eplepeple Skrevet 25. november 2009 #26 Skrevet 25. november 2009 Lissi: Huff føler såååå med deg altså....men utrolig godt å høre at det går bra med dine små til tross. Synd det skal gå så langt før man får kyndig hjelp. Jeg tror de bistår oss når barnets beleir er tørre....dessverre.... Det skal gå langt før noen reagerer iallefall. Synes ikke at helsestasjonen gjør jobben sin heller jeg altså. Vi må liksom mase for å få belyst problemet. MEN, nå stresser jeg ikke sånn som før med den maten. Barnet er glad, fornøyd, våken og interessert. Hadde vært fint om hun hadde litt å tære på og at hun fikk i seg væske. Men får se an. Tror du din lille er inne i en periode bare? Siden han spiste godt før?
HAPPY MOM<3<3<3 Skrevet 25. november 2009 #27 Skrevet 25. november 2009 Er bleiene våte, får han i seg nok væske, mini drakk vel ca 400ml mme i døgnet. Og det stresset ikke meg så lenge bleiene var våte, ungen var fornøyd. Ikke slapp og medtatt. drakk ca 150 morgenen ca 100 formiddagan ca 150 kveld Ofte når de begynner med fast føde så blir ikke den melka så viktig mere. Det går over. Nå er mini 11 mnd og drikker ca 150 mme morgen og 100 mme kveld og kun få slurker vann til måltidene. Men han spiser bra og får tydeligvis i seg nok væske gjennom maten. For bleiene er våte og han virker ikke dehydrert.. Så se det litt an, ikke stress med det, det kan skape mer vegring. Fælg med på våte bleier, Har han for hard avføring Ser tørr ut i huden Får nedsatt almentilstand Da bør du ta afære.... Men er han frisk og rask, så får han nok i seg nok væske. Men snakk med HS, de er der for oss... Lykke til.
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 25. november 2009 Forfatter #28 Skrevet 25. november 2009 Vi bor på en liten plass hvor vi skal være glade noen gidder å stille som HS. Men ingen av de tre siste HS har hatt barn selv, så jeg føler det beste de kan gjøre er å sette vaksine, veie, måle og komme med generelle råd jeg kan fra før. Koselige er de jo.. Vi har hatt et godt siste døgn. Alexander sov for første gang 11 timer i strekk uten å våkne (vi to deler rom). Så i dag har jeg fått i han 5,5 dl melk (tre flasker) og ca 4 dl grøt og pure (og bittelitt yog. som smaksprøve bare for å se om han får utslett, kan være greit å prøve nå som han enda får 4 dl utpumpet mm). Han har sovet to lange dagøkter på 2 og 2,5 t, og en kort ettermiddagsdupp. Jeg får bare i han melk når han sover (09:00, 13:00 og 21:00). Det tror jeg ikke går over, for jeg prøver hver dag å tilby han flaske når han er våken. Jeg tipper han kommer til å slutte med å ta flaske på natta også etter en stund. Derfor skal jeg prøve å øve han opp til å drikke fra tutkopp på dagtid. Et annet prosjekt er å prøve å gi han middag, men han liker det som er søtt, og syns middagen er pyton. Prøver å finne ut en type han kan like.Viktig det også mens jeg enda har mm. Men i morgen kl 13 er det veiedag og legebesøk. Prøver jo å fore han opp til det;) Forhåpentligvis har han gått opp bittelitt, slik at jeg slipper hyppige veiinger som bare stresser. Hvis bar ungen fortsetter å drikke sine tre flasker i søvne skal jeg ikke klage....bare konstantere at han er er særing pådet området. Klarer ikke skrive mer - er så trøtt - god natt!
