Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nyrlig ligget inne på sykehuset tel observasjon da jeg en kveld begynte å kjenne harde tak i magen.Fikk nesten ikke såve den natten.

Blei innlagt pga av at jeg var i uke 31.De oppdaget at jeg har en livmorhals som blei målt til 8 mm etter innvendig ultralyd.

Blei satt på riehemmende drypp og fikk lungemodningssprøyte.

Hatt tak gjennom hele uken.Men roet seg litt ned på fredag,så dem tok nødvendige us. Og jeg fikk reise hjem da jeg ikke bor så langt unna sykehuset.

Men har fått beskjed om å holde meg rolig og at det er stor fare for prematur fødsel.

Eneste jeg er så usikker på nu når jeg er hjemme er når jeg nå har kynnere eller om det er rier.For har noen harde tak tel tider,men det e ikke regelmessig.

Første barnet så er usikker på mye.

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+kian oliver
Skrevet

Jeg var også innlagt i uke 31 med premature rier. Fikk lungemodningssprøyte og ble satt på drypp, som deg. Jeg fikk dra hjem i uke 32, selv om jeg også hadde mye sterke kynnere, både regelmessige og uregelmessige. Det ble verre hvis jeg hadde gjort noe fysisk. Mitt råd er å gjøre som legene sier, og ta det helt med ro! Slapp av så mye du klarer, la noen andre vaske hus og gå på butikken. Og hvor klisje det enn høres ut: Du skjønner det når du går i fødsel! Hver kveld i fire uker eller noe satt jeg og lurte på om jeg var igang på grunn av sterke, regelmessige kynnere, men da det endelig satte igang på ordentlig, var jeg ikke et sekund i tvil!

Jeg fødte for øvrig i uke 39 :-)

Skrevet

Ja da har æ vært til kontroll på sykehuset.

Så nu har æ fått beskjed om å ta det helt med ro.

Får nu bare se korsen disse dagene kommer tel å skje.

Men har en del ting med jobben min som stresser mæ nu for tia,så er en smule redd for at fødselen kan settes i gang pga av dette da.

Holder på å avikle et senter som vi driver.Men det er ei som holder et sabla liv og kommer med trusler.

Skrevet

Hei.. vet godt hvordan du har det og skjønner du er redd..har også kort livmorhals.

Jeg lå fra uke 19 til 38 men lå mesteparten hjemme siden dette var førstemann og jeg kunne ligge hjemme og ta det helt med ro hele dagen..eneste jeg var ute var en gang i uken og det var på ul..

Hadde jeg ikke vært så flink hadde det nok gått galt..og jeg har slitt så lenge med å få han så jeg var iallefall villig til å gjøre alt..

Uke 32 ble jeg innlagt da var livmorhalsen bare 1 cm.. lå der frem til uke 34 fikk også sprøytene osv. Husker ikke i farten hva det heter men jeg tok også sprøyte i magen hver dag fordi jeg lå så mye, noe blodfortynnende eller noe hehe.. den satte jeg selv.. man blir jo så tøff etter mange ivf forsøk :o)

Husker jordmor sa til meg når jeg nevnte smertene, det er bare kynnere sa hun hver gang, for du vet når fødslen er i gang og det skjønte jeg jo til slutt hehe..

Men jeg valgte å være like flink når jeg kom hjem fra sykehuset i uke 34 for hadde jeg klart så lenge skulle jeg da klare å kommer til over nyttår tenkte jeg og jaggu klarte jeg 4 uker hjemme til :o)) sta som et esel.. men slapp også da å være på prematur eller i det hele tatt mer en 4 dager på sykhuset som jeg hadde vært så lenge..

alt endte bra men det var jaggu tøffe uker, mnd. Spes de fra uke 19 til 23, for jeg visste at gikk det galt da, var det ikke til å redde uff grusom tid. Men nå er alt lagt bak og nå sitter jeg med verdens skjønneste gutt på 10 mnd :o))

Vil ønske deg masse lykke til, dette går kjempefint, du har kommet langt og alt vil gå bra nå, det er jo betryggende...

Kleeeem

Gjest eelis+kian oliver
Skrevet

Ble du ikke sykemeldt?? I så fall, sykemeld deg med en gang! Stress er big no-no! Det finnes alltid noen andre som kan gjøre jobben, nå må du tenke på deg og barnet!

Skrevet

Takk for svarene.Joda legene sier jo at han er sterk nok tel å klare seg hvis han skulle velge å komme når som helst.Å han har jo fått lungemodning.Så det er jo betrygenede.

Å nå har jeg pakket vesken jeg skal ha med på sykehuset og fått ordnet opp en del hjemme.Så føler meg ganske klar nu :0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...