og dette kan du gi ham med den aller beste samvittighet! De kan rett og slett ikke skjemmes bort, og så lenge du får sovet godt med ham vedsiden av deg er det heller ingen grunn til å stresse med å få ham over i egen seng på lang tid enda!

Min erfaring etter 1 år med baby i hus, er at dette med søvn går veldig i faser; noen uker vil babyen trenge masse nærhet og kos for å få sove, mens i andre perioder kan den fint sovne alene i egen seng- derfor er det dumt å stresse med rutiner og tenke på at man lager seg "dårlige vaner", for etter min mening er ikke det et reelt problem sålenge babyen enda er så liten og hjelpesløs i denne store, skumle verden;)

Synes forøvrig at denne siden er ganske bra:

http://www.sovlillebaby.com/foerstemaand.htm

Skrevet

Jeg må si meg helt enig med Lykkeli&gla✩RoSa✩RamP✩08. Jenta vår er snart 6 måneder. Begynte å ha ho i senga vår rundt 4 måneder for jeg ammet så mye om natten. De siste ukene har ho styrt noe veldig på kvelden og mannen mente hun kanskje var bortskjemt og ville ha oss i senga hele tida. Men nå har jeg begynt med grøt og alt har roet seg veldig. Nå legger hun seg så fint igjen. Jeg har fulgt babyen min hele veien med mat og søvn. Ikke pakket på henne rutiner annet enn morgenstell og kveldsstell til ca samme tid hver dag. Ho er ei rolig og snill jente som sover godt om natten. Prøv og føl deg litt fram men husk at disse små er egentlig veldig flinke til å si fra hva de trenger. Du kan ikke skjemme de bort så gjør det du føler er riktig for ditt barn. Jeg var forresten ikke enig med min mann og mente det var en periode hun var inne i nå rett før hun skulle begynne med fast føde.

Skrevet

Kall meg gjerne gammeldags, men jeg tror du har skjemt han bort. Han er ikke så liten lenger, og han vet det at hvis han gråter så kommer han til å få lov til å sove sammen med dere. Dere kommer helt klart å få et problem med å få han over i egen seng igjen. Selvfølgelig trenger en liten baby nærhet, men når han er 8 uker så er det på tide å få orden på sovertinene. Beklager hvis jeg er streng med deg. Vi hadde problemer med sovingen når vår var 6 uker. Han sovnet ikke igjen hvis han ikke ble bysset i søvn. Vi fant ut at dette kunne ikke fortsette, og la han derfor bare ned i sengen til slutt. Vi satt ved siden av og strøk han over håret og til slutt sovnet han. Vi gjentok dette noen dager, og til slutt sovnet han av seg selv. Nå er han snart 4 mnd og vi har hatt soverutine på han siden den gang. Nå legger han seg kl 19, våkner en gang på natten for mat, men sovner igjen og sover til 6-7. Han er er blid gutt som smiler og ler hele tiden og har ingen traumer;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...