Mamma til Mathias&Amilia Skrevet 23. november 2009 #1 Skrevet 23. november 2009 Noen som har erfaring med dette og kan hjelpe meg? Jeg er veldig øm i det venstre brystet og kjenner jeg har små kuler i brystet-spesielt når jeg har melkespreng. Ringte ammehjelpen i dag,men føler jeg fortsatt et usikker på hva jeg kan gjøre med problemet. Håper derfor at noen her inne kan gi meg noen gode rå. Klemmer.
lille sprelle Skrevet 23. november 2009 #2 Skrevet 23. november 2009 har dessverre laaang erfaring med det. i første omgang: bruk ammeinnlegg i bhen - gjerne papir først og deretter ull. den har du på hele døgnet. bruk varmeputer ala ammehjelpens - bytt og bytt - ha dem gjerne klare på nattbordet ta en ren bleie - fyll den med så varmt vann du bare hæler (men du skal ikke få brannsår). legg den rundt puppen en liten stund før du skal amme. varm dusj kjøp lecitin på helsekosten - dosering på ammehjelpens sider. hvis dette ikke hjelper: - reduser kraftig på inntaket av meieriprodukter og rødt kjøtt - spc flakes fra sverige (helsekost eller apotek) Det gir seg etterhvert og det er verdt det! hilsen en som hadde problemer i 7 mnd og deretter på diett i ytterligere 4 mnd.....
Anonym bruker Skrevet 23. november 2009 #3 Skrevet 23. november 2009 Det som hjalp for meg var litt alternative ammestillinger, sånn at babyen forhåpentligvis får suge ut disse "kulene", fylle bleier med varmt vann og legge over rett før amming (det finnes spesialvarmeputer til det, men er man blakk, så er man blakk...), varme dusjer hele tiden ogFORSIKTIG massering der hvor kulene er, og så gav det seg da jeg kjøpte lecitin på helsekostbutikk, det brukes i dressinger ol som emagulator så det ikke skal klumpe seg, og sies å ha samme effekt på melken. Det funket iallefall på meg! Og jeg beklager at den setningen ble veldig lang... Håper det går over snart, for det er veldig vondt!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2009 #4 Skrevet 30. november 2009 Og la barnet få melk det brystet du har vondy i veldig ofte. Gjerne annehver time. Og få tømt brystet!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå