Gjest Skrevet 23. november 2009 #1 Skrevet 23. november 2009 Rekkehus eller tomannsbolig med hage min. 3 soverom lofts- eller kjellerstue i tillegg til stue gangavstand til T-bane og godt kollektivtilbud barnevennlig og med gode/ok skoler med ca 50/50% etnisk fordeling. Pris: maks ca 3200 000,- Er du lokalkjent og har noen borettslag å tipse meg om? Tas imot med takk og bukk. Søker på finn, men mye er jo sykt dyrt!!! Har jeg bare for store forventinger?
Gjest sug lut Skrevet 23. november 2009 #2 Skrevet 23. november 2009 Søk i Bjerke, Oppsal, Grorud, Stovner bydel. Legg alle fordommer mot navn tilside og dra og se på alt du finner uten å tenke at det ligger et sted mange har fordommer mot.
Gjest sug lut Skrevet 23. november 2009 #3 Skrevet 23. november 2009 http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=19794393&sid=xz11kacxjKrU037784 http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=19646784&sid= http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=16126458&sid= http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=19905872&sid=xz11kacxjKrU334098
OsloMor Skrevet 23. november 2009 #4 Skrevet 23. november 2009 Årvoll evt Veitvet, Risløkka. Jeg driver også og leter, nå må jeg bort fra sentrum! Konsentrerer meg om Bjerke og Østensjø, har sett mest på Veitvet. Ååå, som jeg drømmer om å bo et sted der lydene som kommer over ovenfra, ikke er Idiotene fra Ålesund.
Gjest sug lut Skrevet 23. november 2009 #5 Skrevet 23. november 2009 Rekkehusene på Veitvet er store og fine. Og det er fredelig bortover i småveiene. Og de er rimelige, relativt sett. Men det er grunner til det, ikke minst en markant forskjell mellom oversiden av ringveien og nedsiden akkurat her hvor det er trangt mellom ringvei og dalbunn (Risløkka-området har et helt annet preg). Veitvet er veldig effektivt avskåret, på en litt ekkel måte, og der kommer lyden veldig ovenfra, skal jeg love deg, fra ringveien over... Ville heller gått lenger ut i dalen da, og fått fred - Lillogrenda, for eksempel, Gamle Stovner, Høybråten.
Gjest sug lut Skrevet 23. november 2009 #6 Skrevet 23. november 2009 (Sorry for engasjement. Nylig huseier. Bodd mest på Finn i lang tid før det. Beklager.)
OsloMor Skrevet 23. november 2009 #7 Skrevet 23. november 2009 Takk for tips:) Høybråten, blir litt for Karihaugen for min del, og det stedet skyr jeg virkelig. Men, kanskje har jeg vært på feil sted på Høybråten? Jeg er åpen for alt av forslag, for jeg har bodd i Oslo sentrum i mange år nå, og ulempene ruver høyere enn sjarmen akkurat nå.
Gjest sug lut Skrevet 24. november 2009 #8 Skrevet 24. november 2009 Jeg er ikke lokalkjent på Høybråten, men om du kjører fra Stovner senter (høl) og østover forbi Gamle Stovner (mye fine hus og rekkehus, også opp mot Tokerudberget (?) og marka) og over storveiene og kommer inn på andre sida, er det sinnsykt koselige småhus og hager - kunne ligget på vestkanten, småbakkete og eplehager og sånt. (Har bare henta og brakt kompiser av ungen, så som sagt ikke lokalkjent, men hadde det med i minnet på jakta vår...)
OsloMor Skrevet 24. november 2009 #9 Skrevet 24. november 2009 Eplehager, småhus, det liker vi! Må sjekke ut Høybråten engang til, skjønner jeg. Stovner er høl ja, alt med innglassert balkong går under den betegnelsen.
Gjest sug lut Skrevet 24. november 2009 #10 Skrevet 24. november 2009 Men det er noe sånt som tohundre meter fra hølet (sentrert rundt senteret, naturlig nok) og eplehagene østafor. Kjør Tr.heimsvn, ta til venstre i rundkjøringa ved senteret, men så til høyre igjen i neste rundkjøring i stedet for å kjøre inn og shoppe - og vips, bondegård med hester, eplehager og forbausende store tomter hele veien bortetter.