scoobydo Skrevet 26. november 2009 #29 Skrevet 26. november 2009 Min gutt får heller ikke i seg mer enn ca 7 dl væske i løp av en dag... han er ikke noe særlig glad i flaska etter han begynte med fast føde. grøt, middag, yogurt og frukt er mye bedre enn flaska, og puppen nekter han og ta lenger. Jeg begynte og gi han flaske før han fikk mat, og det har fungert mye bedre. Så nå drikker han i hvertfall 6 dl MME i løp av dagen. Litt fordi vi kuttet ut puppen på morningen og han får flaske da, noe som er en stor hit! Da drikker han 200 ml, de 3 andre måltidene varierer det veldig hvor mye han drikker... Jeg stresset også med at han skulle få i seg nok væske, for han er ikke noe glad i vann enda. Har gjort som du og kjøpt tutekopp, det syns han er litt morro, da kan han holde koppen selv også får han ihvertfall i seg noen Ml med vann...
eplepeple Skrevet 26. november 2009 #30 Skrevet 26. november 2009 Synes barna deres får i seg masse væske jeg. Utrolig kjipt å måtte mate i søvne da....det gjorde vi i starten også. Dersom barna spiser endel grøt så får de i seg masse væske. her spiser ikke snuppa mye grøt engang så hun får ikke væske der heller. Kanskje hun spiser 80 ml grøt i døgnet....skal på helsestasjonen til uka så da får vi se. Lykke til på helsestasjon Lissi tvi tvi for god vektoppgang og senkede mammaskuldre )
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 26. november 2009 Forfatter #31 Skrevet 26. november 2009 Hei eplepeple! Så fint at du tenker på oss;) Det var som jeg fryktet -han har lagt på seg 5 gram og vokst ingenting i lengden de siste 14 dager. Faktisk var han 0,5 cm kortere enn sist, men vi var enige om at vi må ha målt han for lang forrige gang, evt skrevet feil. Han er i utgangspunktet 8,3 kg og 69 cm (vokst bra frem til 5,5 mnd), så han trenger mer næring enn det jeg får i han tydeligvis de siste 14 dagene (som jeg hadde en sterk mistanke om). Ny veiing om 14 dager (ei uke er litt lite mellom). Om han ikke har lagt på seg da blir vi rekvirert til akutt-time ved SUS Stavanger av barnelegen. Dette fordi hun kjenner til de voldsomme problemene vi hadde med Erik og sprøytematingen, og at det tok altfor lang tid før vi fikk hjelp til hans "problemspising". Nå får jeg håpe det er mulig å få han til å drikke og spise litt mer, men særlig optimist er jeg jo ikke:( Godt i alle fall at legen er superklar til å sende oss videre til et "spiseteam" og lege på sykehuset. Får håpe jeg slipper det, syns det var veldig lite de hjalp oss med Erik egentlig. Og for de sum lurer på det sa HS og legen at jeg kunne gi han smaksprøve med yoghurt, bare det ikke ble så mye av det enda...
magica og lille tryll ♡ Skrevet 26. november 2009 #32 Skrevet 26. november 2009 Uffda så trasig! ( Kjedelig når man må slite så utrolig masse for å få til sånne ting som andre tar for gitt. Det blir så altoppslukende! Godt å høre at de tar dere alvorlig denne gangen, så får vi håpe lillegutt tar til fornuft i mellomtiden å skjønner at mat og melk er godt!!! Lykke til da! )
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 26. november 2009 Forfatter #33 Skrevet 26. november 2009 Tusen takk magica;) I dag har han drukket 0,5 l melk (i søvne), spist grøt tre ganger. Spist to beger fruktpure og en halv litago yoghurt. Vi har prøvd middag, dvs jeg prøvesmakte en type fra butikken som jeg syns smakte så vondt at jeg kasta den. Finner liksom ikke noen 6 mnd middag med smak i - bare vannsmak (egentlig verre - sørpe heller;), ikke rart gutten ikke vil ha! Hvis han ikke går opp i vekt med et slikt inntak de neste to uker er det noe gale med tarmene (for umodne for annet enn melk??). Vi får bare håpe vi kan fortsette i samme duren, men jammen dreier mye av dagen seg om kilokalorier og ml for tiden! Natti-natt (sliten jeg - det har vi sikkert til felles mange her inne;))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå