Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #1 Del Skrevet 24. november 2009 Ser det er mange her inne med ulike erfaringer angående sexpartnere, debuter osv. Erfaringene er både positive og negative. Jeg jobber med barn og unge, i tillegg er jeg mor til to jenter. Vi mennesker er forskjellige og har forskjellige behov både for å utforske vår egen kropp (og andres). Er det noe DU savner av kunnskaper fra skolen? Er det noe som burde vært gjort annerledes, slik at DU ikke trengte å være din egen "prøvekanin" ved å erfare det på egen kropp? (Tenker da spesiel på HVIS DU angrer på noe). Forstår ungdommen hvilke konsekvenser valgene (både i edru og ikke edru tilstand) kan få? Ja, jeg regner med at vi alle her (i våres ungdomsår) har hørt noen voksne "pjatte" om at osv. Spørsmålet blir heller, har "pjattet" virket, eller har DU med DINE erfaringer noen anbefalinger...? Hver jente og gutt må ta sine egne valg angående dette temaet, men er dette noe hver og en har tenkt gjennom og er dette noe en virkelig vil? (Fylla får i mange tilfeller skylda, gjerne i debuten, men også ved "one night stand". Er dette helt greit og akseptabelt? Er det vennerkretsen eller "forventninger" i samfunnet som styrer disse "valgene våre"? Fint om vi som voksne kan dele erfaringene våre, slik at vi sammen kan hjelpe de som kommer etter oss. Spennende om vi fikk til en GOD debatt om dette tema, med tanke på at vi ønsker det beste for barna våre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141032556-erfaringsutveksling/
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #2 Del Skrevet 24. november 2009 Førest og fremst, INGENTING er bedre enn SKIKKELIG GOD SEX Den kommer sjelden og aldri i flatfylla! Snakk om gnagsår og langdrøyd ritt... Gjesp! Ny sexpartner er spennende i seg selv! Utforske alt det nye, fra kjennetegn på kroppen til personens væremåte osv. Min erfaring er at finner en mannen som en vil dele livet sitt med, så kan sexen trenes opp til å bli himmelsk:) Det går på å kommunisere, fortelle og vise hva og hvordan en liker å ha det;) Skal en utforske og bytte partner hele tiden, så er det som om å lære dem opp til hvordan en liker det best. Personlig har jeg lært det meste om hva og hvordan jeg liker å ha det selv ved hjelp av onani Kanskje stikkordet kan være at la jentene gå på rommet sitt og onanere for seg selv. Det burde ikke være noen skam å onanere, for her kan en lære mye, men det er mer tabubelagt at "jenter onanerer", enn at gutter "drar den av" ved egen hjelp. I min ungdomstid, var det litt slik at guttene kunne prate om "å dra den av" og noen gjorde det faktisk i samme rom også.... i alle fall skrøt de av det etterpå.. Dette minner om at det i samfunnet er mer toleranse for at gutter har hatt mange sexpartnere enn om jenter har hatt mange. Jenter skal være mer pyntlige og greie ellers kan de stempeles som horete. (Dette henger trolig igjen fra dårehuset???) Ikke vet jeg, men det var kanskje mulig (før den nye loven kom) at jenter kunne få å kjøpe seg sex? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141032556-erfaringsutveksling/#findComment-141032566
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå