Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 6 måneder er fullstendig ute å kjøe når det gjelder søvn. Hun vil absolutt ikke legge seg om kvelden, og sovner bare i armene mine. Hvis jeg prøver å legge henne i senga etter at hun har sovnet, våkner hun med en gang. Resultatet blir at hun er oppe hele kvelden, helt til jeg legger meg. Da tar jeg henne med i vår seng, og da sovner hun vanligvis, men hun er veldig urolig er også mye våken om natta.

Det er litt slitsomt, da vi har tre eldre barn som trenger oppfølging, samt at mannen min og jeg også trenger litt alendetid på kvelden, men jeg aner virkelig ikke hvordan vi skal løse dette.

Hun sover mye på dagen, men jeg er ikke så sikker på at det er lurt å holde henne våken heller - min erfaring er vel egentlig at søvn avler søvn. Tror ikke det er noe i veien med henne heller, hun har fått to tenner og den tredje er på vei, men dette problemer har vart i et par måneder, og tror ikke det har noe med tenner å gjøre. Ellers er hun helt frisk. Hun fullammes ennå, men vi har begynt med litt smaksprøver på grøt og middag.

Kan også nevne at hun sov som en liten engel fra 20.00 til neste dag fra hun var nyfødt til hun var ca. 3 1/2 måned . men nå er alt snudd på hodet....

Er det noen som har gode råd? Har noen erfaring med å kjøre en "skrikekur" på såpass små barn? Kjenner at jeg ikke har så lyst til det, men et eller annet må vi virkelig gjøre før hele familien går i oppløsning her....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være at hun våkner pga kald seng?

Gutten min på 7 mnd våknet hver gang vi la han i kald seng (ble vel et for stort sjokk etter å ha vært i armene til mammaen sin...)

Vi hadde tilfeldigvis sånn varmeteppe som jeg har brukt å ha i senga mi. Dette bruker jeg nå hver kveld og varmer opp madrass og dyne før han skal legge seg (fjerner det når jeg legger han da...)

Har gjort underverker her i hvert fall! :-)

Slitsomt det der! Lykke til!

Skrevet

Det har vært samme styret her. Ho blir 6 måneder om 4 dager og forrige uke begynte vi med litt grøt. Det har hjulpet her i huset. Vi har samsovet siden hun var ca 4 måneder men de siste ukene har ikke kveldene vært enkle. Ho la seg som en drøm før det. Jeg tror bare hun trengte litt mer mat nå. Jeg ville ikke prøvd skrikekur her i huset. Jeg vil at jenta mi skal vite at jeg kommer når hun kaller på meg. Vent litt å se til du begynner å gi litt mer mat. Kan være det går seg til.

Lykke til:-)

Skrevet

Godt å høre at vi ikke er alene om å ha det sånn. Vi har såvidt prøvd med litt grøt, men hun er ikke overbegeistret, for å si det sånn. Vi skal fortsette å prøve litt hver kveld, så blir det vel så hun liker det etterhvert.

Jeg har vel i grunnen bestemt meg for å vente en stund med "skrikekur", synes hun er litt liten enda, så jeg skal prøve endel andre metoder først.

Det er jo egentlig litt rart at hun ikke vil sove, hun er veldig trøtt om kvelden, men stritter imot søvn alt hun klarer. De er rare, disse små....

Har forøvrig prøvd å varme opp sengen hennes, uten at det hjalp :(

Skrevet

Hvis ikke ho er så glad i grøt så kan du vel prøve med litt frukt. Her er jenta vår helt vill etter eple, banan (bør blandes med kiwi for det gir hard mage, kiwi gir løs), avokado, melon osv. Lagde også sviskemos her som jeg blandet med mm til tynn suppe og det gikk ned på høykant. Det meste kommer jo ut igjen nå, men det er helt normalt til de lærer seg å spise.

Lykke til og gjør det du føler er riktig for dere:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...