Gå til innhold

Å bære store barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn er snart 15 måneder, og veier vel 10-11 kg. Fortsatt bærer jeg han i ergoselen på magen. Det er faktisk ikke slitsomt, bare veldig koselig. Vi må ta bussen i rushen hver dag, tre kvarter hver vei, og han sitter og koser seg hele tiden. Jeg vet ikke helt hva jeg gjør den dagen jeg ikke klarer å bære han lenger, da tror jeg han må få plass i en barnehage i bydelen :). Men etter hva jeg har sett på diverse bæresider, kan man visst fint bære barnet på magen til det er fire år! Er det flere som fortsatt bærer på magen? Jeg lurer litt på hvor lenge det er til det ser helt koko ut? Jeg er ganske lav, og sønnen min er jo ikke en liten baby lenger. Foreløpig kan jeg gjemme han inni jakka mi, så vi går på bussen som et stort tohodet troll.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg holder ikke på sånn som deg (flink du!!), men jeg bærer vesla i bæresjal på flyplassen osv. Hun veier 11 kg og er 15 måneder. Funker det! ;O)

Skrevet

Jeg bærer min sønn litt ennå han er 18mnd og som regel på magen da jeg har sekken min på ryggen. Jeg får han under jakka men bare så vitt.

Vriver å vuderer å sy med et posse/trekk å ha uten for selen.

Hvordan det ser ut bryr jeg meg ikke noe særlg om det praktisk for meg å bære han så gjør jeg det. Har Mei Tai.

Skrevet

Så koselig at du synes jeg er flink! Men jeg synes alternativet (det vil si vogn) er så kavete på fulle busser.

Jeg kommer ikke til å slutte å bære fordi det ser komisk ut, men jeg må jo le litt av oss der vi vagger avgårde :)

Skrevet

Hahaha! :)

Skrevet

snuppa på 19 mnd er omtrent samme størrelse, jeg bærer i ergo. Hender jeg skyver henne over på ryggen, det gir mindre belastning.

Ergoen er jo fin sånn!

Ergoen kan du bruke så lenge du har lyst - sjekk nettsidene - der er det bilde av en som bærer en voksen person (noe som ser litt koko ut, men likevel - selen tåler det)

Skrevet

Skyver du henne rundt på ryggen mens hun sitter oppi? Jeg har bare sett en teknikk der man løfter ungen rundt og opp i selen på ryggen, og det ser så vanskelig ut!

Skrevet

Vi bærer både ettåringene og storesøster på 3år8mnd i ergoen, men har de stort sett på ryggen... Da har man fronten fri til å gjøre det man vil med hendene:-) Med litt trening går det veldig greit å få de på ryggen. Storesøster henger seg bare rundt halsen på oss til vi har festet selen.

Tipper forresten det ser temmelig komisk ut de gangene jeg har hatt en ettåring i ergoen på ryggen og en ettåring til i manducaen på magen... Ikke å anbefale over lengre avstander, men av og til praktisk...

Skrevet

Har en på 15mnd, men han er stor for alder'n. 87cm og 12 kg sist vi var på helsestasjonen (en litt sen 12mnd kontr.). Bærer med ergo'n på rygg, det er ikke noe problem å få et så stort barn bak (jeg "kaster" han over hodet, til hans store fornøyelse!). På rygg er det greit å bære, og vi kan fint gå times lange turer uten at jeg blir for sliten.

Men jeg synes ergo selen blir kort! Den rekker jo bare til midt oppå mini sin rygg... (han er som sagt lang, og som sin far ligger mye av lengden i ryggen) Jeg vil ha en med lenger panel. Er manducaen et ok alternativ? Er det noen andre altarnativer som har lenger rygg og gode å bære med?

Har foresten hele 3 stk vogner! En til soving i bhg, en til soving hjemme (hvorfor lærte jeg ikke mini å sove i senga på dagen?), og en til ferie ev. shopping. Snakk om bortkasta penger da!

Skrevet

Jeg bærer fortsatt tulla på 21 mndr. Hun er ikke liten for alderen, og er vel nærmere 14 kg tenker jeg (en stund siden vi veide henne). Jeg bærer i mei-tai og mest på ryggen, men jeg må enten ha hjelp til å få henne på ryggen, eller jeg legger meitaien klar på en stol, og setter både meg og tulla der for å få henne på plass. Mao er det ikke noe kjapp løsning for å få henne opp og ned. For korte turer så bærer jeg henne fortsatt innimellom på magen. Det er jo koseligst, for da ser vi hverandre. Igår da jeg hentet henne i barnehagen var det ekstra koselig. Jeg gikk med henne på magen og vi pratet sammen. Så tok jeg armene rundt henne og ga en skikkelig kos. Og så gjorde hun det samme og sa "mamman min". :-)))

Skrevet

Manducaen har en glidlås man kan åpne og vips er ryggen temmelig lang:-)

Skrevet

Min yngste er 14 mnd og jeg bærer henne på magen og rygg i mei tai og på hofta i slynge. Har også ett elsastisk sjal, men det har jeg lånt bort, syntes det ble for mye styr nå som hun er så stor. Min mellomste er 3,5 år og det hender fortasatt at hun sitter på ryggen i mei tai eller på hofta i slynge. Hvordan det ser ut, bryr meg midt i ryggen...

Skrevet

ja jeg skyver henne rundt mens hun sitter oppi - går helt fint! Jeg kan ikke "kaste" som andre beskriver, så da blir det måten å gjøre det på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...