Gå til innhold

Den perfekte hund for oss? Finnes den??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De fleste hunder røyter litt og alle trenger de mosjon. Noen raser er mer barnevennlige enn andre, men det kommer helt an på lynnet til den enkelte hund.

De fleste hunder lukter også og er man flink å trene (og går kurs) så kan man dressere en hund til lydighet og god disiplin.

Du får prøve Canis Rasevelger og se om de har noen forslag til en rase som kan passe for dere http://www.canis.no/oppdretter/rasevelger.php?mid=126&s=10

Lykke til:)

Puddel? Jeg jobbet sammen med en familiefar tidl, hadde 2 barn, og kona hans studerte, så de var ute etter en slik hund. Husker ikke hvilken puddelhund type dette er.

Vi har en new foundlands hund, den er diger! trenger endel mosjon, og søler en god del med vann når den drikker- men familievennlig/barnevennlig er den absolutt:)

Når jeg var lita hadde vi buhund- den var min bestevenn fra jeg var bittelita, ikke var den veldig stor, og ikke røyta den så mye heller.

tok en test på canis.no for dere og det kom opp mange hunder :) du får se om noen av disse passer:

Beagle

Bull terrier

Canaanhund

Chesapeake bay retriever

Clumber spaniel

Dansk-svensk gårdshund

Islandsk fårehund

Kooikerhund

Lapsk vallhund

Manchester terrier

Norsk buhund

Norsk lundehund

Pinscher

Shar pei

Shiba

Staffordshire bull terrier

Som sagt kan du lese mer om rasene på canis.no eller ta testen der. Testen ligger under hunderaser.

Annonse

Oj, hadde ikke forventet så mange svar! Tusen hjertelig takk!! Har alltid likt utseende på Beagelen da, hvis den ellers passer til oss hadde det vært perfekt. men er i den oppfatning at man ikke kan velge hund etter utseende. Skal ta en titt på de hundene jeg :) Takk igjen!! og gjerne flere forslag som jeg kan titte på... Blir en stund til ennå da..vil ungene skal bli litt større først (nå 4 og 6 år), og jeg må forberede meg skikkelig :)

HI

Bulldog;) Det er jeg vokst opp med. Veldig praktisk hund som former seg etter eigeren. Hadde henne også med på småturer, snill, rolig og lett og ha med og gjøre. Vi hadde henne med på en tur kvar dag, så hun var både sprek og ble ganske gammel. Ikke ble hun sånn typisk bulldog feit heller. Super familie hund;)

Det finnes jo utrolig mange raser, og skjønner at det kan være forvirrende å finne ut hvilke rase man skal velge for seg selv..er ikke særlig fan er canis` rasevelger, men synes det er bedre å lese seg opp på ulike raser, gjerne dra på utstilling, snakke med oppdrettere osv. Det viktige er å velge rase etter hva som passer din familie, ikke utseende eller popularitet.

Jeg vil også si at puddel (og det finnes jo flere typer:) kan passe bra til deres behov, men vil også foreslå Whippet, som er en fantastisk familiehund.

Dette er en mellomstor mynde (som en liten greyhound), og disse er utrolig behagelige hunder. De er rolige inne, og samtidig er det fart og energi på dem når de kommer ut.

De krever ikke stort, men vil gjerne ligge i fanget( eller i sengen;) Jeg anbefaler ihvertfall whippeten på det sterkeste..og gå gjerne inn på www.myndeklubben.no for mer informasjon:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...