Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #1 Skrevet 24. november 2009 Han har avføring ca annenhver dag. Hvordan vet man om babyen har hard mage, er det ikke bare "gjørm" som kommer ut uansett?kan dem få luft i magen av malt?
AussieAnette Skrevet 24. november 2009 #2 Skrevet 24. november 2009 Gjørm? Hvis du ikke er sikker på om barnet har hard mage så tror jeg ikke han/hun har det. Da min hadde det så kom det kun små harde klumper ut og han slet og slet med å få det ut. De lå liksom som små harelorter i bleie etterpå.. Og malt kan gi litt luft i magen, hvis man bruker mye.. mener jeg og ha lest?
Mor Løvehjerte Skrevet 24. november 2009 #3 Skrevet 24. november 2009 Ja, Anonym, Aussie har rett! Hard mage er hard mage. De sliter med å få det ut, avføringa er hard og ofte grønn og lukter verre enn vanlig. Jeg har aldri gitt vesla malt hvis hun ikke har trengt det, men erfarte at hun trengte en kvart til en halv teskje (senere litt mer) i en flaske hver annen eller tredje dag. Andre trenger mer og oftere. Nei, ikke gi han malt hvis han ikke trenger det. Malt kan gi luft i magen som dere begge nevner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå