Underveis --> Skrevet 24. november 2009 #1 Skrevet 24. november 2009 Jeg målte akkurat temperaturen (rektalt) til 40,0, og han er jo rimelig slapp da. Våknet med 39,5 feber i dag tidlig. Fikk paracet, og temperaturen gikk ned til 38,8. Nå er den altså oppe igjen, og han har fått en paracet til. Han hadde også feber i går, men ikke like høy. Han hadde også feber på torsdag og fredag, men var i god form i helga. Spiste bare litt dårlig. Har ikke fått kontakt med helsestasjonen. Tror de vaksinerer i dag, så de har det nok rimelig travelt. Har lagt igjen beskjed, så får vi se om de ringer opp igjen. Han spiser litt dårlig, men drikker greit med melk og drakk masse vann i natt. Når bør jeg bli bekymret? Er rimelig avslappet foreløpig, men er det noe jeg bør tenke på? Noen som har noen lure triks i Ludo?
♥♥♥ Skrevet 24. november 2009 #2 Skrevet 24. november 2009 er ingen ekspert på området, men tenker så lenge han får i seg bra med væske så er det bra. snella hadde feber- 39.7- for ett par uker siden. varte bare i ett døgn det da, og så feberfri før nytt døgn med feber. legen sa da jeg skulle prøve å gi henne noe ho ikke pleier å få for å få i henne noen kalorier. i tillegg drakk ho greit med mm. god bedring til gutten din!!
Underveis --> Skrevet 25. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. november 2009 Takk for svar! Her er det fortsatt feber, men han sov heldigvis gjennom hele natten i natt. Hadde feber da han våknet, men ikke like høy som i går. Fikk snakket med HS i går, og hun mente at det selvfølgelig ikke var noen umiddelbar fare, men om han hadde fortsatt feber i dag, så burde jeg ringe legekontoret. Det kunne hende de ville ta noen blodprøver av ham. Kjenner jeg ikke har så lyst til det. Finner sikkert ikke ut noe alikevel :-P Glemte selvfølgelig å nevne for henne at han ble vaksinert på tirsdag for en uke siden, men det er vel ikke vanlig å bli syk etter to dager av den, og at det varer så lenge? Virker forøvrig som om han også er litt dårlig i magen. Har litt luftsmerter, og hyler før han promper ;-) Ganske bløt bæsj også, men det kan jo være fordi han stort sett nå bare får i seg melk. Nå ligger han å sover ute i vogna, og det synes han er deilig. Håper han er bedre når han våkner...
scoobydo Skrevet 25. november 2009 #4 Skrevet 25. november 2009 Kan vel få en reaksjon på vaksina 1-2 dager etterpå. Men nå er det jo en uke siden han er vaksinert da? Så da burde det jo ha gått over om det er vaksinen som gjør at han får feber? Du kan jo ringe legekontoret og høre, de spør jo sikkert legen for deg og ringer deg opp igjen... Er jo ikke mye de kan gjøre annet enn og ta en CRP...
Underveis --> Skrevet 25. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 25. november 2009 Nei, er jo akkurat det. Det jeg er rimelig sikker på har skjedd, er at immunforsvaret har fått seg en dipp pga vaksine (nødvendigvis), og dermed har det banet vei for min halsbetennelse som jeg nå ser ut til å bli frisk av etter 3 uker :-S Har ikke hatt feber selv, men den har jaggu vært seiglivet, den dritten! Har mest lyst til å bare "stå han av" som det heter, men er jo redd for å bli for tilbakelent også ;-)
scoobydo Skrevet 26. november 2009 #6 Skrevet 26. november 2009 Er han bedre i dag eller? Det er jo ikke farlig for de og ha feber, vi har hatt en forkjølelse alle 3 her også som er skikkelig seiglivet. Lillegutt har også fått det med skikkelig stygg hoste, men heldigvis ingen feber. tenker at så lenge allmenntilstanden er bra, så oppsøker jeg ikke lege. Er selvfølgelig ikke bra og bli for avslappet heller, men du hadde nok tatt han til lege om du følte det var nødvendig Tenker at om de får i seg væske, og ikke er helt slappe/grå i ansiktet så "rir" de det nok av
Underveis --> Skrevet 26. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 26. november 2009 Ja, i dag er han bedre. Har ikke tempet ham i dag, for han har ikke kjentes så varm ut. Våknet i natt med 39,6 i feber, fikk en paracet, og sov litt utpå morningen. Tror faktisk jeg har funnet at av hva dette er! Jeg tror at det kan være den 4. barnesykdom. I dag oppdaget vi nemlig at han har utslett på mesteparten av kroppen. Snåle greier. Aldri hørt om det en gang før jeg begynte å lese om feber på små barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå