Gå til innhold

Hva gjør jeg?

krysserfingrene:)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei du!

Når jeg fikk rekvisisjoner til blodprøver og informasjon vedrørende min utredning stod det i brevet fra Ullevål at om jeg skulle bli gravid i ventetiden skulle jeg ta kontakt med dem for oppfølging. Tror man blir tilbudt ultralyd fra uke 6 mm.

Forstår godt din engstelse og skepsis til at det skal gå bra men det kan jo være din tur denne gangen!? Jeg fikk ingen svar på min utredning, alle blodprøver så normale ut. Gruer meg til de første 4-10 ukene av et nytt svangerskap, tiden går såååå sakte! Å teste positivt igjen blir en bittersweet opplevelse tror jeg....

Skal krysse fingre sammen med deg, ring til sykehuset og hør hva de sier, stå på!

Jeg har helt samme bakgrunn som deg. 3 aborter på rad, ventet på utredning og ble gravid igjen, uten at vi prøvde.

I starten regnet jeg heller ikke med at det skulle gå bra, men det ser det faktisk ut til at det gjør! Er i uke 14 nå! :)

I og med at jeg (og du) har fått konstatert habituell abort, blir dette svangerskapet ansett som et risikosvangerskap. Jeg var på ukentlig ultralyd fra uke 6 til 12, det hjalp veldig på nervene. Jeg har dessuten fått Crinone (tilskudd av progesteron-hormoner) og Albyl-E (blodfortynnende) denne gangen, veldig mange får det når de har fått påvist habituell abort. Dessuten har jeg sørget for å holde meg varm fordi det visstnok bedrer blodgjennomstrømmingen (også fosterets). Gynekologen min ba oss også avstå fra sex de første månedene, men det er det andre her på forumet som ikke har fått beskjed om, så jeg vet ikke hvor viktig faktor det er. Uansett, noe har funket for meg denne gangen, jeg vet ikke hva, men stå på - alt er mulig, denne gangen er det kanskje DIN tur! :)

Gratulerer så mye, så utrolig koselig å høre:D Da er det håp;)

Fikk ikke ringt sykehuset i dag, men skal ringe i morgen og da skal jeg spørre om jeg ikke kan få noe blodfortynnende og greier, det er jo absolutt verdt å prøve. Jeg fikk beskjed av jordmor sist å ikke ha sex på flere måneder.

Skal få meg regelmessig ultralyd jeg også, håper at det går bra med meg også:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...