Gå til innhold

Noen her som er planfaddere? Hvor lang tid tar det før man får svar på brev?? Sønnen min maser så fælt.. Det er flere måneder siden vi sendte brev til fadderbarnet vårt i Afrika...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Vi er plan faddere, og tror ikke at man er garantert et svar, på lik linje som at vi ikke MÅ sende brev...? Litt usikker. Se på plan sine hjemmesider, eventuelt kontakt de for å høre om brevet er kommet frem. kan ta 8 uker for et brev å nå frem, ofte mer

Skrevet

ÅH, er det sant? Så kjedelig! Hvis det stemmer kommer sønnen min til å få tidenes skuffelse. Han gleder seg så fælt til å få brev helt fra afrika, fra en liten jente på hans egen alder.. :-((( Må kontakte plan nå da...

Skrevet

Jeg får brev ca 2 ganger i året og sender brev hver gang jeg får svar. I tillegg sender jeg julegave og en ekstra oppmerksomhet ved bursdag.

Som anonym over her sier så tar det hvertfall 8 uker før brevet kommer frem. Ting tar tid. Ville kanskje ventet svar om 4-6 mnd etter at jeg hadde sendt et brev.

Skrevet

ok, takk for svar Charlie24:-)

En annen ting jeg lurer på når du sier du sender julegave og bursdagsgave.. Jeg forstod utfra planbrosjyren at eventuelle gaver ikke går direkte til vårt fadderbarn, men deles rettferdig ut i fadder-byen... har jeg misforstått da? Sånn sett er det ikke noe vits i å nevne gaver i brev.. F.eks har du spilt fotball hvis de får fotball eller liker du å tegne, hvis man har tenkt til å gi fargestifter?..

Skrevet

Jeg har forstått det slik at gavene går direkte til fadderbarnet. Jeg kjøper gaver gjennom plan som samarbeider med Sprell. Det er pga vekt osv, at hver gave kan ikke veie mer enn så og så mye pga sendingen osv.

Jeg har sendt alt fra dukker, til fargeblyanter\tegnebøker, myggnetting osv. Tilpasser det etterhvert som hun blir eldre og eldre.

I brevene spør jeg ikke hva hun ønsker seg, men spør litt om hva hun liker å leke med og hva hun liker å gjøre. Men hun er bare 4 år så det er jo foreldrene som skriver for henne. Men da får en jeg liten indikasjon på hva hun liker å gjøre. Så skriver jeg litt om livene våres.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...