Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #51 Skrevet 24. november 2009 10.58: Nja, ikke i mine ører. Da flesker jeg til og slenger på kristiansand som stygg også!! Det er ikke store forskjellen...
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #52 Skrevet 24. november 2009 Nordlandsdialekt (nord i fylket) er stort sett veldig pent!! Tromsø også. Bødø litt mer spesi, Helgelandsdialekt- veeeldig spesi og Finnmarking ikke så bra..
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #53 Skrevet 24. november 2009 Da tror jeg du kanskje skal vaske ørene dine litt, for det er faktisk stooor forskjell på dialekten i kristiansand og i grimstad og arendal!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #54 Skrevet 24. november 2009 stavanger... er selv fra grendland..
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #55 Skrevet 24. november 2009 Hahaha! Helgeland -og salten dialektene er jo kav forskjellige bare du kjører til en ny plass! Mo og Mosjøen har helt forskjellige dialekter. Meløy, Gildeskål og Bodø har også tre helt forskjellige dialekter.. Så at alle havner under en kam, forstår ikke jeg.. Selv liker jeg ikke dialekta fra Mosjøen, Brønnøysund, Grimstad, Bergen, og den til Liv signe Navarsete. Narvik er meeeget spesiell også, ja!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #57 Skrevet 24. november 2009 Alt, utenom Oslo, Stavanger og Kristiansand! Orker nesten ikke prate med mennesker fra andre steder enn dette. Fysj!!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #58 Skrevet 24. november 2009 de som har skarr- R,det er ikke pent i det hele tatt...
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #60 Skrevet 24. november 2009 Jeg hører såpass som at Arendal er mest komisk, så Grimstad- så Kristiansand (som har litt mer "melodi" enn de andre to). men generelt synes jeg den skarringa ødelegger for lyden. Manga vestlandsdialekter har også skarring men da er likeom hele dialekta annerledes. På sørlandet er det liksom bare østlandsk med skarring og noen dialektord ("mi"). Og DET er ikke pent
Gjest Skrevet 24. november 2009 #61 Skrevet 24. november 2009 Er det virkelig folk som ikke er ferdige med ørn enda? Jeeeez du henger etter da ;-) hihi..
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #62 Skrevet 24. november 2009 En plass i Trøndelag som heter Lierne! Fysj så ekkelt.. Petter Nordthug kommer der fra.. Jeg kommer selv fra Trøndelag- og mener Lierne skulle blitt utstøtt fra fylket! Det heter "Æ", ikke "i"!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #64 Skrevet 24. november 2009 Trønderdialekt er i allefall ekstremt usexy (ja, jeg vet det er forskjell på nord- og sørtrøndersk, jeg hører til og med forskjell selv, men de er like ille).
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #65 Skrevet 24. november 2009 Fra tr.heim og oppover. Det ene verre enn det andre.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #66 Skrevet 24. november 2009 Er selv fra Karmøy, og har vel en fæl dialekt jeg og ifølge noen.. Men den dialekta jeg synes er styggest er definitivt haugesundsk og østfolddialekt!!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #67 Skrevet 24. november 2009 Hele Oslo-området! Det er en rase som burde vært utrydda! ;-) Og ja- jeg sier det for å provosere, av den enke grunn at dere Oslo-folk er så jækla hårsåre når det kommer til dere selv og byen deres! Noen gang hørt om selv-ironi? - Nei, det tror jeg ikke..
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #68 Skrevet 24. november 2009 Er fra Oslo og haaaaaaater trønderdialekt. Eller slik som dem prater oppe i nord.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #69 Skrevet 24. november 2009 Odals dialekt, bergens dialekt og nordlands dialekt!!!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #70 Skrevet 24. november 2009 Glemte forresten en når jeg skrev tidlgere! Sånn som han morten gamst pedersen snakker, vadsø-dialekt kan det være det? Høres helt forferdelig ut, alt høres ut som syting og klaging!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #71 Skrevet 24. november 2009 He he.. Jeg er nordmøring. Ikke diss Hyldbakk, jeg er i slekt med ham. Jeg synes bergensk er grøsselig stygt.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #72 Skrevet 24. november 2009 Setter en knapp på fiskeørndialekten jeg da.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #73 Skrevet 24. november 2009 Hei, hei, hei... Jeg er fra Karmøy!!! Og vi snakker da ikke så ille..
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #74 Skrevet 24. november 2009 Sjokkert over at ingen har nevnt Telemarksdialektene! Grenlandsdialekten er direkte forferdelig, faktisk hakket verre enn østfold. Eks: Åssen ærikke æ? Hælle land å daar æ!! Vøttø og bilær og båtær og det som verre er. Har bodd der i mange år og det er til å bli sprø av. Bø i Telemark: Hått ere dekkan driver med a? Eg e ute og køyrer ein tur med MÆRSJA mi!! Hått, dekkan (evt Rekkan) og kånn (oss), pluss pluss, et forferdelig harry språk og like harry folk! Men vest telemarks dialekten er fin, den er mindre utvannet og koselig. Hilsen telemarking som nå bor i Oslo (og snakker ikke kav Oslodialekt nei)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2009 #75 Skrevet 24. november 2009 Stavnger dialketen, og bred rogaland er en dialekt jeg ikke takler.. Trønder dialketen er heller ikke så fin.. :s Bodø dialekten og Hardanger er den som klinger best i mine ører.. *smelt*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå