Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #1 Skrevet 23. november 2009 Eldstejenta vår på 2 år er så utrolig vanskelig på natten.. For at hun skal sovne må vi sitte inne med henne, helst holde henne i handen, dette kan ta alt fra en halvtime til halvannen.... Så, etter en time eller to er første oppvåkning, må da inn å sitte med henne igjen. Sover kanskje en liten stund igjen før hun våkner og vil inn i storesenga.. Ganske ofte bare bøyer vi oss for henne og nå blir det ramaskrik om ikke.. Dersom vi faktisk holder henne i sengen sin, blir vi springende att og fram hele natten.. Slitsomt! Så flytta vi lillesnuppen inn på samme rom som 2 åringen, og alt roa seg, begge sov hele natta, kun avbrutt av lillesøster som skulle ha pupp.. Dette varte vel en mnd, så begynte eldste så smått å våkne igjen, og nå er vi tilbake på scratch.. Blir skikkelig frustrert! Nå har lillen funne ut at ho også skal begynne å våkne hyppig.. Noen som har tips/hjelp???
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 Jeg måtte le siden vi har det helt likt. Datteren min er 2år og 2 mnd og hun våknet mange mange ganger på natta. Så fikk jeg tips om å flytte broren hennes inn på samme rom da han var 3 mnd (nå 11 mnd). Alt så bra ut til å begynne med men det endte med at jeg sover i samme rom som dem. De er i hver sin seng og jeg i midten på gulvet Det ble rett og slett for mye løping mellom to rom og jeg fikk ikke noe søvn. Nå er alle fornøyde ikke minst pappa siden han sover natta igjennom
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 Hehe:) Godt at det ikke bare er oss:p Vi måtte til å flytte minstejenta på 7 mnd inn til oss igjen, og la hun på nå 2 år og 2 mnd ligge alene.. Nå må vi inn til henne to ganger på kvelden og så kommer hun lurende inn i senga vår på natta når ingen merker det, sånn at hun ikke blir flyttet tilbake:p utspekulert liten jente;) Minsta våkner vel en tre ganger på natta, men er ganske lett å legge igjen:)
Sol + spire Skrevet 5. januar 2010 #4 Skrevet 5. januar 2010 Tror jenta vå på 2 år og 5 mnd hadde det som nyttårsforsett å plage vettet av oss. Han begynte 02. januar med hyling og skriking. Vil ikke legge seg på kvelden. Holdt på helt til kl var 23. Da hadde hun sloknet av utmattelse. Neste kveld sovnet hun kl 9. (Hun legger seg kl 19) Da tenkte vi at vi hadde gjort ting riktig. Har bare gått inn på rommet å lagt henne i sengen igjen uten å si noe til henne. Skikkelig nanny stil. Meeeeeen... i går kveld hadde hun virkelig bestemt seg for å teste oss. Hun har ikke sovet i hele natt. Bare tullet og skreket ved døren. Ikke vil hun sove på dagtid heller. Det er akkurat samme elendigheten. trodde kanskje det var på grunn av jula, at rutinene hadde sklidd ut litt, men nå er jeg ikke så sikker på det lenger. Skal bli interessant å se om det blir bedre etter at hun har vært i bhg i morgen. Har sagt det til personalet i bhg at de får slite henne litt ut. Sånn at hun slokner kl 19. ;-) Lov å håpe! Godt å se at det er flere som er i samme båt.
Sinorita Skrevet 5. januar 2010 #5 Skrevet 5. januar 2010 Kjenner igjen min 2 åring i historien din. Det vi gjorde var rett og slett være konsekvent når det gjald duppen på dagtid... maks 1 time. For vi merket at han sov bedre om natten når han har sovet litt på dagtid. Når det gjaldt å holde i handa, synge x antall sanger og mer grining om kvelden så var vi da også nødt å være konsekvent. *bestem hvor mange sanger/ historier man skal synge/fortelle og fortell ungen at det er det han får. * Si godnatt * La døra stå på gløtt og si til han at mamma/pappa står utenfor og vente. Han roet seg etter et par dager ja, og sovner som regel fort etter at jeg har sagt at jeg står på trappa og venter.
mastermind Skrevet 6. februar 2010 #6 Skrevet 6. februar 2010 Helt likt her. Snuppeline er 22 mnd. Fikk stor seng over nyttår, og la seg fint der et par uker. Men det var denne holdingen av hånden da. Har vært sånn siden hun ble født. Har når prøvd å venne henne av med det, la henne sovne alene, men kan holde på opp til 2 timer hver kveld. dette har pågått i 2 uker nå! Vet ikke hvor lenge jeg orker! Det tapper jo krefter å holde på slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå