Gå til innhold

Hva er den STYGGESTE dialekten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

10.58: Nja, ikke i mine ører. Da flesker jeg til og slenger på kristiansand som stygg også!! Det er ikke store forskjellen...

Fortsetter under...

Skrevet

Nordlandsdialekt (nord i fylket) er stort sett veldig pent!! Tromsø også. Bødø litt mer spesi, Helgelandsdialekt- veeeldig spesi og Finnmarking ikke så bra..

Skrevet

Da tror jeg du kanskje skal vaske ørene dine litt, for det er faktisk stooor forskjell på dialekten i kristiansand og i grimstad og arendal!

Skrevet

stavanger...

er selv fra grendland..;)

Skrevet

Hahaha! Helgeland -og salten dialektene er jo kav forskjellige bare du kjører til en ny plass! Mo og Mosjøen har helt forskjellige dialekter. Meløy, Gildeskål og Bodø har også tre helt forskjellige dialekter.. Så at alle havner under en kam, forstår ikke jeg..

Selv liker jeg ikke dialekta fra Mosjøen, Brønnøysund, Grimstad, Bergen, og den til Liv signe Navarsete.

Narvik er meeeget spesiell også, ja!

Annonse

Skrevet

Alt, utenom Oslo, Stavanger og Kristiansand! Orker nesten ikke prate med mennesker fra andre steder enn dette. Fysj!!

Skrevet

de som har skarr- R,det er ikke pent i det hele tatt...

Skrevet

Jeg hører såpass som at Arendal er mest komisk, så Grimstad- så Kristiansand (som har litt mer "melodi" enn de andre to). men generelt synes jeg den skarringa ødelegger for lyden. Manga vestlandsdialekter har også skarring men da er likeom hele dialekta annerledes. På sørlandet er det liksom bare østlandsk med skarring og noen dialektord ("mi"). Og DET er ikke pent

Skrevet

Er det virkelig folk som ikke er ferdige med ørn enda?

Jeeeez du henger etter da ;-) hihi..

Skrevet

En plass i Trøndelag som heter Lierne! Fysj så ekkelt..

Petter Nordthug kommer der fra..

Jeg kommer selv fra Trøndelag- og mener Lierne skulle blitt utstøtt fra fylket! Det heter "Æ", ikke "i"!

Annonse

Skrevet

Trønderdialekt er i allefall ekstremt usexy (ja, jeg vet det er forskjell på nord- og sørtrøndersk, jeg hører til og med forskjell selv, men de er like ille).

Skrevet

Fra tr.heim og oppover. Det ene verre enn det andre.

Skrevet

Er selv fra Karmøy, og har vel en fæl dialekt jeg og ifølge noen..

Men den dialekta jeg synes er styggest er definitivt haugesundsk og østfolddialekt!!

Skrevet

Hele Oslo-området! Det er en rase som burde vært utrydda! ;-)

Og ja- jeg sier det for å provosere, av den enke grunn at dere Oslo-folk er så jækla hårsåre når det kommer til dere selv og byen deres!

Noen gang hørt om selv-ironi? - Nei, det tror jeg ikke..

Skrevet

Er fra Oslo og haaaaaaater trønderdialekt. Eller slik som dem prater oppe i nord.

Skrevet

Odals dialekt, bergens dialekt og nordlands dialekt!!!

Skrevet

Glemte forresten en når jeg skrev tidlgere! Sånn som han morten gamst pedersen snakker, vadsø-dialekt kan det være det? Høres helt forferdelig ut, alt høres ut som syting og klaging!

Skrevet

He he.. Jeg er nordmøring. Ikke diss Hyldbakk, jeg er i slekt med ham.

Jeg synes bergensk er grøsselig stygt.

Skrevet

Setter en knapp på fiskeørndialekten jeg da.

Skrevet

Hei, hei, hei... Jeg er fra Karmøy!!! Og vi snakker da ikke så ille..

Skrevet

Sjokkert over at ingen har nevnt Telemarksdialektene!

Grenlandsdialekten er direkte forferdelig, faktisk hakket verre enn østfold.

Eks: Åssen ærikke æ? Hælle land å daar æ!! Vøttø og bilær og båtær og det som verre er. Har bodd der i mange år og det er til å bli sprø av.

Bø i Telemark:

Hått ere dekkan driver med a?

Eg e ute og køyrer ein tur med MÆRSJA mi!! Hått, dekkan (evt Rekkan) og kånn (oss), pluss pluss, et forferdelig harry språk og like harry folk!

Men vest telemarks dialekten er fin, den er mindre utvannet og koselig.

Hilsen telemarking som nå bor i Oslo (og snakker ikke kav Oslodialekt nei)

Skrevet

Stavnger dialketen, og bred rogaland er en dialekt jeg ikke takler.. Trønder dialketen er heller ikke så fin.. :s

Bodø dialekten og Hardanger er den som klinger best i mine ører.. :D *smelt*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...