Gjest Skrevet 24. november 2009 #11 Skrevet 24. november 2009 Takk for tips! Supert at folk er engasjert ;o) Det rekkehuset på Oppsal er egentlig veldig nær det jeg vil ha! Veitvedt hageby er kjempesøt, har dessverre hørt kjipe ting om skolen der. Men det kan jo endre seg selvfølgelig. Blir egentlig småsprø av "skoleproblematikken." Hvordan vet man om en skole er god? De nasjonale prøvene blir jo øvet på, og trivselen til barna kommer noen hakk over for min del. Sorry for avsporingen. Vanskelig å finne rekkehus nær T-bane. Bor 5 min fra banen nå, og mannen min vil ha gode argumenter for å flytte. Vi kjørte gjennom Høybråten en gang og det var virkelig koselig der. Men er ikke det klønete med kollektivtrafikk? Hva forresten med Lindeberg og Tveita? Noen med erfaring?
herka Skrevet 24. november 2009 #12 Skrevet 24. november 2009 Vi skal selge for 3.3 på abildsø, har alt det du tenker på Trur det kan være vanskelig å få alt du ønsker for den prisen, så du må kanskje vike på noe.
Gjest sug lut Skrevet 24. november 2009 #13 Skrevet 24. november 2009 Jeg tror Veitvet kan gå bare en vei, egentlig, ikke fordi det ligger helt på bånn men siden det egentlig er så fine boforhold (selv om jeg altså synes det er litt "nedi") og det legges veldig mye midler fra Groruddalssatsinga inn i området Veitvet-Sletteløkka. (Dessuten, ett sted må alle fra indre by flytte når de virkelig ikke digger det trangt lenger, og alle som orka det har dratt til Skjetten og Tranby, og alle som hadde råd til det tror de får det bra i Ullevål Hageby, og de som er igjen egentlig aldri ble så rike som de trodde.) Det er så billig så nær sentrum - noen kommer til å være glad de eier der en gang når det blir akseptabelt å bo på Veitvet og prisene stiger. Men det trenger jo ikke bli nå... På den annen side, av omtrent alle jeg kjenner som skilte seg siste tiår havna den ene parten i rekkehus på Veitvet, fordi det gir veldig mye for pengene og man brått er bare en om å betale. Man vet ikke så mye om en skole er god annet enn det man får med seg av rykter, egentlig. Klart, det er høyt snitt på Kringsjå/Nordberg. Men blant alle som bare er sånn midt på treet - vel, flaksen rår. Noen i en klasse drar opp, noen ned. Hvilken lærer man får kan jo også være alfa og omega. På en skole vi var sånn på det jevne fornøyd med, hadde vi i tre års tid en genial lærer, som trakk opp snittet for hva vi mente om skolen med hundretusenprosent - hadde han vært klasseforstander lenger hadde jeg skkert ment det var Oslos beste skole... Lindeberg har 4H-gård og Tveita har jeg bare dumme og garantert usanne stereotype forestillinger om, hehe. Men Bøler, Abildsø, den veien er det jo pent...
Timothy`s moster med 2 prinser Skrevet 24. november 2009 #14 Skrevet 24. november 2009 Hva med Høyenhall? Her oppe er det skikkelig fint! Veldig sentralt, 7 min gange til t-bane; Høyenhall, Manglerud og Bryn T-bane ligger alle veldig nærme. Kjekt å kunne gå til Bryn for derfra går de fleste linjene. Masse buss-forbindelser også. Veldig koselig her- må dessverre flytte for skal ut på boligmarkedet for første gang. Naboen kjøpte meget pen tomannsbolig, annen etg. for 3.2 mill, stooor hage, stooort boa og loft. Synes du har MYE penger til rådighet jeg, så skjønner ikke at det er så vanskelig å finne noe? Vi hadde 1.2 vi..... Eller hva med oppusningsobjekt? Da finner du MYE. Lykke til:)
Gjest Skrevet 24. november 2009 #15 Skrevet 24. november 2009 Mener ikke nødvendigvis at vi har lite ;o) Bare mye som er dyrt...Har nettopp begynt å sondere terrenget så mulig vi fint klarer å finne noe vi blir fornøyd med til den prisen. Oppussing koster fort ganske mye når man må renovere bad og kjøkken. Vi klarer fint tapetsering og maling, men stopper også der... Tusen takk for alle innspill!!! Høyenhall skal også sjekkes ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå